Άρχισαν οι ερωτήσεις γιατί κάποια έχουν ανοιχτό χρώμα και κάποια άλλα πιο σκούρο και έτσι ξεκινήσαμε...το ταξίδι της βροχής.
Αφού είδαμε ένα ωραίο βιντεάκι με το Νούλη τον σταγονούλη...
αρχίσαμε να συζητάμε και να κάνουμε υποθέσεις πως πέφτει η βροχούλα...στην συνέχεια πλαστικοποιήσαμε τις φωτογραφίες της ιστορίας και καλέσαμε τα παιδιά να αφηγηθούν με την σωστή σειρά την ιστορία του σταγονούλη...έπειτα αφού δώσαμε σε κάθε παιδί μια καρτούλα έπρεπε να τις τοποθετήσουν στην σωστή σειρά!Όμως για να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της "εξάτμισης"κάναμε το γνωστό πείραμα με το γκαζάκι και όντως παρατηρήσαμε το νερό να εξατμίζεται...Δημιουργήσαμε υδρατμούς και παρατηρήσαμε ότι πηγαίνουν προς τα πάνω..με την βοήθεια του πλαστικού διαφανές δοχείου που είχε και καπάκι είδαμε τις σταγόνες που δημιουργήθηκαν και κατανοήσαμε ότι το νερό αλλάζει μορφή ανάλογα με την θερμοκρασία που βρίσκεται..
Αφού βγάλαμε και τα παγάκια από την κατάψυξη τα τοποθετήσαμε σε μια ζυγαριά και ζυγίσαμε την ίδια ποσότητα νερού με την ίδια ποσότητα σε παγάκι...το υγρό νερό ζύγιζε λίγο περισσότερο!έπειτα το αφήσαμε και ξεπάγωσε και διαπιστώσαμε ότι ζύγιζαν το ίδιο...
Βάλαμε στην κατάψυξη πλαστικά ποτηράκια με νερό (υγρή μορφή)και παρατηρήσαμε ότι σε λίγη ώρα έγινε πάγος(στερεά μορφή).Αφήσαμε τον πάγο έξω να λιώσει (υγρή μορφή).σε ένα πλαστικό σκεύος διαφανές ζεστάναμε το νερό και τα παιδιά το είδαν να εξατμίζεται(αέρια μορφή).
Στο ίδιο πλαστικό δοχείο με το νερό προσπάθησαν τα παιδιά να βουλιάξουν ένα φουσκωμένο μπαλόνι,αλλά δεν τα κατάφεραν.Η πίεση του νερού προς τα πάνω από κάτω είναι μεγάλη και δεν αφήνει το μπαλόνι να βουλιάξει.έπειτα διαπιστώσαμε ποια υλικά συγκρατούν και ποια απορροφούν τον νερό(το ύφασμα,το χαρτί,το βαμβάκι,το σφουγγάρι κράτησαν το νερό ενώ η πλαστική σακούλα το άφησε να κυλήσει...
Διαπιστώσαμε ότι το νερό δεν έχει σχήμα στην υγρή του μορφή αφού προσπάθησαν να το κρατήσουν στα χέρια τους και δεν μπορούσαν.Παρατηρήσαμε ότι πάιρνει το σχήμα του δοχείου όπου το βάζουμε...συζητήσαμε και για άλλα υγρά όπως πορτοκαλάδα,λάδι,οινόπνευμα..ενώ μια μπάλα,ένα τουβλάκι δεν αλλάζουν σχήμα όπου και να τα βάλουμε!!Επίσης παρατηρήσαμε ότι είναι άοσμο(μυρίσαμε διάφορα υγρά και το μόνο που δεν μύριζε ήταν το νερό),άγευστο(δοκιμάσαμε το νερό έπειτα ρίξαμε αλάτι και ζάχαρη και πήρε γεύση) και άχρωμο(το παρατηρήσαμε στα διαφανή δοχεία και στη συνέχεια ρίξαμε γκοφρέ χαρτί χρωματιστό...σε λίγο είχε βάψει το νερό..ύστερα το συγκρίναμε με το λάδι,το ξύδι,το οινόπνευμα,,το κρασί)...
Παρατηρήσαμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και ποια όχι(ναι η ζάχαρη,το αλάτι.,ο καφές...ενώ όχι τα όσπρια..)
Ρίξαμε μέσα στην λεκανίτσα με το νερό αντικείμενα όπως ξύλο,φελλό,τουβλάκια από πλαστικό και παρατηρήσαμε ότι επιπλέουν ενώ η πέτρα και το σίδερο βουλιάζει
Συζητήσαμε για το νερό στην θρησκεία...το οποίο το χρησιμοποιεί σαν κάθαρση στα μυστήριά της...και στην χριστιανική παράδοση:χαρακτηριστικός είναι ο δράκοντας που σκότωσε ο Άη Γιώργης ο οποίος φύλαγε το πηγάδι και δεν έδινε νερό στον κόσμο.Στην κοινωνική ζωή είναι συνδεδεμένο με πολλά έθιμα και εκδηλώσεις όπως "το αμίλητο νερό"...επίσης "το αθάνατο νερό"ήταν αυτό που όποιος έπινε γλύτωνε από τον θάνατο....
Το κάθε παιδί ζωγράφισε όπως είχε κατανοήσει "το ταξίδι της σταγονούλας"
Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Υπέροχη η ομαδική σας με το ταξίδι του Σταγονούλη.
ΑπάντησηΔιαγραφή