6 OKTΩΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Με αφορμή αυτή την ημέρα ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι και συζητήσαμε για τις υγιεινές τροφές και γι'αυτές που δεν είναι πολύ υγιεινές.....
Η ντομάτα και τ'
αγγούρι Και το
γάλα φοβερό,
στο στομάχι μου τ'
αχούρι ψάχνει χώρο και
αυτό,
τι να πρωτο-καθαρίσουν
, μα δε βρίσκει απ' τ'
αλάτι
από πού λοιπόν ν'
αρχίσουν και ας έχει φέρει χάρτη
τόση ζάχαρη γιομάτο
ούτε μία σπιθαμή
και αλάτι ως τον πάτο.
στην κοιλιά
μας καθαρή.
Τόσο λάθος διατροφή;
Φέρτε σκούπες φτερωτές μαρουλόβεργες και βλίτα
και φωνάξτε στην προβλήτα όλες τις καλές τροφές.
και φωνάξτε στην προβλήτα όλες τις καλές τροφές.
Σύκα, μήλα, πορτοκάλια και σταφύλια και τ' αχλάδια
κι όλα τα λαχανικά, πριν να είναι πια αργά,
πάρτε, πάρτε μακριά τ' αλμυρά και τα γλυκά.
Σοκολάτα μου γλυκιά! Αχ πώς λιώνεις,
πώς ζυγώνεις ,μου λιγώνεις την καρδιά.
Γαριδάκια, πακοτίνια,μπισκοτάκια και κριτσίνια
κολυμπάτε μες στ' αλάτι και μου κλείνετε το μάτι.
Πώς να πάω στο κρεβάτι;
κι όλα τα λαχανικά, πριν να είναι πια αργά,
πάρτε, πάρτε μακριά τ' αλμυρά και τα γλυκά.
Σοκολάτα μου γλυκιά! Αχ πώς λιώνεις,
πώς ζυγώνεις ,μου λιγώνεις την καρδιά.
Γαριδάκια, πακοτίνια,μπισκοτάκια και κριτσίνια
κολυμπάτε μες στ' αλάτι και μου κλείνετε το μάτι.
Πώς να πάω στο κρεβάτι;
Τα παιδιά ανέφεραν ότι η υγιεινή διατροφή, μας προσφέρει.....
Έπειτα διαχωρίσαμε από περιοδικά τις τροφές ....
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM102/524/3459,14002/extras/mtpc_d02-food-pyramid/index.html
Ήδη είχαμε προετοιμαστεί αρκετά τις προηγούμενες μέρες αφού το θέμα που επεξεργαζόμασταν ήταν ένα φρούτο φθινοπωρινό...το σταφύλι...και τα παράγωγά του!!
Οι δραστηριότητες μας...
Η γωνιά μας αφού συλλέξαμε υλικό με την βοήθεια των γονιών.
Επαφή με προφορικό και γραπτό λόγο αφού παίξαμε με τις λέξεις που έχουν σχέση με το σταφύλι-συλλαβές-φωνήματα-πρώτο γράμμα-τελευταίο γράμμα-ομοιοκαταληξία...
ΜΟΥΣΤΑΛΕΥΡΙΑ ΜΟΥΣΤΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΙ ΜΟΥΣΤΟΚΟΥΛΟΥΡΑ ΑΜΠΕΛI ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΣΤΑΦΙΔΕΣ ΓΛΥΚΟ ΣΤΑΦΥΛI ΚΡΑΣΙ ΡΑΚΙ
Επαφή με μαθηματικές έννοιες αφού μετρήσαμε όλα τα προϊόντα και τα κατηγοριοποιήσαμε....
Γνωριμία με τις αισθήσεις μας αφού μυρίσαμε (το μούστο,το κρασί,τη ρακί)...δοκιμάσαμε(μουστοκούλουρα με σταφίδες,πετιμέζι,γλυκό σταφύλι,σταφίδες,σταφύλια,πίτα από μούστο) και ...τα αγγίξαμε(σταφύλια-μαλακά,σταφίδες-ξερές...)
Επαφή με τα εικαστικά...κατασκευάζοντας την πρώτη μας ομαδική..."το αμπέλι"!
Γνωριμία με φυσικές επιστήμες και με τον κόσμο των πειραμάτων παρατηρώντας πως από ένα πατητήρι τρέχει.... ο μούστος(σε ένα ποτήρι με τρύπα),αλλά και ο μούστος πως γίνεται κρασί(σε μπουκάλι παρατηρούσαμε κάθε μέρα την ζύμωση που συνέβαινε).
Επαφή με την τεχνολογία αφού παρακολουθήσαμε την διαδικασία με τον τρύγο και το πάτημα των σταφυλιών...
Και επειδή τα παιδιά πολλές έννοιες τις κατανοούν με βιωματικό τρόπο αποφασίσαμε να πατήσουμε και εμείς....η χαρά τους ήταν απερίγραπτη γι'αυτή την διαδικασία!!
Η εμπειρία τους με ζωγραφιά....
Στην συνέχεια το ζωγραφίσαμε(κατανοώντας την έννοια "ψηλά-χαμηλά").
... τραγουδήσαμε το τραγούδι "τσιριτρό΄" από το youtube..
Και μια μικρή επιβράβευση σε όλα τα παιδιά για να προσπαθούν καθημερινά να τρώνε υγιεινά.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου