Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Το θαύμα της ζωής -η εξέλιξη

"Πως γεννιούνται τα μωρά" ήταν η ερώτηση καθώς παρακολουθούσαμε την ζωή ενός βατράχου όταν επεξεργαζόμασταν τα ζώα σε χειμερία νάρκη !
Αυτή την ερώτηση συχνά προσπαθούμε όλοι μας να την αποφύγουμε γιατί ίσως να μην γνωρίζουμε τι πρέπει να πούμε και τι όχι στα παιδιά αυτής της ηλικίας!Όμως η σωστή πληροφόρηση με  τα κατάλληλα  βιβλία ενημερώνουν σωστά αποφεύγοντας στο μέλλον διαστρεβλώσεις και υποθέσεις διάφορες.
Έτσι ξεκινήσαμε με το πως δημιουργήθηκε η ζωή στον πλανήτη. Αφού παρακολουθήσαμε σχετικό βιντεάκι στο youtube όλα ήταν πιο εύκολα...

Επεξεργαστήκαμε ανάλογες εικόνες τοποθετώντας τις στην σωστή σειρά...και το κάναμε και φύλλο εργασίας...

Στη συνέχεια  σημειώσαμε σε ένα χαρτί τι θέλουμε να μάθουμε για την ανθρώπινη ζωή και φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα!!
Οι ερωτήσεις πολλές :πως γεννιούνται τα μωρά, πως μπαίνει το μωρό στην κοιλιά της μαμάς,πόσο καιρό θέλει να γεννηθεί,πως τρώει,αν κοιμάται, πως μεγαλώνει,πως αναπνέει....
αυτά που γνώριζαν ήταν ελάχιστα..πολλά παιδιά ανέφεραν ότι στην αρχή το μωρό είναι ένα σποράκι,άλλα ότι τα φέρνει... ο πελαργός(παλιομοδίτικη άποψη)...
Χωριστήκαμε πρώτα σε ομάδες:η πρώτη θα έφερνε πληροφορίες για την διάρκεια της κύησης,η δεύτερη για την διαμονή της μαμάς και του μωρού στο μαιευτήριο,και η τρίτη για την ζωή του νεογέννητου στο σπίτι.
Αφού μας έφεραν και φωτογραφίες από το σπίτι τους σε τρία στάδια(νεογέννητο,να μπουσουλάει και να περπατάει)τις περιγράψαμε(προφορική επικοινωνία) και βρήκαμε την σωστή σειρά(μαθηματικές έννοιες).έπειτα τις μπερδέψαμε και έπρεπε το κάθε παιδί να βρει τις δικές του!!


Στην συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε την δική του κορνίζα κολλώντας τις φωτογραφίες με την σωστή χρονολογική σειρά...

Ξεφυλλίσαμε πολλά βιβλία που μας έφεραν τα παιδιά με χαρακτηριστικές φωτογραφίες



Και ήρθε η στιγμή να τους δείξουμε δυο  βιντεάκια που θα τους έλυναν πολλές απορίες!


  
Τους ζητήσαμε και μας έφεραν το βραχιολάκι τους  και το μανταλάκι από το σπίτι τους και εξηγήσαμε την χρήση του καθενός(για το όνομα το βραχιολάκι και το μανταλάκι για τον ομφάλιο λώρο).Οι στιγμές ήταν ιδιαίτερα συγκινητικές...
 το βάλαμε στο χέρι μας ....

μας έφεραν υπερηχογράφημα ....και συγκρίναμε τις διαφορές ...αλλά παρακολουθήσαμε και την εξέλιξη του εμβρύου..
μερικές φωτογραφίες πολύ χαρακτηριστικές...


Ζητήσαμε τα βιβλιάρια υγείας και εξηγήσαμε την ύπαρξή τους και γιατί είναι απαραίτητα;Αφού διαβάσαμε το ύψος και το βάρος τους όταν γεννήθηκαν τα καταγράψαμε στο excel και κάναμε συγκρίσεις με τα σημερινά δεδομένα(τα είχαμε μετρήσει και ζυγίσει πριν λίγο καιρό)...



Μας  έφεραν  διάφορα είδη που χρησιμοποιεί η μαμά για το μωρό και την φροντίδα του(μπιμπερό,πάνες,πιπίλα,κουδουνίστρες,θερμόμετρο δωματίου) , τα ονομάσαμε και γράψαμε  τις λέξεις κάνοντας αντιστοίχιση...έπειτα κάναμε  και παιχνίδια παρατηρητικότητας

Μιμιθήκαμε τις μαμάδες που φροντίζουν τα μωράκια τους!


 Συζητήσαμε για τον ύπνο του και την ενδυμασία του(ένα μωράκι κρυώνει πολύ εύκολα γ'αυτό πρέπει να είναι στα ζεστά...
 συζητήσαμε για το φάσκιωμα...
Γίναμε όλοι μωράκια μέσα στην κοιλίτσα της μαμάς και με την μουσική,τους θορύβους ,τις ενοχλητικές μυρωδιές , συμπεριφερόμασταν ανάλογα...



ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας όταν είμασταν μωρά....

Ανοίξαμε το ιατρείο μας ,το εξοπλίσαμε και γίναμε  παιδίατρο για να εξετάζουμε τα μωρά με τα ανάλογα εργαλεία(ένεση για εμβόλιο,μάσκα  για τα μικρόβια,αντισηπτικό,ακουστικά,γλωσσοπίεστρο για το λαιμό,ζυγαριά,θερμόμετρο...)


 Τοποθετήσαμε και τα βιβλία του γιατρού...
Και αρχίσαμε την εξέταση..φυσικά με τους ανάλογους κανόνες!
Ο γιατρός αλλά και ένας γραμματέας απαραίτητος για να γράφει τις συνταγές και να κανονίζει τα ραντεβού!!


και η μαμά να περιμένει υπομονετικά για την εξέταση του μωρού της!!
Αφού μαζέψαμε αρκετά αντικείμενα που έχουν σχέση με το μωρό αποφασίσαμε να ανοίξουμε και ένα μαγαζάκι με είδη μωρουδιακά....pampers,γάλα σε σκόνη,παιχνίδα,κουδουνίστρες,πιπίλες,πάνες,μπιμπερό,καροτσάκι για μωρά,φανελάκια,φορμάκια....Πρώτα έπρεπε να γράψουμε τα είδη ,να τα ξεχωρίσουμε στη συνέχεια και έπειτα να βάλουμε προσιτές τιμές!!Χρήματα είχαμε πλαστικοποιήσει από το μπακάλικό μας και η διαδικασία ήταν πιο εύκολη...αναλόγως με την τιμή που είχε το κάθε είδος τοποθετούσαμε και τα χρήματα(και με εναλλακτικές λύσεις..π.χ τα 5 ευρώ πως μπορούμε να τα έχουμε;2+2+1 ή 1+1+1+1+1 ή κέρμα 5ευρώ)..









Στον υπολογιστή με το kidspiration βάλαμε στην σωστή σειρά τα παιδιά...αλλά κάναμε και αντιστοίχιση με  τις τροφές που τρώνε..


Συζητήσαμε για την φροντίδα που πρέπει να έχει κάθε μωράκι (καθαριότητα και  μπάνιο,στον ύπνο,στα χάδια,στην διατροφή  του μωρού και συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές με την διατροφή του ενήλικα)..
Ζωγραφίσαμε τα φαγητά και τα φρούτα που πρέπει να τρώει ένα μωράκι...

Ακούσαμε νανουρίσματα από το διαδίκτυο και τραγουδήσαμε αυτό που μας έμαθε η Σοφία!!




Και ήρθε η ώρα να μάθουμε  από ποια όργανα αποτελείται το ανθρώπινο σώμα  και ποια είναι πολύ σημαντικά για την σωστή λειτουργία του!
Αυτό το βιντεάκι μας βοήθησε πολύ!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου