Κυρία,τι γιορτάζουμε αυτή την μέρα που δείχνει το ημερολόγιο με την σημαία;
Ήταν ερωτήσεις από την αρχή του Μάρτη ...Τα περισσότερα φυσικά είπαν για πόλεμο..... Η ημέρα αυτή είναι μια ακόμα ευκαιρία να μιλήσουμε για τα αγαθά της ειρήνης και τις καταστροφές του πολέμου.
Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε θέτοντας στόχους ανάλογα με το τι θέλαμε να επιδιώξουμε...Ξεκινήσαμε με την παιδική λογοτεχνία διαβάζοντας ιστορίες σχετικές με το θέμα...ένα πολύ ωραίο βιβλίο που δείχνει τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου είναι "πατάτες πατάτες"της Αnita Lopez καθώς και την Λυσιστράτη του Αριστοφάνη.Διαβάσαμε ποιήματα σχετικά όπως "οι δυο φίλοι", "όταν κάνουμε πόλεμο" "και η ειρήνη" με στόχο να εκφράσουν τα συναισθήματά που μας δημιουργούνται κάθε φορά που βλέπουμε να γίνεται πόλεμος...γιατί πιστεύουμε ότι γίνεται πόλεμος;τι προτείνουμε για να μην ξαναγίνουν πόλεμοι στον κόσμο;τι θα συμβουλεύαμε όλους αυτούς;
Ήταν ερωτήσεις για να τα κάνουμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτυχθεί ο προφορικός τους λόγος.
Ήταν ερωτήσεις από την αρχή του Μάρτη ...Τα περισσότερα φυσικά είπαν για πόλεμο..... Η ημέρα αυτή είναι μια ακόμα ευκαιρία να μιλήσουμε για τα αγαθά της ειρήνης και τις καταστροφές του πολέμου.
Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε θέτοντας στόχους ανάλογα με το τι θέλαμε να επιδιώξουμε...Ξεκινήσαμε με την παιδική λογοτεχνία διαβάζοντας ιστορίες σχετικές με το θέμα...ένα πολύ ωραίο βιβλίο που δείχνει τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου είναι "πατάτες πατάτες"της Αnita Lopez καθώς και την Λυσιστράτη του Αριστοφάνη.Διαβάσαμε ποιήματα σχετικά όπως "οι δυο φίλοι", "όταν κάνουμε πόλεμο" "και η ειρήνη" με στόχο να εκφράσουν τα συναισθήματά που μας δημιουργούνται κάθε φορά που βλέπουμε να γίνεται πόλεμος...γιατί πιστεύουμε ότι γίνεται πόλεμος;τι προτείνουμε για να μην ξαναγίνουν πόλεμοι στον κόσμο;τι θα συμβουλεύαμε όλους αυτούς;
Ήταν ερωτήσεις για να τα κάνουμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτυχθεί ο προφορικός τους λόγος.
Διαβάζουμε το ποίημα "πατρίδα Ελλάδα"του Στέλιου Σπεράντζα. Σχολιάζουμε την αγάπη του ποιητή για την πατρίδα του αλλά συζητήσαμε και για την δική μας πατρίδα...την ψάξαμε στον χάρτη...στο internet....
Αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα σε όλους τους ηγέτες του κόσμου για να εκφράσουμε τις απόψεις μας για τον πόλεμο.......συζητήσαμε τι θα έπρεπε να έχει ένα γράμμα και πως πρέπει να τους μιλήσουμε....
Με αφορμή την παρέλαση που γίνεται στις 25 Μαρτίου συζητάμε πως στήνονται σε σχηματισμούς δυάδων και αναρωτιόμαστε πως θα κάνουμε ζευγάρια.....μετράμε πόσα ζευγάρια μπορούμε να κάνουμε ...πόσα παιδιά είμαστε...πόσα περισσεύουν...Βγήκαμε λοιπόν στην αυλή και λύσαμε τους προβληματισμούς μας....
Παρατηρήσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν..."το κρυφό σχολειό"του Νικηφόρου Λύτρα.."ο έφιππος "του Ευγένιου Ντελακρουά....
Ακούσαμε πολλά τραγούδια επανάστασης και τα τραγουδήσαμε ενισχύοντας το πατριωτικό μας αίσθημα αλλά και τις μουσικές μας ικανότητες χρησιμοποιώντας και τα μουσικά όργανα....
Συζητήσαμε για τους ήρωες της επανάστασης και τους γνωρίσαμε μέσα από εποπτικό υλικό...
Μάθαμε τα ονόματά τους και συμπεράναμε ότι και οι γυναίκες βοηθούσαν πολύ στον αγώνα αυτό!
Bρήκαμε νομίσματα που είχαν προσωπογραφίες των ηρώων αλλά και σκηνές από την ελληνική επανάσταση.
Μάθαμε για την θυσία που έκαναν οι Σουλιώτισσες χορεύοντας...για τελευταία φορά τον "χορό του Ζαλόγγου"και συζητήσαμε αν έπραξαν σωστά και τα ίδια τι θα έκαναν στην θέση τους....
Τραγουδήσαμε το τραγούδι αλλά και τις μιμηθήκαμε πέφτοντας στον "γκρεμό" !!
Και μετά απ' όλα αυτά είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε ένα στεφάνι δώρο στην μνήμη των ηρώων μας!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου