Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Μάθημα ....αλά Ρωσικά!

Στα πλαίσια του προγράμματος etwinning έχουμε επαφή με αρκετές χώρες δίνοντάς μας την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και να δημιουργήσουμε νέους φίλους.
Με αυτή την ευκαιρία γνωρίζουμε και τα  παιδιά που έχουμε στην τάξη μας που προέρχονται από άλλες χώρες συζητώντας και μαθαίνοντας τις συνήθειες,τα ήθη και έθιμά τους και τον πολιτισμό τους.
Έτσι καλέσαμε στην τάξη μας την μαμά της Ιωάννας την κ.Τάνια  η οποία μας εξέπληξε με την "διδασκαλία" της.Τέλεια οργανωμένη....Μας έδειξε με την βοήθεια της Ιωάννας, εικόνες από σημαντικά μέρη και μνημεία στην πόλη της Ρωσίας που έμενε.Εκκλησίες,ποτάμια,την σημαία τους,τα ζώα ,τις αλλαγές των εποχών,την ημέρα σημαίας,τον Άη Βασίλη και την βοηθό του(η εγγονή του), την κούκλα "ματριώσκα" όπου μας την έφερε και μας την έδειξε.(εμείς την ξέρουμε "μπαμπούσκα").Παίξαμε και με μαθηματικές έννοιες τοποθετώντας τις στην σειρά από την μεγαλύτερη στην μικρότερη και το αντίστροφο.




Μας έμαθε να λέμε "καλημέρα"(доброе утро) και" σε αγαπώ"(люблю тебя)...δεν μας ήταν πολύ εύκολο αλλά τα καταφέραμε!
Μας έδειξε στην υδρόγειο σφαίρα που βρίσκεται η Ρωσία και εμείς βρήκαμε την Ελλάδα μας και διαπιστώσαμε ότι είναι αρκετά κοντά μας ,αλλά είναι μια τεράστια χώρα σε σύγκριση με την δική μας...Μάθαμε ότι  η Ελλάδα βρίσκεται στην Ευρώπη ενώ η Ρωσία στην Ασία.Περιηγηθήκαμε στο GOOGLE EARTH και ταξιδέψαμε σε σημαντικά μέρη αλλά και στην πόλη της....

Περιηγηθήκαμε και γνωρίσαμε και τους χορούς τους καθώς και τα διάσημα μπαλέτα τους 



Μάθαμε για τα χρώματα της σημαίας τους(άσπρο όπου συμβολίζει την αξιοπρέπεια και την ειλικρίνεια.μπλε όπου συμβολίζει την πίστη, την τιμιότητα και αγνότητα και το κόκκινο το θάρρος,την γενναιοδωρία και την αγάπη...)Λίγο πολύ διαπιστώσαμε ότι ο συμβολισμός του άσπρου με το μπλε έμοιαζαν με την δική μας σημαία.


                                                                Ο Άη Βασίλης
διάφορα ζωάκια....

 
                             Η Μάγισσά τους και το χρυσόψαρό τους που φέρνει τύχη...
                                                        μια κούκλα που μιλάει.....
                       Μας έδειξε εικόνες με την τσαγιέρα τους...με συνοδεία μπισκοτάκια...τα οποία τα δοκιμάσαμε
                          Μας κέρασε επίσης σοκολατάκια.....και κάτι σαν σουδάκια....
και το καλύτερο...μας έπαιξε κουκλοθέατρο μαζί με την Ιωάννα"την ιστορία ενός τηγανόψωμου" στα ρώσικα φυσικά... 
Ήταν μια μέρα -διαπολιτισμική-ευχάριστη και δημιουργική για όλους μας...Ευχαριστούμε πολύ την κ.Τάνια αλλά και την μικρή Ιωάννα ή οποία αισθάνθηκε ιδιαίτερα περήφανη!

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

"Ο Νοέμβρης φέρνει κρύο φέρνει και το Πολυτεχνείο"


Μαθαίνουμε ότι ο Νοέμβρης είναι το "τρίτο παιδί του Φθινοπώρου" και συζητάμε για τα λαϊκά ονόματα που του είχαν δώσει παλιότερα...Κρασομηνάς(γιατί ανοίγουν τα βαρέλια με το κρασί),Βροχάρης,Μεσοσπορίτης(μέχρι την μέση του μήνα σπέρνουν τα τελευταία σπαρτά)....και για ποιο λόγο.Ελέγχουμε τον καιρό του μήνα για να δούμε αν είναι δικαιολογημένη η ονομασία του Βροχάρη...Διαβάζουμε την ιστορία του Νοέμβρη και περιγράφουμε τον μήνα όπως το κάνει ο συγγραφέας.Συζητάμε για τις παλιές ασχολίες των ανθρώπων τα παλιότερα χρόνια-έπλεκαν ρούχα μάζευαν ξύλα για τον χειμώνα,μάζευαν τις ελιές,τα κάστανα και τα φρούτα του Φθινοπώρου.
Βρίσκουμε εικόνες που αναπαριστούν τέτοιες σκηνές στο Διαδίκτυο ,τις εκτυπώνουμε και τις μιμούμαστε.


Παίρνουμε πόζα σαν τους φωτογράφους και φωτογραφίζουμε αυτές τις σκηνές.Ψα΄χνουμε στο ημερολόγιο για τις αργίες και τις γιορτές και βρίσκουμε το Πολυτεχνείο.Ζητάμε από τα παιδιά να ρωτήσουν τους γονείς στο σπίτι για το Πολυτεχνείο και να φέρουν πληροφορίες.μέσα από το εποπτικό υλικό τα ρωτάμε τι θα μπορούσαν να ζητούν αυτά τα παιδιά και με ποιο τρόπο το έκαναν γνωστό(ραδιοφωνικός σταθμός).Εντοπίζουμε τα συνθήματα και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τι σημαίνουν..."ψωμί -παιδεία-ελευθερία", "κάτω η Χούντα",ζήτω η Δημοκρατία"..Συζητάμε για την ελευθερία και για το πως θα αισθανόμασταν αν την χάναμε!
Διαβάζουμε στα παιδιά την γνωστή ιστορία της Ντενεκεδούπολης και συζητάμε για τον ρόλο του "Λαδένιου"και κατά πόσο ήταν σωστή η στάση του...συζητάμε εμείς τι θα κάναμε και υποδυόμαστε  τον ρόλο του αρχηγού...Βρίσκουμε τι υλικά θα χρειαστούμε ,κατασκευάζουμε τις κούκλες ,το παίζουμε κουκλοθέατρο και στην συνέχεια το δραματοποιούμε! 
Συζητάμε για την Ειρήνη και κατασκευάζουμε το περιστέρι της Ειρήνης όπου γράφουμε και την λεξούλα....το φτιάξαμε στέμμα και το βάλαμε στο κεφάλι μας!
Κατά την διάρκεια του παραμυθιού τα παιδιά εξέφρασαν την απορία πως κόλλησαν τα ντενεκεδάκια με τους μαγνήτες...έτσι το κάναμε στην πράξη δείχνοντας τους μαγνήτες!!

και κάνμε "πίτα "ένα ντενεκεδάκι!
Συζητήσαμε πως βγαίνει ένας αρχηγός και αναφέραμε την διαδικασία των εκλογών...όπου και εμείς ψηφίσαμε με κάλπη για να τον επιλέξουμε..(τα παιδιά σε ένα κομμάτι χαρτί έγραψαν το όνομα αυτού που θεωρούσαν ότι κάνει για αρχηγός και το έριξαν στην κάλπη)Γράφουμε όλα τα ονόματα σε ένα κομμάτι χαρτί και σημειώνουμε δίπλα τους ψήφους που έχει πάρει κάνοντας συγκρίσεις!! 
Αφού χωριστήκαμε σε 3 ομάδες κατασκευάσαμε ένα ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΊΟ!


Γράφουμε συνθήματα....σε πανό

                                       αλλά και λεξούλες!!

Παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου 
                           
                            αλλά ακούσαμε και τραγούδια σχετικά ........

                          
Γράφουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι το τραγούδι"τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο" αντικαθιστώντας κάποιες λέξεις με εικόνες. Εμείς διαβάζουμε το κείμενο και τα παιδιά αποκωδικοποιούν την εικόνα...την "διαβάζουν".
                          
   Με τα συνθήματα που γράψαμε βγήκαμε να ξεσηκώσουμε ...το διπλανό σχολείο ( όπου ήρθε μαζί μας φωνάζοντας συνθήματα)όπως το έκαναν οι φοιτητές!


 Για να κλείσουμε αυτή την μέρα με ευχάριστο τρόπο ...καλέσαμε τον μπαμπά της Μαρίζας που δέχτηκε με πολύ χαρά και συγκίνηση να μας συνοδεύσει στα τραγούδια μας με ...το λαούτο του!!