"Τρέχω κι η καρδούλα μου γρήγορα χτυπά
κοιμάμαι κι η καρδούλα μου αργά αργά χτυπά!"
Αυτές είναι μερικές απ΄τις ασκήσεις γυμναστικής αλλά και κάποια από τα παιχνίδια αναπνοής και χαλάρωσης που μας έδειξε η κ.Μαρίνα Φιολιτάκη-γυμνάστρια, στο χώρο του Δημοτικού σχολείου που μεταφερθήκαμε για να κατανοήσουμε ότι για ένα γερό σώμα και υγιές μας είναι απαραίτητη και η άσκηση.
Με το τρέξιμο και το κυνηγητό καταλάβαμε ότι οι παλμοί της καρδιάς μας χτυπάνε πιο γρήγορα ενώ με ασκήσεις χαλάρωσης γίνονται πιο αργοί!
Η γυμνάστρια μας έδωσε και αρκετές χρήσιμες συμβουλές για την την διατροφή μας..να πίνουμε πολύ γάλα,να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά,να τρώμε ψάρι και κρέας και να αποφεύγουμε λίπος, τηγανητά και γλυκά! Παίξαμε το παιχνίδι "αλεπού αλεπού τι ώρα είναι;"και συνδυάσαμε και μαθηματικές έννοιες αφού μπήκαμε στην διαδικασία να μετράμε τα βήματά μας πάνω, κάτω ,δεξιά ,αριστερά!
Όμως το πιο σημαντικό που μάθαμε είναι ότι με την άσκηση εκτός από τα πνευμόνια λειτουργεί και η καρδιά μας καλύτερα! Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε τι είναι η καρδιά και πώς λειτουργεί..αφού την είδαμε σε βιβλία και σε εικόνες βγάλαμε το συμπέρασμα ότι μοιάζει σαν μια γροθιά και έχει κόκκινο χρώμα αφού κυκλοφορεί εκεί το αίμα!
Συζητήσαμε ότι τελικά για να μην αρρωσταίνουμε πρέπει:
φτιάξαμε το δικό μας κυκλοφοριακό σύστημα!
Φτιάξαμε ένα ποιηματάκι......
Έτσι συζητήσαμε για τις αισθήσεις και μάθαμε ότι είναι πέντε! Αφού τις ονομάσαμε, τις ζωγραφίσαμε και γράψαμε δίπλα την ονομασία τους!
Στην συνέχεια παίξαμε με τις αισθήσεις...με την γεύση δοκιμάσαμε ..(αλάτι,ζάχαρη,λεμόνι,πορτοκάλι)αλμυρό,γλυκό,ξινό,γλυκό,
με την όσφρηση μυρίσαμε κρασί,ξύδι,λεμόνι,αμυγδαλιά...
με την αφή..αγγίξαμε μέσα σε σακούλι διάφορα αντικείμενα και έπρεπε να τα βρούμε(σκληρό,μαλακό,αιχμηρό..)
με την ακοή προσπαθήσαμε να βρούμε τους ήχους από μακριά και να τους αναγνωρίσουμε(μουσικά όργανα,φωνές παιδιών,ζώων).Κλείναμε τα μάτια σε ένα παιδί και κάποιο άλλο το πλησίαζε και του μιλούσε και έπρεπε να το αναγνωρίσει από την φωνή του!
Με το τρέξιμο και το κυνηγητό καταλάβαμε ότι οι παλμοί της καρδιάς μας χτυπάνε πιο γρήγορα ενώ με ασκήσεις χαλάρωσης γίνονται πιο αργοί!
Η γυμνάστρια μας έδωσε και αρκετές χρήσιμες συμβουλές για την την διατροφή μας..να πίνουμε πολύ γάλα,να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά,να τρώμε ψάρι και κρέας και να αποφεύγουμε λίπος, τηγανητά και γλυκά! Παίξαμε το παιχνίδι "αλεπού αλεπού τι ώρα είναι;"και συνδυάσαμε και μαθηματικές έννοιες αφού μπήκαμε στην διαδικασία να μετράμε τα βήματά μας πάνω, κάτω ,δεξιά ,αριστερά!
Όμως το πιο σημαντικό που μάθαμε είναι ότι με την άσκηση εκτός από τα πνευμόνια λειτουργεί και η καρδιά μας καλύτερα! Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε τι είναι η καρδιά και πώς λειτουργεί..αφού την είδαμε σε βιβλία και σε εικόνες βγάλαμε το συμπέρασμα ότι μοιάζει σαν μια γροθιά και έχει κόκκινο χρώμα αφού κυκλοφορεί εκεί το αίμα!
Όλο αυτό το σύστημα μάθαμε ότι λέγεται κυκλοφοριακό γιατί κυκλοφορεί το αίμα σε όλο το σώμα μας και μας είναι πολύτιμο!! Όμως για να το κατανοήσουμε καλύτερα καλέσαμε τον εθελοντικό σύλλογο αιμοδοσίας "τον Αιματοκρίτη",με μια γιατρό! Αφού μας συζήτησαν για την χρησιμότητα του αίματος στον οργανισμό μας ,μας είπαν επίσης ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ανάγκη από αίμα!
Έπαιξαν παιχνίδι με τα παιδιά χωρίζοντάς τα σε ομάδες-ερυθρών,λευκών και αιμοπετάλιων και συζητώντας για την χρησιμότητά τους...η μια ομάδα-ερυθρά- έπρεπε να θυμάται ότι κουβαλάνε το οξυγόνο, η άλλη- λευκά-διώχνουν τα μικρόβια και η τρίτη-τα αιμοπετάλια-βοηθάνε να σταματήσει το άιμα!
Έπειτα μιμηθήκαμε τις ομάδες!
Πήραμε τα αληθινά ακουστικά για να παρακολουθήσουμε τους χτύπους της καρδιάς!
Συμπληρώσαμε τον ανθρωπάκο μας με τις φλέβες και τις αρτηρίες!
Βρήκαμε λέξεις από το γράμμα Αι και μάθαμε ότι υπάρχει και άλλο Ε
Συζητήσαμε ότι τελικά για να μην αρρωσταίνουμε πρέπει:
φτιάξαμε το δικό μας κυκλοφοριακό σύστημα!
Φτιάξαμε ένα ποιηματάκι......
Παίξαμε σύμφωνα με το ποιηματάκι....παιχνίδα χαλάρωσης!!
Παίξαμε το παιχνίδι με την "τυφλόμυγα" και συζητήσαμε έπειτα πως αισθάνθηκαν που δεν μπορούσαν να δουν...φυσικά δεν τους άρεσε και άρχισαν να κάνουν διάφορες ερωτήσεις για τα άτομα που δεν βλέπουν,δεν ακούν ..ή είναι παράλυτα.Αναφέραμε ότι υπάρχουν πολλά άτομα με ιδιαιτερότητες που πρέπει να τις σεβόμαστε και να τα βοηθάμε αυτά τα άτομα!
Έτσι συζητήσαμε για τις αισθήσεις και μάθαμε ότι είναι πέντε! Αφού τις ονομάσαμε, τις ζωγραφίσαμε και γράψαμε δίπλα την ονομασία τους!
Στην συνέχεια παίξαμε με τις αισθήσεις...με την γεύση δοκιμάσαμε ..(αλάτι,ζάχαρη,λεμόνι,πορτοκάλι)αλμυρό,γλυκό,ξινό,γλυκό,
με την όσφρηση μυρίσαμε κρασί,ξύδι,λεμόνι,αμυγδαλιά...
με την αφή..αγγίξαμε μέσα σε σακούλι διάφορα αντικείμενα και έπρεπε να τα βρούμε(σκληρό,μαλακό,αιχμηρό..)
με την ακοή προσπαθήσαμε να βρούμε τους ήχους από μακριά και να τους αναγνωρίσουμε(μουσικά όργανα,φωνές παιδιών,ζώων).Κλείναμε τα μάτια σε ένα παιδί και κάποιο άλλο το πλησίαζε και του μιλούσε και έπρεπε να το αναγνωρίσει από την φωνή του!
Μιμηθήκαμε τους τυφλούς αλλά και αυτούς που δεν μπορούν να κινήσουν κάποια μέλη του σώματός τους!Ζωγραφίσαμε με το πινέλο στο στόμα και είδαμε ότι είναι τρομερά δύσκολο