Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

"Ευρούλι το Ευρούλι γεμίζει το σακούλι.."

Που λέει ο λόγος...αλλά εμείς πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά την έννοια της αποταμίευσης!!
Αφού μαζέψαμε ότι κουμπαράδες είχαμε στο σχολείο μας ,ήρθε η ώρα να κουβεντιάσουμε και την χρησιμότητά τους..αφήσαμε τα παιδιά να μας πουν γιατί έχουμε τους κουμπαράδες..

  • για να βάζουμε τα λεφτά
  • γιατί είναι πιο μεγάλος από το πορτοφόλι και χωράει περισσότερα χρήματα
  • για να πάμε ταξίδι
  • γιατί  τον κλειδώνουμε και δεν μπορούν   όταν τον βρουν οι κλέφτες  να τον ξεκλειδώσουν
  • για να βρίσκουμε πιο εύκολα τα χρήματα αφού δεν τον μετακινούμε πολύ
  • βάζουμε λίγα λίγα τα λεφτά και όταν γεμίσει τα πάμε στην τράπεζα




Στην συνέχεια κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις χρημάτων....




Παρατηρήσαμε τι σχέδια υπάρχουν σε κάθε κέρμα και αναρωτηθήκαμε από πήραν το όνομα "ευρώ".Συζητήσαμε για την Ευρώπη και μάθαμε ότι είναι μία από τις πέντε ηπείρους αφού τις είδαμε στην υδρόγειο σφαίρα αλλά  και στο internet στο Google Earth ....
Διαβάσαμε τον μύθο της Ευρώπης και έπειτα τα παιδιά ανά ομάδες τον ζωγράφισαν ,το κάναμε βιβλίο αλλά και βίντεο...






 .... παρατηρήσαμε το κέρμα των δύο ευρώ
και διαπιστώσαμε ότι αναπαριστά την "Ευρώπη πάνω στον ταύρο"...
Ζωγραφίσαμε τα δικά μας κέρματα, τα πλαστικοποιήσαμε για να τα βάλουμε στο μαγαζάκι μας...
Ζωγραφίσαμε κουμπαράδες και ρίξαμε κέρματα τόσα  όσα μας έλεγε ο αριθμός...    



Στον υπολογιστή σε πρόγραμμα ζωγραφικής ,σχεδιάσαμε κουμπαράδες και σύραμε μέσα κέρματα του ενός ευρώ..έπειτα τα μετρήσαμε...κάναμε συγκρίσεις (ποιος έβαλε τα περισσότερα,ποιος τα λιγότερα)



Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου""ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας"και τον δραματοποιήσαμε..μαθαίνοντας ότι πρέπει να κάνουμε λίγη οικονομία ....
Συζητήσαμε για τον Αίσωπο και παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο....



Στο τέλος κατασκευάσαμε τον δικό μας κουμπαρά...σε κομμάτι λινάτσα περάσαμε ατλακόλ  και δώσαμε το σχήμα του τσουβαλιού...το δέσαμε και το αφήσαμε να στεγνώσει...στην συνέχεια κάναμε μια σχισμή για τα λεφτά και κολλήσαμε πλαστικοποιημένη  την παροιμία ..αλλαγμένη λίγο ¨ευρούλι το ευρούλι γεμίζει το σακούλι"....

μαθαίνοντας και άλλες τις οποίες μας έφερε η Σοφία!!







Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

"ΟΧΙ στον πόλεμο -ΝΑΙ στην ΕΙΡΗΝΗ"!

Αφορμή για συζήτηση ο στολισμός της τάξης μας...σημαιάκια..εικόνες πολέμου,δυστυχίας ,θλίψης
Κυρία γιατί τόσα σημαιάκια; Γιορτάζουμε το Πολυτεχνείο; Θα κάνουμε παρέλαση;
Έτσι  η κουβεντούλα μας άρχισε περιγράφοντας τις εικόνες και τα συναισθήματα που μας προκαλούσε η κάθε μια!





Είδαμε ένα πολύ ωραίο βιντεάκι για παιδιά με αντιπολεμικό περιεχόμενο συζητώντας έπειτα αν μας άρεσε ή όχι και τι!!
Παρόλο που στενοχωρήθηκαν ,κατάλαβαν πολύ καλά τι συμβαίνει σε έναν πόλεμο..
(ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ)http://player.vimeo.com/video/5864912
Παρακολουθήσαμε  από το διαδίκτυο πολλούς πίνακες ζωγραφικής...από διαφορετικούς ζωγράφους!!
Στεναχώρια...είπαν όλα!!Συζητήσαμε για τα γεγονότα,για τους κατακτητές μας και το μεγάλο "ΌΧΙ" των Ελλήνων..."ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"ή "ΘΑΝΑΤΟΣ"το σύνθημα μας..αλλά και η σημαία μας με τα πιο όμορφα χρώματα του κόσμου..."μπλε" από τον απέραντο γαλάζιο ουρανό μας και "άσπρο" από τον αφρό της θάλασσας μας...."ο σταυρός"η πίστη μας στον Θεό ...οι γραμμές της εννέα-9- όσες και οι συλλαβές (ελευθερία ή θάνατος).
Αφού τις μετρήσαμε,τις γράψαμε και σε συλλαβές τις τοποθετήσαμε πάνω σε κάθε γραμμή της σημαίας....έπειτα τις καρφιτσώσαμε πάνω στα  μπλουζάκια των παιδιών και προσπάθησαν τα υπόλοιπα να βρουν την σωστή σειρά των συλλαβών για να φτιάξουν την πρόταση...τα ίδια τα παιδιά στη συνέχεια περπάτησαν πάνω σε κάθε γραμμή σε μια μεγάλη σημαία που είχαμε στο σχολείο και συμπλήρωσαν πάλι την πρόταση...



Τα παιδιά κατασκεύασαν μια ομαδική εργασία αναπαριστώντας τους στρατιώτες να πολεμούν στα βουνά και τις γυναίκες να τους πηγαίνουν πολεμοφόδια και τρόφιμα!!



Μιλήσαμε για την αντίθετη έννοια του πολέμου ...'την ειρήνη"...ακούσαμε τραγούδια για την ειρήνη και συζητήσαμε πως θα ήταν ο κόσμος με πόλεμο και πως με την Ειρήνη...φυσικά επιλέξαμε όλοι την Ειρήνη...Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε πως θα ήταν ο πόλεμος αν ήταν άνθρωπος και πως η Ειρήνη και τους  ζωγραφίσαμε...κατασκευάσαμε το σύμβολο της Ειρήνης-το λευκό περιστέρι-και το κάναμε στεφανάκι...αλλά παρέλαση χωρίς σημαιάκι δεν γίνεται ...έτσι τα παιδιά προσπάθησαν μετρώντας τις γραμμές να το ζωγραφίσουν...
 Κάναμε μαθηματικές έννοιες αντιστοιχίζοντας ίδιες σημαίες και άλλων χωρών αλλά και σύγκριση μεγεθών με την σημαία την ελληνική(μικρή,μεσαία ,μεγάλη)
Παρακολουθήσαμε με το  λογισμικό CENTENIA τις αλλαγές στην Ελλάδα από τους κατακτητές χρονολογικά..Είδαμε το 1940 πως ήταν η Ελλάδα...πως το 1941 , το 1943.....και πότε απελευθερώθηκε...
το 1941...




το 1943....

                                                                    το 1945..........
και  σε λίγους μήνες.....ελευθερία!!


Και έφτασε η ώρα που όλα περίμεναν...την παρέλαση και την κατάθεση στεφανιού που κατασκευάσαμε μόνοι μας με τις δάφνες που μας έφερε η κ.Ευτυχία!!


Μετρήσαμε και τους ήρωες ...ήταν 19 αυτοί που θυσιάστηκαν για την πατρίδα ....!!
"Ένα στεφάνι όμορφο προσφέρουμε θυσία σε σας που μας χαρίσατε όμορφη ελευθερία"τους απαγγείλαμε....
Υψώσαμε την σημαία στην αυλή του σχολείου μας λέγοντας και τον εθνικό μας ύμνο......ιδιαίτερα συγκινημένοι...
Ακούσαμε από το youtube τραγουδάκια από την Σοφία Βέμπου για την 28η Οκτωβρίου ....



Αλλά και τραγούδια για την αγάπη και την ειρήνη.....

Τελικά ....αυτό αξίζει...όχι μίσος όχι δυστυχία...αλλά να αγαπάς και να σε αγαπάνε(αυτό το μήνυμα προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε).......
                              ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ-ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ(το σύνθημά μας)!!

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Παγκόσμια ημέρα Διατροφής


Σήμερα μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη στο σχολείο μας!Είχαμε λάβει ένα γράμμα και μέσα είχε κάποιες εικόνες...από που; Κάναμε υποθέσεις,προβληματιστήκαμε και αποφασίσαμε να λύσουμε τις απορίες μας διαβάζοντάς το.
"Γεια σας παιδιά…

Είμαι η κυρά καλή Διατροφή!
Χθες γιόρταζα τα 33 μου χρόνια και είμαι πολύ χαρούμενη γιατί όλος ο κόσμος με αγαπάει αφού προτιμάει τις τροφές μου!!
Είχα έρθει και πέρυσι στο σχολείο σας και γιόρτασα τα γενέθλιά μου αλλά φέτος δεν τα κατάφερα γιατί  από  το καλό  φόρεμά μου, μου  άρπαξε η κυρά κακή Διατροφή  τις υγιεινές τροφές και δεν έχω τίποτε άλλο για να φορέσω.
Θα ήθελα να με βοηθήσετε να τις  ξαναβρώ.
Και για να σας βοηθήσω σας έχω στείλει μερικές εικόνες και εσείς θα πρέπει  να ξεχωρίσετε μόνο  τις υγιεινές  τροφές,  και να μου τις στείλετε με τον ταχυδρόμο ή με email, αν θέλετε να έρθουν πολύ γρήγορα!Πρέπει να προσέξετε να μην μπερδέψετε καμιά ανθυγιεινή τροφή γιατί αμέσως χάνετε….την ευκαιρία να σας γνωρίσω από κοντά!!
 Έπειτα θα πρέπει  να φτιάξετε την δική σας πυραμίδα ζωγραφίζοντας τις τροφές.

Και φυσικά δεν είπαμε το πιο σημαντικό…να τρώτε μόνο υγιεινές τροφές που κάνουν καλό στην υγεία σας!

                       Σας στέλνω τους χαιρετισμούς μου !!"
Αφού είδαμε τις εικόνες που μας έστειλε συζητήσαμε για τις τροφές και ποιες θεωρούμε υγιεινές και ποιες όχι...έπειτα τις κατηγοριοποιήσαμε ,σχεδιάσαμε ένα τρίγωνο -πυραμίδα και τις τοποθετήσαμε εκεί.Τις βάλαμε πάλι μέσα στον φάκελλο και θα το ταχυδρομήσουμε.
Συζητήσαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και την ιεραρχία που έχουν οι τροφές σ'αυτή την πυραμίδα.
Βρήκαμε από το λογισμικό kidspiration εικόνες υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών τραβώντας τις τα παιδιά και αποθηκεύοντάς τις για να το εκτυπώσουν αργότερα χρησιμοποιώντας το σαν φύλλο αξιολόγησης.


Έπειτα θέλησαν να μάθουν τι είναι αυτό το email που έγραφε το γράμμα και προσπαθήσαμε να τους εξηγήσουμε με ένα παράδειγμα, ότι είναι μια μορφή αποστολής πληροφοριών πολύ γρήγορη.
Ακούσαμε από το διαδίκτυο το τραγουδάκι "πόσο λάθος διατροφή"και το χορέψαμε....
Επειδή όμως είχαν αρκετές απορίες θα το επεκτείνουμε για να μάθουμε περισσότερα για την υγιεινή διατροφή και το πόσο συμβάλλει σε ένα υγιές σώμα!!
ΤΡΏΜΕ ΥΓΙΕΙΝΆ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΎΜΕ ΠΙΟ ΚΑΛΆ..."το σύνθημά μας"

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

" τετραγωνάκι...ωραίο σχηματάκι"

Η αφορμή δόθηκε από τον τρύγο και τα σταφύλια που πατήσαμε σε ένα αυτοσχέδιο πατητήρι...Αφού θέσαμε στα παιδιά τον προβληματισμό τι σχήμα άραγε να είχε ένα πατητήρι τα περισσότερα συμφώνησαν για τετράγωνο...όμως δεν είχαν ξεκαθαρίσει τι ήταν...έτσι αφού συζητήσαμε για τις 4 πλευρές και τις 4 γωνίες, (μαθηματικές έννοιες)το σχεδιάσαμε στον πίνακα,το πλάσαμε ,βρήκαμε αντίστοιχα τετράγωνα και τα συγκρίναμε με το παραλληλόγραμμο που μπερδεύονταν τα παιδιά με αυτό!
Ακούσαμε από το yutube το γνωστό τραγουδάκι και το τραγουδήσαμε.....

Με ένα λογισμικό ζωγραφικής το σχεδίασαν στον υπολογιστή...
μέσω του διαδικτύου είδαμε πίνακες ζωγραφικής του Καντίνσκυ
και του Μοντριάν
έπειτα ..τα παιδιά το ζωγράφισαν. σε Α4 προσπαθώντας να σχεδιάσουν τους δικούς τους πίνακες ...
                                  
και τους σύγκριναν με πίνακες που ζωγράφισαν στον υπολογιστή!!



 το προβάλαμε στον βιντεοπροτζέκτορα και το είδαν όλα τα παιδιά κάνοντας συγκρίσεις και συζητώντας τις διαφορές ...και τις ομοιότητες!!
έπειτα αφού φωτογραφίσαμε όλες τις ζωγραφιές τις περάσαμε στο movie maker για να φτιαχτεί ένα βιντεάκι.....