Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

28η Οκτωβρίου-ημέρα αφιερωμένη στους ήρωες μας!

Πολλές φορές το εποπτικό υλικό που παρουσιάζουμε στα παιδιά, μας καθοδηγεί στο θέμα μας ή δημιουργεί την αναγκαιότητα για νέο που αναδύεται από απορίες των παιδιών.Αυτό  συνέβη αυτές τις μέρες όταν άρχισαν τα παιδιά να παρατηρούν τις εικόνες και τις φωτογραφίες που ήταν αναρτημένες στον πίνακά μας.
"Κυρία ποιοί είναι αυτοί που κρατάνε την σημαία...γιατί κρατάνε όπλα;τι κουβαλάνε στις πλάτες τους;"Αφού έδωσαν αρκετές υποθετικές περιγραφές μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου 1940, ημέρα η οποία είναι πολύ σημαντική για όλους τους Έλληνες.Γι'αυτό θα καταθέσουμε και εμείς με την σειρά μας ένα  στεφάνι δόξας και τιμής για τους ήρωές μας! Όμως ξέρουμε τι και ποιοί είναι ήρωες;
Για τα μικρά παιδιά αυτοί είναι οι ήρωες ....και η απάντηση στο ερώτημα μας!!

   


 Ξεκαθαρίσαμε ότι υπάρχουν οι ψεύτικοι και φανταστικοί ήρωες και τους βλέπουμε σε ταινίες φανταστικές,σε μύθους σε παραμύθια, σε φιγούρες ...και οι αληθινοί ήρωες που και αυτοί χωρίζονται σε αυτούς που φαίνονται και σε αφανείς...αφού παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες ,αναγνωρίσαμε μέσα απ'αυτές, τους ήρωες που πολέμησαν αλλά και τις γυναίκες τους που τους βοήθησαν ...σχολιάσαμε τα γεγονότα και συγκρίναμε με τα σημερινά....περιγράψαμε μέσα από τον δικό μας πίνακα τι βίωναν στα βουνά οι στρατιώτες μας...
Συζητήσαμε τι συμβαίνει πριν τον πόλεμο(έχουμε σχολεία,παίζουμε ελεύθερα και ξέγνοιαστα,έχουμε την οικογένειά μας,τους φίλους μας,έχουμε την δουλειά μας,έχουμε φαγητό και στέγη...)και μετά τον  πόλεμο(χάνουμε όλα τα προηηγούμενα)!!

 Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την ελληνική σημαία"πόσα χρώματα έχει;"
τα παιδιά αναζητούν μέσα στην τάξη χρώματα ίδια με την ελληνική σημαία...προχωράμε σε σειροθετήσεις...αντιστοιχίσεις...συγκρίσεις...


 Παίξαμε με τις συλλαβές...
 με άλλες σημαίες...ταξινομήσαμε με βάση ένα κοινό χαρακτηριστικό..χρώμα...σχέδιο...

Εντοπίσαμε στον χάρτη τις χώρες της Ιταλίας και της Γερμανίας..συζητήσαμε για τους αρχηγούς τους..για τις σημαίες τους...
Ακούσαμε όπως κάθε χρόνο τραγούδια και μουσική αντιπροσωπευτικά της εποχής και παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια

            

             

και ήρθε η ώρα για τους ήρωές μας....

  



Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

16 Οκτωβρίου-Ημέρα Διατροφής

Σήμερα φάγαμε σουβλάκια...όχι απ'αυτά που μας παχαίνουν,που μας κάνουν κακό στην υγεία μας...τα δικά μας ήταν πολύ υγιεινά!!
 Ήταν ΦΡΟΥΤΟΣΟΥΒΛΑΚΙΑ με μήλα,με αχλάδια,με λωτούς,με μπανάνες με πορτοκάλια...και τα έφτιαξαν μόνα τους τα παιδιά..



Και δεν θα μπορούσε να λείψει η παροιμία:"ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα"...
και τα μήλα μας...μικρά ,μεγάλα,αληθινά,ψεύτικα,μήλα που μας δίνουν  συμβουλές,μήλα που τραγουδούν,μήλα με κατασκευές!!






               

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

                                   Ημέρα για αγωνίσματα μέσα και έξω στην αυλή.
Αφού συζητήσαμε από που και πότε ξεκίνησαν οι ολυμπιακοί αγώνες και αφού παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο στον υπολογιστή ήρθε η ώρα για αγωνίσματα και επαίνους!!




Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων

Δεν γινόταν να μην συζητήσουμε για τους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες αφού ήδη τις προηγούμενες μέρες γνωρίσαμε ο καθένας την οικογένειά του παρουσιάζοντάς την!!
Προσπαθώντας να τους κατασκευάσουμε!

 Καλέσαμε την κ.Ελένη γιαγιά στο σχολείο μας που ήρθε με πολλή χαρά να μας μιλήσει για την εγγονούλα της και πως αισθάνεται μετά που έγινε γιαγιά....δεν έλειψε φυσικά ...το παραμύθι της!!

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ Ο ΤΡΥΓΗΤΗΣ

Πως λέγεται ο Μήνας που ερχόμαστε για πρώτη φορά στο σχολείο;
Και γιατί ο Σεπτέμβρης έχει τόσες ονομασίες;Τι σημαίνει τρυγητής;τρυγομηνάς;πετιμεζάς;
Όλα αυτά μας προβλημάτισαν..έτσι ξεκινήσαμε να συζητάμε και να κάνουμε υποθέσεις γιατί δόθηκαν αυτά τα ονόματα...αφού προσέξαμε και το ημερολόγιό μας (τον Σεπτέμβρη να κρατά σταφύλια)ήταν ξεκάθαρο....τρυγάμε αυτό τον μήνα...όμως τι είναι τρύγος;
Έτσι αρχικά ξεκινήσαμε να γράφουμε την λέξη ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ και να φτιάχνουμε καρτέλες με τα ονόματα του.
Αναγνωρίσαμε σε διαφορετικά κείμενα την λέξη αυτή,μέσα από διάφορες καρτέλες...παίξαμε μουσικές καρέκλες με τις λέξεις του Σεπτέμβρη...μάθαμε και για τους υπόλοιπους μήνες και συζητήσαμε για τον παππού Χρόνο με τα παιδιά του και τα εγγόνια του...
Συζητήσαμε έπειτα για τον τρύγο και παρακολουθήσαμε μέσω διαδικτύου την διαδικασία του τρύγου και του πατήματος των σταφυλιών...
           Γράψαμε καρτελίτσες που σχετίζονται με τον τρύγο και με την βοήθεια των γονιών φτιάξαμε το μαγαζάκι μας!!!






...με σταφύλια(άσπρα,κόκκινα...χοντρά...πιο λεπτά...),με τα παράγωγα του σταφυλιού...σταφίδες,γλυκό σταφύλι,πετιμέζι,μουσταλευριά...πετιμεζόπιτα...τηγανίτες με πετιμέζι...
Και όλα αυτά τα δοκιμάσαμε...με παιχνίδια όσφρησης και γεύσης...παρατηρητικότητας ...αντιστοίχισης(γλυκά...ξινά...άσπρα...κόκκινα)...με καρτέλες!
Μάθαμε τραγούδια(μπαίνω μες στο αμπέλι...τσιριτρό...billy το σταφύλι..)) και γνωρίσαμε και τα μουσικά μας όργανα...


 Φτιάξαμε το δικό μας σταφύλι με στάμπες τα δακτυλάκια μας...αλλά ζωντανέψαμε και ένα φύλλο αμπελιού ...


Αναπαραστήσαμε με παντομίμα "μια μέρα στο αμπέλι για τρύγο".
Διαβάσαμε "την αλεπού με τα σταφύλια",
το Δραματοποιήσαμε και παίξαμε παιχνίδια ...(μαθηματικές έννοιες:ψηλά...χαμηλά...)αλλά και φυσικής αγωγής(σκυταλοδρομία:με ρόγες από σταφύλι).
Γνωρίσαμε τον μύθο του θεού Διόνυσου και τον μιμηθήκαμε...

Διαβάσαμε την ιστορία του Σεπτέμβρη...κουβεντιάσαμε για τα χαρακτηριστικά του καιρού και τις αλλαγές του και τον ζωγραφίσαμε...
Παίξαμε το παιχνίδι με την κρυμμένη λέξη"Σεπτέμβριος"... την γράψαμε και στον υπολογιστή!
Σχεδιάσαμε με διάφορους τρόπους το "Σ".

Αυτό που μένει είναι να φτιάξουμε το δικό μας κρασί...μα φυσικά πατώντας τα σταφύλια!!