Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

"Ο Νοέμβρης φέρνει κρύο φέρνει και το Πολυτεχνείο"


Μαθαίνουμε ότι ο Νοέμβρης είναι το "τρίτο παιδί του Φθινοπώρου" και συζητάμε για τα λαϊκά ονόματα που του είχαν δώσει παλιότερα...Κρασομηνάς(γιατί ανοίγουν τα βαρέλια με το κρασί),Βροχάρης,Μεσοσπορίτης(μέχρι την μέση του μήνα σπέρνουν τα τελευταία σπαρτά)....και για ποιο λόγο.Ελέγχουμε τον καιρό του μήνα για να δούμε αν είναι δικαιολογημένη η ονομασία του Βροχάρη...Διαβάζουμε την ιστορία του Νοέμβρη και περιγράφουμε τον μήνα όπως το κάνει ο συγγραφέας.Συζητάμε για τις παλιές ασχολίες των ανθρώπων τα παλιότερα χρόνια-έπλεκαν ρούχα μάζευαν ξύλα για τον χειμώνα,μάζευαν τις ελιές,τα κάστανα και τα φρούτα του Φθινοπώρου.
Βρίσκουμε εικόνες που αναπαριστούν τέτοιες σκηνές στο Διαδίκτυο ,τις εκτυπώνουμε και τις μιμούμαστε.


Παίρνουμε πόζα σαν τους φωτογράφους και φωτογραφίζουμε αυτές τις σκηνές.Ψα΄χνουμε στο ημερολόγιο για τις αργίες και τις γιορτές και βρίσκουμε το Πολυτεχνείο.Ζητάμε από τα παιδιά να ρωτήσουν τους γονείς στο σπίτι για το Πολυτεχνείο και να φέρουν πληροφορίες.μέσα από το εποπτικό υλικό τα ρωτάμε τι θα μπορούσαν να ζητούν αυτά τα παιδιά και με ποιο τρόπο το έκαναν γνωστό(ραδιοφωνικός σταθμός).Εντοπίζουμε τα συνθήματα και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τι σημαίνουν..."ψωμί -παιδεία-ελευθερία", "κάτω η Χούντα",ζήτω η Δημοκρατία"..Συζητάμε για την ελευθερία και για το πως θα αισθανόμασταν αν την χάναμε!
Διαβάζουμε στα παιδιά την γνωστή ιστορία της Ντενεκεδούπολης και συζητάμε για τον ρόλο του "Λαδένιου"και κατά πόσο ήταν σωστή η στάση του...συζητάμε εμείς τι θα κάναμε και υποδυόμαστε  τον ρόλο του αρχηγού...Βρίσκουμε τι υλικά θα χρειαστούμε ,κατασκευάζουμε τις κούκλες ,το παίζουμε κουκλοθέατρο και στην συνέχεια το δραματοποιούμε! 
Συζητάμε για την Ειρήνη και κατασκευάζουμε το περιστέρι της Ειρήνης όπου γράφουμε και την λεξούλα....το φτιάξαμε στέμμα και το βάλαμε στο κεφάλι μας!
Κατά την διάρκεια του παραμυθιού τα παιδιά εξέφρασαν την απορία πως κόλλησαν τα ντενεκεδάκια με τους μαγνήτες...έτσι το κάναμε στην πράξη δείχνοντας τους μαγνήτες!!

και κάνμε "πίτα "ένα ντενεκεδάκι!
Συζητήσαμε πως βγαίνει ένας αρχηγός και αναφέραμε την διαδικασία των εκλογών...όπου και εμείς ψηφίσαμε με κάλπη για να τον επιλέξουμε..(τα παιδιά σε ένα κομμάτι χαρτί έγραψαν το όνομα αυτού που θεωρούσαν ότι κάνει για αρχηγός και το έριξαν στην κάλπη)Γράφουμε όλα τα ονόματα σε ένα κομμάτι χαρτί και σημειώνουμε δίπλα τους ψήφους που έχει πάρει κάνοντας συγκρίσεις!! 
Αφού χωριστήκαμε σε 3 ομάδες κατασκευάσαμε ένα ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΊΟ!


Γράφουμε συνθήματα....σε πανό

                                       αλλά και λεξούλες!!

Παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου 
                           
                            αλλά ακούσαμε και τραγούδια σχετικά ........

                          
Γράφουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι το τραγούδι"τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο" αντικαθιστώντας κάποιες λέξεις με εικόνες. Εμείς διαβάζουμε το κείμενο και τα παιδιά αποκωδικοποιούν την εικόνα...την "διαβάζουν".
                          
   Με τα συνθήματα που γράψαμε βγήκαμε να ξεσηκώσουμε ...το διπλανό σχολείο ( όπου ήρθε μαζί μας φωνάζοντας συνθήματα)όπως το έκαναν οι φοιτητές!


 Για να κλείσουμε αυτή την μέρα με ευχάριστο τρόπο ...καλέσαμε τον μπαμπά της Μαρίζας που δέχτηκε με πολύ χαρά και συγκίνηση να μας συνοδεύσει στα τραγούδια μας με ...το λαούτο του!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου