Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Η ταυτότητά μας!

Επανερχόμαστε στο σώμα μας με ευκαιρία το σώμα των δεινοσαύρων κάνοντας συγκρίσεις  και σχολιάζοντας τις σημαντικές διαφορές με τον άνθρωπο.
Αφού είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες  τα απολιθώματα στον εκθεσιακό χώρο με τους δεινόσαυρους και αφού γίναμε παλαιοντολόγοι συζητήσαμε για τα δικά μας δακτυλικά αποτυπώματα!
Μια σημαντική διαπίστωση που έκαναν  ήταν πως ανακαλύπτουμε με αυτά τους κλέφτες.Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε και να μάθουμε τι είναι και γιατί μας χρειάζονται.
Πρώτα συζητήσαμε για την γέννησή μας και την καταχώρηση των στοιχείων μας από τους γονείς μας στο Ληξιαρχείο.Τους δείξαμε το πιστοποιητικό γέννησής τους και το διαβάσαμε...Έπειτα αφού παρατηρήσαμε την  δική μου ταυτότητα και την χρησιμότητα της γενικά, αποφασίσαμε να φτιάξει ο καθένας την δική του συμπληρώνοντας τα στοιχεία του τα οποία είχαμε καταχωρήσει στον υπολογιστή σε προηγούμενο μάθημα.


Τελικό συμπέρασμα ...ο καθένας έχει και διαφορετικό δακτυλικό αποτύπωμα και είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο!!Γι' αυτό-συμπέραναν τα παιδάκια μας - ότι εύκολα εντοπίζονται οι κλέφτες που έχουν αφήσει  τα δακτυλικά τους αποτυπώματα στα σημεία. που κινούνται...
Στην συνέχεια συζητήσαμε για την ημερομηνία γέννησής μας(την οποία γιορτάζουμε με τα γενέθλιά μας)!!
Από το πιστοποιητικό γέννησης καταχωρήσαμε την ημερομηνία και την γράψαμε στην φωτογραφία του κάθε παιδιού που είχαμε εκτυπώσει...έπειτα πλαστικοποιήσαμε καρτελίτσες με τους μήνες του χρόνου(πάνω σημειώσαμε με αριθμό την σειρά του καθ'ενός).τους τοποθετήσαμε με χρονολογική σειρά και το κάθε παιδί καλούνταν να βρει τον μήνα που είχε γεννηθεί και να τοποθετήσει την φωτογραφία του εκεί....




 Παρατηρήσαμε ότι πολλά παιδιά είχαν γεννηθεί τον Δεκέμβριο ενώ τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο κανένα...είχαμε και δύο παιδιά που γεννήθηκαν την ίδια μέρα!!το επόμενο βήμα να τις τοποθετήσουμε στο τρενάκι γενεθλίων με την ανάλογη σειρά!!


Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Επίσκεψη στην Dinosauria "Ο Κόσμος των Δεινοσαύρων "

Μία καταπληκτική επίσκεψη στον εκθεσιακό χώρο με τους δεινόσαυρους στις Γούρνες.Αρκετά μεγάλος χώρος φιλοξενεί πολλούς δεινόσαυρους με ήχο και κίνηση  σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον με φυτά και δέντρα.
"η καλύτερη εκδρομή που πήγαμε ποτέ.... έλεγαν και ξανάλεγαν τα παιδάκια μας...


Μια πανέμορφη τούρτα μας ήρθε σήμερα στα γενέθλια του Γιώργου...

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

"Ψωμί,Παιδεία,Ελευθερία"

Τρεις λέξεις πολύ χαραγμένες στις μνήμες όλων μας...γιατί μπορεί κάποιοι να μην τα βίωσαν αλλά μέσα από τα ντοκουμέντα και τις αφηγήσεις σαν να τα έζησαν.Εξάλλου οι χρονολογίες δεν είναι τόσο μακρινές...
Tα παιδάκια μας στο σχολείο όλο ερωτήσεις και απορίες είχαν βλέποντας εικόνες από τα ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου.
                                     
Άκουγαν πάλι για ξεσηκωμό γιατί ήταν πολύ κοντινή η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου.Όμως αυτή την φορά κατάλαβαν ότι ήταν διαφορετικός αυτός ο ξεσηκωμός...δεν αφορούσε άλλες χώρες αλλά την ίδια την χώρα μας.Άκουσαν για χούντα,δικτατορία και δεν καταλάβαιναν...
Διαβάσαμε το παραμύθι με τη Ντενεκεδούπολη...
" Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ' τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες.Τα ντενεκεδάκια ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στη Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα...εμφανίστηκε ένας δικτάτορας που όλο διέταζε και τους έπαιρνε όλο το φαγητό τους.Έτσι λοιπόν αποφάσισαν να τον εξοντώσουν και έπειτα από πολλές μάταιες προσπάθειες τον έκαναν "πίτα"και ξαναέζησαν ευτυχισμένα και ελεύθερα".
Παίξαμε κουκλοθέατρο με ντενεκεδάκια.....
Ακούσαμε πολλά τραγουδάκια όχι μόνο για το Πολυτεχνείο αλλά και τραγούδια ειρήνης και χαράς....



\
Μάθαμε ότι ο συγκεκριμένος ύμνος είναι του Μπετόβεν.Γνωρίσαμε  για τον μαέστρο και την ορχήστρα  και τον τραγουδήσαμε με  μουσικά όργανα...

Συζητήσαμε για τις δύο έννοιες-του πολέμου και της ειρήνης και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας..
Ψηφίσαμε τι μας αρέσει ...μα φυσικά η Ειρήνη-μας προσφέρει αγάπη,χαρά,ευτυχία,οικογένεια,σπίτι,δουλειά,σχολεία,φάρμακα,ελευθερία....τα γράψαμε σε ένα χαρτί και στην συνέχεια στο περιστέρι της Ειρήνης το οποίο έφτιαξαν με αποτύπωμα,για να το κόψουν  και να σχεδιάσουν το  σήμα της Ειρήνης!!




και με άλλους τρόπους!!


                                   Κατασκευάσαμε τα δικά μας πανό με συνθήματα....






                                     
και προσφέροντας ένα γαρύφαλλο διαδηλώσαμε φωνάζοντας τα γνωστά συνθήματα και απαγγέλοντας συγκινημένοι τον εθνικό μας ύμνο !! 



Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Πολωνικά έθιμα.....

Η ημέρα μας σήμερα ήταν αφιερωμένη στην Πολωνία.Σε συνέχεια του προγράμματος  etwinning και της συνεργασίας μας με την Πολωνία θέλαμε να γνωρίσουμε από κοντά και να έρθουμε σε επαφή με έθιμα αυτής της χώρας.
Έτσι καλέσαμε στο σχολείο μας την κ.Σύλβια  η οποία κατάγεται από την Πολωνία και έχει παντρευτεί και μένει εδώ.Μαζί παρέα ήρθε και η κόρη της η Αλεξάνδρα-4 ετών- η οποία μας βοήθησε πολύ.
Αφού μας χαιρέτησε στα Πολωνικά τα παιδιά ζήτησαν να μάθουν και άλλες λέξεις..καλημέρα-Dobry,καληνύχτα-DOBRANOC,την λέξη Χριστούγεννα-BOŻE NARODZENIE,"πάμε θάλασσα"...
Έπειτα θέλησαν να μάθουν πως γιορτάζουν εκεί τα Χριστούγεννα.Μάθαμε ότι έχουν και αυτοί Αή Βασίλη αλλά με άλλο όνομα:Άη Νικόλας.Τα δώρα τα φέρνει στις 25 Δεκεμβρίου.Φτιάχνουν πολλά γλυκά ιδιαίτερα μπισκοτάκια εντελώς διαφορετικά από τα δικά μας.Mας έφερε και μια συνταγή για χριστουγεννιάτικα μπισκότα -pierniczki-τα οποία αποφασίσαμε να τα φτιάξουμε τα Χριστούγεννα.
Στις 24 Δεκεμβρίου τρώνε μόνο ψάρι και σαλάτες(νηστεία χωρίς κρέας )και την ημέρα των Χριστουγέννων τοποθετούν στο τραπέζι ένα πιάτο για τον ξένο που ίσως περάσει και ζητήσει φαγητό.
Η κ.Σύλβια μας είχε ετοιμάσει μια έκπληξη... είχε φτιάξει πεντανόστιμα γλυκά -κάτι σαν τα δικά μας ξεροτήγανα-και μας κέρασε.
Η συνταγή(2 κούπες αλεύρι,2 κουταλιές γιαούρτι,1 κουταλιά ξύδι,μια κουταλιά ρακί,3 αυγά)



Μάθαμε επίσης ότι έχουν και τα παιδάκια διακοπές για τα Χριστούγεννα αλλά πιο λίγο από εμάς(περίπου μια εβδομάδα)γιατί στην Πολωνία έχουν χειμερινές διακοπές(για τα χιόνια )περίπου δύο εβδομάδες.
Όμως αυτό που τους ενοχλεί είναι ότι δεν έχουν θάλασσα....σε αντίθεση με εμάς!!
Μας τραγούδησε ένα τραγουδάκι μαζί με την Αλεξάνδρα και προσπαθήσαμε και εμείς να ακολουθήσουμε με τα ρεφραίν!!
Αφού μάθαμε ότι θέλαμε, την ευχαριστήσαμε και βλέποντας στο youtube ένα βιντεάκι που μας είχε στείλει το Νηπ/γείο από την Πολωνία με χορούς από τα ίδια τα νήπια δοκιμάσαμε και εμείς και είχε πολύ πλάκα φορώντας "μια φουστίτσα τα κορίτσια κόκκινη και τα αγόρια ένα κόκκινο γιλεκάκι-τα χρώματα της Πολωνίας"!!











                                  Κατασκευάσαμε στην συνέχεια την σημαία της Πολωνίας...και μάθαμε ότι έχει ως χρώματα το λευκό και το κόκκινο. Όταν εμφανίζεται οριζόντια, το λευκό είναι στην κορυφή και όταν υψώνεται κάθετα, το λευκό είναι στα αριστερά.Η πολωνική σημαία είναι ένα ορθογώνιο κομμάτι υφάσματος με τα εθνικά χρώματα, με ή χωρίς το εθνόσημο στη λευκή λωρίδα. Η ημέρα της σημαίας εορτάζεται στην Πολωνία στις 2 Μαΐου.
Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι που έφτιαξαν με την ελληνική παράδοση......ΠΟΛΎ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ...ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ!!
μαθαίνουμε ελληνικά...





Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

Δεινόσαυροι-τα αγαπημένα ζώα των παιδιών

 Αφορμή για την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα δόθηκε όταν πολλά παιδιά κάθε πρωί ερχόταν στο σχολείο με ένα βιβλίο για δεινόσαυρους για να το διαβάσουμε στα άλλα παιδιά.
Αφού το ενδιαφέρον ήταν επαναλαμβανόμενο και από τα υπόλοιπα παιδιά η Νηπ/γός προέβει σε ερωτήσεις διάφορες που αφορούσαν τους δεινόσαυρους και το τι γνώριζαν για το συγκεκριμένο θέμα.Οι απόψεις συγκεχυμένες...ζούσαν και άνθρωποι με τους δεινόσαυρους...έχουν δει αληθινούς στην τηλεόραση..έτσι ξεκινήσαμε μια ερευνητική ενασχόληση με το θέμα αυτό.Καταγράψαμε λοιπόν τι θέλουμε να μάθουμε για τους δεινόσαυρους και έπειτα η Νηπ/γός τα αποτύπωσε σε έναν εννοιολογικό χάρτη.


Στην συνέχεια χωριστήκαμε σε δύο ομάδες(φυτοφάγοι και σαρκοφάγοι δεινόσαυροι) ,αποφασίσαμε να βρούμε ανάλογες πληροφορίες με την βοήθεια των γονιών.Αφού συγκεντρώσαμε αρκετό υλικό φτιάξαμε μια γωνιά όπου αρχικά τοποθετήσαμε τους πλαστικούς δεινόσαυρους-παιχνίδια και κατασκευάσαμε ένα δάσος μαζί με έντυπο υλικό όπου τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες τους επισκέπτονται και συμβουλεύονται. Στην συνέχεια το κάθε παιδί έπρεπε να παρουσιάσει τις πληροφορίες που έφερε στα υπόλοιπα παιδιά....

 Η κάθε μια ομάδα έπειτα χώρισε τους δεινόσαυρους ανά κατηγορία(φυτοφάγους,σαρκοφάγους) μαθαίνοντας συνάμα και τα ονόματά τους αλλά και τις ιδιαιτερότητες του καθενός.
                             

                             
Κατασκεύασαν με τουβλάκια τον δικό τους μεγάλο και μικρό δεινόσαυρο....
                             

                             

                             
με πλαστελίνη..............

 \

τον ζωγράφισαν......
χρησιμοποιώντας το λογισμικό kidspiration έκαναν ομαδοποιήσεις με  τις κατηγορίες ....
αντιστοιχίσεις (πρώτο γράμμα του δεινόσαυρου  με την εικόνα του..)
                                    Ζωγράφισαν τον δικό τους δεινόσαυρομε το λογισμικό tuxpaint στον υπολογιστή.....
                                      
                                     

Εξοικοιώθηκαν με ΑΙΝΊΓΜΑΤΑ.....











                                           με σταυρόλεξα....
                                               με αντιστοιχίσεις....



 προσπαθήσαμε να καταλάβουμε την διαφορά σε μέγεθος από έναν άνθρωπο...βρήκαμε από το διαδίκτυο πληροφορίες για την πατούσα του βραχιόσαυρου(1,20 *0,90) ...την μετρήσαμε με μέτρο σε χαρτόνι και κάναμε το περίγραμμά της...έπειτα μετρήσαμε την πατούσα ενός παιδιού.Μετρήσαμε πόσες πατούσες του παιδιού χωράει η πατούσα του δεινόσαυρου..(περίπου 48)...οι δικές μας ήταν 37 σύνολο...άρα διαπίστωσαν ότι  μας χωράει όλους !






 στην συνέχεια το κάθε παιδί μέτρησε την δική του και την έκοψε...
τις αρχειοθετήσαμε ...από την μεγαλύτερη στην μικρότερη και το αντίστροφο...




 Πλαστικοποιήσαμε τα οστά του δεινοσαύρου και τα ταξινομήσαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα αλλά και από το πιο λεπτό στο πιο χοντρό...




Τα ομαδοποιήσαμε σε σύνολα

 μετρήσαμε τα λεπτά .....
 και τα πιο χοντρά.....
Γίναμε παλαιοντολόγοι και τα ανακαλύψαμε έξω στην αυλή σκάβοντας....
Στην συνέχεια ζωγραφίσαμε μια ομαδική και τοποθέτησε ο καθένας τον δικό του δεινόσαυρο...

                                 
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο στο Υutube....

Περιηγηθήκαμε σε μουσείο ....
 Μερικοί δεινόσαυροι......με τα ονόματά τους..