Που λέει ο λόγος...αλλά εμείς πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά την έννοια της αποταμίευσης!!
Αφού μαζέψαμε ότι κουμπαράδες είχαμε στο σχολείο μας ,ήρθε η ώρα να κουβεντιάσουμε και την χρησιμότητά τους..αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν γιατί έχουμε τους κουμπαράδες..
Ζωγραφίσαμε τα δικά μας κέρματα, τα πλαστικοποιήσαμε για να τα βάλουμε στο μαγαζάκι μας...
Ζωγραφίσαμε κουμπαράδες και ρίξαμε κέρματα τόσα όσα μας έλεγε ο αριθμός...
Αφού μαζέψαμε ότι κουμπαράδες είχαμε στο σχολείο μας ,ήρθε η ώρα να κουβεντιάσουμε και την χρησιμότητά τους..αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν γιατί έχουμε τους κουμπαράδες..
- για να βάζουμε τα λεφτά
- γιατί είναι πιο μεγάλος από το πορτοφόλι και χωράει περισσότερα χρήματα
- για να πάμε ταξίδι
- γιατί τον κλειδώνουμε και δεν μπορούν όταν τον βρουν οι κλέφτες να τον ξεκλειδώσουν
- για να βρίσκουμε πιο εύκολα τα χρήματα αφού δεν τον μετακινούμε πολύ
- βάζουμε λίγα λίγα τα λεφτά και όταν γεμίσει τα πάμε στην τράπεζα
Στην συνέχεια κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις χρημάτων....
Παρατηρήσαμε τι σχέδια υπάρχουν σε κάθε κέρμα και αναρωτηθήκαμε από πήραν το όνομα "ευρώ".Συζητήσαμε για την Ευρώπη και μάθαμε ότι είναι μία από τις πέντε ηπείρους αφού τις είδαμε στην υδρόγειο σφαίρα αλλά και στο internet στο Google Earth ....
Διαβάσαμε τον μύθο της Ευρώπης και έπειτα τα παιδιά ανά ομάδες τον ζωγράφισαν ,το κάναμε βιβλίο αλλά και βίντεο...
.... παρατηρήσαμε το κέρμα των δύο ευρώ
και διαπιστώσαμε ότι αναπαριστά την "Ευρώπη πάνω στον ταύρο"...Ζωγραφίσαμε τα δικά μας κέρματα, τα πλαστικοποιήσαμε για να τα βάλουμε στο μαγαζάκι μας...
Ζωγραφίσαμε κουμπαράδες και ρίξαμε κέρματα τόσα όσα μας έλεγε ο αριθμός...
Στον υπολογιστή σε πρόγραμμα ζωγραφικής ,σχεδιάσαμε κουμπαράδες και σύραμε μέσα κέρματα του ενός ευρώ..έπειτα τα μετρήσαμε...κάναμε συγκρίσεις (ποιος έβαλε τα περισσότερα,ποιος τα λιγότερα)
Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου""ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας"και τον δραματοποιήσαμε..μαθαίνοντας ότι πρέπει να κάνουμε λίγη οικονομία ....
Συζητήσαμε για τον Αίσωπο και παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο....
Στο τέλος κατασκευάσαμε τον δικό μας κουμπαρά...σε κομμάτι λινάτσα περάσαμε ατλακόλ και δώσαμε το σχήμα του τσουβαλιού...το δέσαμε και το αφήσαμε να στεγνώσει...στην συνέχεια κάναμε μια σχισμή για τα λεφτά και κολλήσαμε πλαστικοποιημένη την παροιμία ..αλλαγμένη λίγο ¨ευρούλι το ευρούλι γεμίζει το σακούλι"....
μαθαίνοντας και άλλες τις οποίες μας έφερε η Σοφία!!