Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Πλανήτες-Διάστημα

Ένα θέμα το οποίο ξεκίνησε από την επίσκεψή μας στο Θέατρο Μορφές παρακολουθώντας την παράσταση "ο μικρός πρίγκηπας"......
"Θέλει να ταξιδέψει πολύ μακριά...πιάνεται από τις ουρές των κομητών" και να εξαφανιστεί "στο Διάστημα...."

                             

Αφού συζητήσαμε τι θέλουμε να μάθουμε,(πόσοι είναι, αν είναι πολύ κοντά στον ήλιο, αν κινούνται ,αν ζούνε άνθρωποι εκεί...)μοιραστήκαμε σε ομάδες και τα παιδιά ξεκίνησαν αμέσως να φέρνουν πληροφορίες..από βιβλία, από το internet,από εγκυκλοπαίδειες...με πολύ ενδιαφέρον!
Μαζέψαμε αρκετό εποπτικό υλικό και φτιάξαμε μαι γωνιά όπου την εμπλουτίσαμε με εικόνες και τις πληροφορίες μας..
Το Ηλιακό σύστημα περιλαμβάνει τον Ήλιο και όλα τα αντικείμενα τα οποία κινούνται σε τροχιά γύρω από αυτόν μέσα στο πεδίο βαρύτητάς του, είτε περιστρεφόμενα άμεσα γύρω από αυτόν είτε κινούμενα σε τροχιές γύρω από άλλα σώματα που κινούνται γύρω από τον Ήλιο.
Το Ηλιακό σύστημα σχηματίστηκε πριν από 4,6 δισεκατομμύρια έτη, από την βαρυτική κατάρρευση ενός γιγάντιου μοριακού νέφους. Τα αντικείμενα με τη μεγαλύτερη μάζα που περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο, ο οποίος συγκεντρώνει την κύρια μάζα του Ηλιακού συστήματος (99,86%), είναι οι οκτώ πλανήτες που σχηματίζουν το πλανητικό σύστημα, των οποίων οι τροχιές είναι σχεδόν ελλειπτικές και βρίσκονται πάνω στο επίπεδο που ορίζει η εκλειπτική. Οι τέσσερις εσώτεροι, ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Γη και ο Άρηςαποτελούν τους λεγόμενους γήινους πλανήτες και αποτελούνται κυρίως από πετρώματα και μέταλλα. Οι τέσσερις εξώτεροι πλανήτες ονομάζονται αέριοι γίγαντες. Από αυτούς, οι δύο μεγαλύτεροι, ο Δίας και οΚρόνος αποτελούνται από υδρογόνο και ήλιο και οι άλλοι δύο, ο Ουρανός και ο Ποσειδώναςαποτελούνται από νερόαμμωνία και μεθάνιο. Με εξαίρεση τον Ερμή και την Αφροδίτη οι υπόλοιποι πλανήτες διαθέτουν φυσικούς δορυφόρους, ενώ οι αέριοι γίγαντες διαθέτουν επιπλέον και δακτυλίους, οι οποίοι αποτελούνται από πάγο και σκόνη.
Εκτός από τους πλανήτες, τους δορυφόρους τους και τους δακτυλίους τους, εντός του βαρυτικού πεδίου του Ήλιου συναντούνται διάφορα μικρότερα ουράνια αντικείμενα όπως αστεροειδείς και κομήτες. http://el.wikipedia.org/



Επεξεργαστήκαμε πολλές γλωσσικές έννοιες  αφού μάθαμε πρώτα την ονομασία του κάθε πλανήτη.Τους γράψαμε στην συνέχεια και στον υπολογιστή,τους εκτυπώσαμε και παίξαμε....
Γράψαμε σταυρόλεξο,μάθαμε το πρώτο γράμμα του κάθε πλανήτη και το γράψαμε...
Τους μετρήσαμε και διαπιστώσαμε ότι ήταν εννιά ενώ κανονικά ήταν οι πλανήτες οκτώ...κάναμε αντιστοίχιση λέξης με αριθμό και τους τοποθετήσαμε στην σωστή τους θέση πάντα γύρω από τον ήλιο...στη συνέχεια τους βάλαμε στη σειρά από το 1 έως το 8.Τους ζωγραφίσαμε.....


                           

Παίξαμε την τροχιά του ήλιο γύρω από τους πλανήτες ...
και κάναμε το γνωστό πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα για την μέρα -νύχτα για να συνειδητοποιήσουμε πότε έχουμε μέρα και πότε νύχτα.

Τους πλάσαμε με πλαστελίνη και τους τοποθετήσαμε σε συνάρτηση με τον ήλιο...
                                         
Συζητήσαμε για την επίσκεψή μας στο Πλανητάριο και φανταστήκαμε πως μπορεί να είναι....ζωγραφίζοντάς το!

Μετά την επίσκεψή μας κάναμε συγκρίσεις με τις ζωγραφιές μας για το πως φανταζόμαστε το πλανητάριο~~

Μεταμφιεστήκαμε σε αστροναύτες και ταξιδέψαμε...μακριά στους πλανήτες όπως τον μικρό πρίγκηπα....

Παρακολουθήσαμε βίντεο με την δημιουργία και την εξέλιξη της γης...

       


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου