Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ Ο ΤΡΥΓΗΤΗΣ

Πως λέγεται ο Μήνας που ερχόμαστε για πρώτη φορά στο σχολείο;
Και γιατί ο Σεπτέμβρης έχει τόσες ονομασίες;Τι σημαίνει τρυγητής;τρυγομηνάς;πετιμεζάς;
Όλα αυτά μας προβλημάτισαν..έτσι ξεκινήσαμε να συζητάμε και να κάνουμε υποθέσεις γιατί δόθηκαν αυτά τα ονόματα...αφού προσέξαμε και το ημερολόγιό μας (τον Σεπτέμβρη να κρατά σταφύλια)ήταν ξεκάθαρο....τρυγάμε αυτό τον μήνα...όμως τι είναι τρύγος;
Έτσι αρχικά ξεκινήσαμε να γράφουμε την λέξη ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ και να φτιάχνουμε καρτέλες με τα ονόματα του.
Αναγνωρίσαμε σε διαφορετικά κείμενα την λέξη αυτή,μέσα από διάφορες καρτέλες...παίξαμε μουσικές καρέκλες με τις λέξεις του Σεπτέμβρη...μάθαμε και για τους υπόλοιπους μήνες και συζητήσαμε για τον παππού Χρόνο με τα παιδιά του και τα εγγόνια του...
Συζητήσαμε έπειτα για τον τρύγο και παρακολουθήσαμε μέσω διαδικτύου την διαδικασία του τρύγου και του πατήματος των σταφυλιών...
           Γράψαμε καρτελίτσες που σχετίζονται με τον τρύγο και με την βοήθεια των γονιών φτιάξαμε το μαγαζάκι μας!!!






...με σταφύλια(άσπρα,κόκκινα...χοντρά...πιο λεπτά...),με τα παράγωγα του σταφυλιού...σταφίδες,γλυκό σταφύλι,πετιμέζι,μουσταλευριά...πετιμεζόπιτα...τηγανίτες με πετιμέζι...
Και όλα αυτά τα δοκιμάσαμε...με παιχνίδια όσφρησης και γεύσης...παρατηρητικότητας ...αντιστοίχισης(γλυκά...ξινά...άσπρα...κόκκινα)...με καρτέλες!
Μάθαμε τραγούδια(μπαίνω μες στο αμπέλι...τσιριτρό...billy το σταφύλι..)) και γνωρίσαμε και τα μουσικά μας όργανα...


 Φτιάξαμε το δικό μας σταφύλι με στάμπες τα δακτυλάκια μας...αλλά ζωντανέψαμε και ένα φύλλο αμπελιού ...


Αναπαραστήσαμε με παντομίμα "μια μέρα στο αμπέλι για τρύγο".
Διαβάσαμε "την αλεπού με τα σταφύλια",
το Δραματοποιήσαμε και παίξαμε παιχνίδια ...(μαθηματικές έννοιες:ψηλά...χαμηλά...)αλλά και φυσικής αγωγής(σκυταλοδρομία:με ρόγες από σταφύλι).
Γνωρίσαμε τον μύθο του θεού Διόνυσου και τον μιμηθήκαμε...

Διαβάσαμε την ιστορία του Σεπτέμβρη...κουβεντιάσαμε για τα χαρακτηριστικά του καιρού και τις αλλαγές του και τον ζωγραφίσαμε...
Παίξαμε το παιχνίδι με την κρυμμένη λέξη"Σεπτέμβριος"... την γράψαμε και στον υπολογιστή!
Σχεδιάσαμε με διάφορους τρόπους το "Σ".

Αυτό που μένει είναι να φτιάξουμε το δικό μας κρασί...μα φυσικά πατώντας τα σταφύλια!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου