Καιρός ήταν....Τώρα πραγματικά μπορούμε να ασχοληθούμε με τα παιδιά για κρύο...χειμωνιά...χιόνια......
Πρώτα συζητήσαμε για τις αλλαγές του καιρού...
και στην συνέχεια τις αλλαγές στον ρουχισμό μας...(μπουφάν,κασκόλ,γάντια,μπότες...).
Αφού συλλέξαμε τα ανάλογα ρούχα από τις ντουλάπες μας ,τα φέραμε στο σχολείο μας και ανοίξαμε ένα κατάστημα χειμωνιάτικων ρούχων...Τα κατηγοριοποιήσαμε σε ομάδες και τα διαχωρίσαμε αφού πρώτα τα κοστολογήσαμε...
Στην συνεχεια γράψαμε στον υπολογιστή τις ονομασίες των ρούχων..όταν πια κατανοήσαμε πως θα γίνονται οι αγοραπωλησίες...ανοίξαμε το "εμπορικό μας" με απόλυτη επιτυχία...
Όμως ο καημός των παιδιών είναι το ...χιόνι...και ο χιονάνθρωπος...έτσι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε έστω και για λίγο..έστω και με διαφορετικούς τρόπους αφού δεν έχουμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά..Πρώτα τον κατασκευάσαμε με εφημερίδες και...βαμβάκι και τον ντύσαμε από το κατάστημά μας!!
παίξαμε με ομαδοποιήσεις και αριθμήσεις.......
Πρώτα συζητήσαμε για τις αλλαγές του καιρού...
Αφού συλλέξαμε τα ανάλογα ρούχα από τις ντουλάπες μας ,τα φέραμε στο σχολείο μας και ανοίξαμε ένα κατάστημα χειμωνιάτικων ρούχων...Τα κατηγοριοποιήσαμε σε ομάδες και τα διαχωρίσαμε αφού πρώτα τα κοστολογήσαμε...
Στην συνεχεια γράψαμε στον υπολογιστή τις ονομασίες των ρούχων..όταν πια κατανοήσαμε πως θα γίνονται οι αγοραπωλησίες...ανοίξαμε το "εμπορικό μας" με απόλυτη επιτυχία...
Όμως ο καημός των παιδιών είναι το ...χιόνι...και ο χιονάνθρωπος...έτσι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε έστω και για λίγο..έστω και με διαφορετικούς τρόπους αφού δεν έχουμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά..Πρώτα τον κατασκευάσαμε με εφημερίδες και...βαμβάκι και τον ντύσαμε από το κατάστημά μας!!
σε κολάζ....
με αλατοζύμαρο
Τολμήσαμε να τον φτιάξουμε και με αληθινό πάγο...αφού γεμίσαμε δυο μπαλόνια με νερό ,τα βάλαμε στον καταψύκτη και την επόμενη τα ενώσαμε με αλάτι...και ιδού το αποτέλεσμα....
Είχαμε διαβάσει και το παραμύθι"ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" και τον αφήσαμε σε μια γωνιά παρατηρώντας τον...όμως επειδή τα παιδιά τον λυπηθηκαν τον ξαναβάλαμε στον καταψύκτη και τον χαζεύαμε καθημερινά...
Όμως αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε το φαινόμενο της τήξης και της πήξης μέσω πειράματος(σε μπρίκι λιώνουμε ένα παγάκι και το αφήνουμε να εξατμιστεί)τα παιδιά παρατηρούν ότι λιγοστεύει το νερό και οι σταγόνες μαζεύονται στο καπάκι!
Διαβάσαμε την ιστορία του σταγονούλη και παρακολουθήσαμε σε βίντεο την πορεία του...
τον ζωγραφίσαμε ...γράψαμε την λέξη και προσπαθούσαμε να την αναγνωρίσουμε...
αλλά και γλωσσικά παιχνίδια με σχετικές λέξεις "χιόνι"...και τις σύνθετες του...."Ιανουάριος"...με καρτέλες...με κρεμάλα...γράφοντάς τις στον υπολογιστή...
Συζητήσαμε για τα παλιά χρόνια και για την θέρμανση αλλά και για τον φωτισμό...που χρησιμοποιούσανε και κάναμε συγκρίσεις με την σημερινή εποχή...ανάψαμε το κανδηλάκι και μας δόθηκε η αφορμή να ανακαλύψουμε ποιά υλικά βυθίζονται ή όχι στο νερό και στο λάδι...
Διαβάσαμε το αγαπημένο παραμύθι της "Χρυσομαλλούσας" και το δραματοποιήσαμε...
και το παρακολουθήσαμε σε βίντεο...