Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Ήρθε ήρθε η Πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά!

Αφού εντοπίσαμε στο ημερολόγιο την ημέρα του Πάσχα συζητήσαμε τι γιορτάζουμε εκείνη τη μέρα και αναπολήσαμε τα προηγούμενα χρόνια πως γιορτάσαμε.Αναφέραμε τα ήθη και τα έθιμα των ημερών και ζητήσαμε την βοήθεια των γονιών αλλά και του διαδικτύου.Ήδη είχαμε συζητήσει από την Καθαρά Δευτέρα  για το έθιμο της κυρά Σαρακοστής ,πλάθοντάς την και συγχρόνως μάθαμε και τον αριθμό _7_ !!
"Σαρακοστή λέγεται μια μεγάλη περίοδος νηστείας της Εκκλησίας μας. Ξεκινάει μετά την περίοδο 
της Απόκριας, που είναι μέρες χαράς και διασκέδασης.  
Τη Μεγάλη Σαρακοστή έχουμε νηστεία 49 ημερών για τους χριστιανούς. Οι τρεις πρώτες μέρες είναι από τις πιο αυστηρές σε όλη τη νηστεία και ονομάζονται ‘τριήμερο’.
Παλαιότερα η κυρά Σαρακοστή ήταν ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο των Χριστιανών. Την παρίσταναν ως μια καλόγρια με επτά πόδια, γιατί είναι και επτά οι εβδομάδες νηστείας μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα.     Έχει τα χέρια σταυρωμένα, γιατί διαρκώς προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει πολλές κουβέντες ή άσχημα λόγια. Έχει ένα σταυρό γιατί πιστεύει στον Θεό. 
Κάθε εβδομάδα έκοβαν ένα πόδι και όταν έκοβαν το τελευταίο ήξεραν ότι έρχεται το Πάσχα.Αυτό το έκρυβαν σε ένα σύκο και το ανακάτευαν με άλλα.Όποιος το έβρισκε ήταν το γούρι του."
Διαβάσαμε ιστορίες σχετικές με τα θαύματα του Χριστού και την Σταύρωσή του και απολαύσαμε ταινίες με σχετικό περιεχόμενο.

¡
                     
Κατασκευάσαμε κάρτες πασχαλινές και γράψαμε ευχές ,όπως: "Καλό Πάσχα", "Χριστός Ανέστη" και συζητήσαμε τι σημαίνουν.
Συγκεντρώσαμε διάφορες εικόνες που απεικονίζουν τα θρησκευτικά γεγονότα των ημερών και σχολιάσαμε τι σημαίνει η κάθε μία,πόσοι πρωταγωνιστές και ποιοι είναι σε αυτά τα έργα,σχολιάσαμε τα συναισθήματα τα δικά τους αλλά και τα δικά μας...π.χ όταν βλέπουμε την "Σταύρωση του Κυρίου"πως νιώθουμε;"την Ανάσταση του Λαζάρου";
Ο ζωγράφος που ζωγραφίζει αυτά τα έργα πως νιώθει;
Μάθαμε επίσης για το έθιμο του Λαζάρου και τραγουδήσαμε τα λαζαροκάλαντα αφού πρώτα καλέσαμε στο σχολείο το κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων ΚΗΦΗ να μας ζυμώσουν τα λαζαράκια και να μας μιλήσουν για τα έθιμα του Πάσχα.

"Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια,ἦρθε τῶν Βαγιῶν ἡ ἑβδομάδα.
Ξύπνα Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι,ἦρθε ἡ μέρα σου καὶ ἡ χαρά σου.
Ποῦ ἤσουν Λάζαρε; Ποῦ ἤσουν κρυμμένος;
Κάτω στοὺς νεκρούς, σὰν πεθαμένος.
Δὲ μοῦ φέρνετε, λίγο νεράκι,πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου πικρὸ φαρμάκι.
Δὲ μοῦ φέρνετε λίγο λεμόνι,Πού ῾ν᾿ τὸ στόμα μου, σὰν περιβόλι.
Ἦρθε ὁ Λάζαρος, ἦρθαν τὰ Βάγια, ἦρθε ἡ Κυριακὴ ποὺ τρῶν᾿ τὰ ψάρια.
Σήκω Λάζαρε καὶ μὴν κοιμᾶσαι, ἦρθε ἡ μάνα σου ἀπὸ τὴν πόλη, 
σοῦ ῾φέρε χαρτὶ καὶ κομπολόι.
Γράψε Θόδωρε καὶ σὺ Δημήτρη, γράψε Λεμονιὰ καὶ Κυπαρίσσι.
Τὸ κοφνάκι μου θέλει αὐγά, κι ἡ τσεπούλα μου θέλει λεφτά.
Βάγια, Βάγια καὶ Βαγιῶ. τρῶνε ψάρι καὶ κολιό. 
Καὶ τὴν ἄλλη Κυριακή, τρῶνε τὸ ψητὸ τ᾿ ἀρνί."
Παίξαμε το κυνήγι του κρυμμένου αυγού.Τοποθετήσαμε στον αύλειο χώρο αυγά πλαστικά και χωριστήκαμε σε δυο ομάδες.Αυτή που μάζεψε τα περισσότερα νικούσε.Συζητήσαμε για το βάψιμο των αυγών και ποιο είναι το συνηθισμένο χρώμα βαφής τους(το κόκκινο!) και αποφασίσαμε να βάψουμε και εμείς στο σχολείο μας!Συζητήσαμε όμως πως βάφονταν τα παλιά χρόνια αφού δεν υπήρχαν μπογιές και κάναμε διάφορες υποθέσεις...με λουλούδια....με χαρτιά...Ο πιο παραδοσιακός τρόπος ήταν αυτός με τις κάλτσες και τα σχέδια από τα φυτά.(έβαζαν μέσα στις κάλτσες το αυγό ,το λουλούδι πάνω στο αυγό και έδεναν πολύ σφικτά την κάλτσα,όπου στην συνέχεια τα έβραζαν με δεμένη την κάλτσα.
Συζητήσαμε για την Μεγάλη εβδομάδα και αναλύσαμε τι συνέβαινε την κάθε μέρα και γιατί. Μάθαμε για τα θαύματα του Χριστού και προσπαθήσαμε να τα ζωγραφίσουμε!


Δημιουργήσαμε πολλές κατασκευές πασχαλινές.....


  

 
 



Στολίσαμε πασχαλινά την τάξη μας !!




 Κατασκευάσαμε πολύ όμορφες λαμπάδες από κηρύθρα με την προσφορά του κ.Γρηγόρη!

 και φαναράκια με την τεχνική ντεκουπάζ με την βοήθεια της κ.Μαρίας!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου