Πολλές φορές το εποπτικό υλικό που παρουσιάζουμε στα παιδιά, μας καθοδηγεί στο θέμα μας ή δημιουργεί την αναγκαιότητα για νέο που αναδύεται από απορίες των παιδιών.Αυτό συνέβη αυτές τις μέρες όταν άρχισαν τα παιδιά να παρατηρούν τις εικόνες και τις φωτογραφίες που ήταν αναρτημένες στον πίνακά μας.
"Κυρία ποιοί είναι αυτοί που κρατάνε την σημαία...γιατί κρατάνε όπλα;τι κουβαλάνε στις πλάτες τους;"Αφού έδωσαν αρκετές υποθετικές περιγραφές μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου 1940, ημέρα η οποία είναι πολύ σημαντική για όλους τους Έλληνες.Γι'αυτό θα καταθέσουμε και εμείς με την σειρά μας ένα στεφάνι δόξας και τιμής για τους ήρωές μας! Όμως ξέρουμε τι και ποιοί είναι ήρωες;
Για τα μικρά παιδιά αυτοί είναι οι ήρωες ....και η απάντηση στο ερώτημα μας!!
Ξεκαθαρίσαμε ότι υπάρχουν οι ψεύτικοι και φανταστικοί ήρωες και τους βλέπουμε σε ταινίες φανταστικές,σε μύθους σε παραμύθια, σε φιγούρες ...και οι αληθινοί ήρωες που και αυτοί χωρίζονται σε αυτούς που φαίνονται και σε αφανείς...αφού παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες ,αναγνωρίσαμε μέσα απ'αυτές, τους ήρωες που πολέμησαν αλλά και τις γυναίκες τους που τους βοήθησαν ...σχολιάσαμε τα γεγονότα και συγκρίναμε με τα σημερινά....περιγράψαμε μέσα από τον δικό μας πίνακα τι βίωναν στα βουνά οι στρατιώτες μας...
Συζητήσαμε τι συμβαίνει πριν τον πόλεμο(έχουμε σχολεία,παίζουμε ελεύθερα και ξέγνοιαστα,έχουμε την οικογένειά μας,τους φίλους μας,έχουμε την δουλειά μας,έχουμε φαγητό και στέγη...)και μετά τον πόλεμο(χάνουμε όλα τα προηηγούμενα)!!
Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την ελληνική σημαία"πόσα χρώματα έχει;"
τα παιδιά αναζητούν μέσα στην τάξη χρώματα ίδια με την ελληνική σημαία...προχωράμε σε σειροθετήσεις...αντιστοιχίσεις...συγκρίσεις...
Παίξαμε με τις συλλαβές...
με άλλες σημαίες...ταξινομήσαμε με βάση ένα κοινό χαρακτηριστικό..χρώμα...σχέδιο...
"Κυρία ποιοί είναι αυτοί που κρατάνε την σημαία...γιατί κρατάνε όπλα;τι κουβαλάνε στις πλάτες τους;"Αφού έδωσαν αρκετές υποθετικές περιγραφές μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου 1940, ημέρα η οποία είναι πολύ σημαντική για όλους τους Έλληνες.Γι'αυτό θα καταθέσουμε και εμείς με την σειρά μας ένα στεφάνι δόξας και τιμής για τους ήρωές μας! Όμως ξέρουμε τι και ποιοί είναι ήρωες;
Για τα μικρά παιδιά αυτοί είναι οι ήρωες ....και η απάντηση στο ερώτημα μας!!
Ξεκαθαρίσαμε ότι υπάρχουν οι ψεύτικοι και φανταστικοί ήρωες και τους βλέπουμε σε ταινίες φανταστικές,σε μύθους σε παραμύθια, σε φιγούρες ...και οι αληθινοί ήρωες που και αυτοί χωρίζονται σε αυτούς που φαίνονται και σε αφανείς...αφού παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες ,αναγνωρίσαμε μέσα απ'αυτές, τους ήρωες που πολέμησαν αλλά και τις γυναίκες τους που τους βοήθησαν ...σχολιάσαμε τα γεγονότα και συγκρίναμε με τα σημερινά....περιγράψαμε μέσα από τον δικό μας πίνακα τι βίωναν στα βουνά οι στρατιώτες μας...
Συζητήσαμε τι συμβαίνει πριν τον πόλεμο(έχουμε σχολεία,παίζουμε ελεύθερα και ξέγνοιαστα,έχουμε την οικογένειά μας,τους φίλους μας,έχουμε την δουλειά μας,έχουμε φαγητό και στέγη...)και μετά τον πόλεμο(χάνουμε όλα τα προηηγούμενα)!!
Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την ελληνική σημαία"πόσα χρώματα έχει;"
τα παιδιά αναζητούν μέσα στην τάξη χρώματα ίδια με την ελληνική σημαία...προχωράμε σε σειροθετήσεις...αντιστοιχίσεις...συγκρίσεις...
με άλλες σημαίες...ταξινομήσαμε με βάση ένα κοινό χαρακτηριστικό..χρώμα...σχέδιο...
Εντοπίσαμε στον χάρτη τις χώρες της Ιταλίας και της Γερμανίας..συζητήσαμε για τους αρχηγούς τους..για τις σημαίες τους...
Ακούσαμε όπως κάθε χρόνο τραγούδια και μουσική αντιπροσωπευτικά της εποχής και παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια
και ήρθε η ώρα για τους ήρωές μας....