Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Eορτασμός της 28ης Οκτωβρίου

Μέρες τώρα συζητάμε για τα γεγονότα που συνέβησαν πριν μερικά χρόνια στην πατρίδα μας.Μέσω του εποπτικού υλικού τα παιδιά με πολύ ενδιαφέρον άκουγαν,συζητούσαν εξέφραζαν απόψεις για το τι έπρεπε ή πρέπει να συμβαίνει σε μια χώρα για να αναπτύσσεται και όλα ψήφισαν "όχι 'στον πόλεμο "ναι' στην ειρήνη".
ΝΑΙ στην χαρά,στα παιχνίδια,στην οικογένεια,στις κούνιες,στα ζώα,στην φιλία,στην αγάπημστην χαρά,στην ειρήνη!!
ΟΧΙ στον πόλεμο,στην βία,στην πείνα,στην δυστυχία,στην ορφάνια,στην κακία,στην ζήλεια,στο πείσμα!
Είδαμε αρκετά ντοκουμέντα ..

και μιμηθήκαμε τον πόλεμο!Διαβάσαμε το παραμύθι "πατάτες πατάτες' μια ιστορία αφιερωμένη στην ειρήνη για όλο τον κόσμο και συζητήσαμε για το δίδαγμα που ήθελε να μεταδώσει(ο πόλεμος είναι καταστροφικός)
Ζωγραφίσαμε ένα ομαδικό ξεσήκωμα στρατιωτών στα βουνά...



Ακούσαμε τραγούδια και τραγουδήσαμε....


Ετοιμαστήκαμε για την "παρέλασή μας".Το στεφανάκι μας το έφτιαξε η γιαγιά της Ιωάννας με την βοήθεια της μικρής που αισθάνθηκε περήφανη που την βοήθησε η γιαγιά...γράψαμε την ονομασία του σχολείου μας και με σημειωτόν έν δυο εν δυο ....φύγαμε  για την παρέλασή μας.. κρατώντας φυσικά τα σημαιάκια που κατασκευάσαμε!

                                 και ο εθνικός ύμνος μας με την έπαρση της σημαίας!
Παίξαμε παιχνίδια με μαθηματικές έννοιες ...με σημαίες διαφορετικές,ίδιες,ίδιου χρώματος,σχήματος,...ανακαλύψαμε τις σημαίες των χωρών που μας έχουν στείλει υλικό και συγκρίναμε με τα χρώματα της δικής μας σημαίας.
Μάθαμε για το  μπλε και την μίξη του με το άσπρο(γαλάζιο).Παίξαμε παζλ που είχαμε κατασκευάσει(με όλες τις ηπείρους)



Πλαστικοποιήσαμε σημαιάκια διαφορετικού μεγέθους και τα σειροθετήσαμε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και το αντίστροφο.

Συζητήσαμε για τις εννέα γραμμές όπου συμβολίζουν τις συλλαβές από την "ελευθερία ή θάνατος"και για τα χρώματα "τον γαλάζιο ουρανό με τα άσπρα συννεφάκια και την γαλανή μας θάλασσα με τα άσπρα κυματάκια".
Τα παιδιά κατανόησαν τις έννοιες ΕΙΡΗΝΗ και ΠΟΛΕΜΟΣ και αποφάσισαν να είναι πάντα αγαπημένοι!!


Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Ένα απ' τα τρία αγαθά της Κρήτης μας-το σταφύλι

Οι γονείς για άλλη μια φορά μας εξέπληξαν με τις ιδέες τους και την δημιουργικότητά τους. Δοκιμάσαμε γεύσεις από φρούτα και παράγωγά τους αλλά και καρπούς που είχαν φτιάξει..όπως μηλόπιτα,γλυκό σταφύλι,κυδώνι,μαρμελάδα μήλο ,πορτοκάλι...κ.α
 Μηλόπιτακαρύδια με μέλι
μαρμελάδα πορτοκάλι
Συζητήσαμε για τα τρία αγαθά της Κρήτης μας:στάρι,σταφύλι,ελιά και εντοπίσαμε στον χάρτη σε ποιές περιοχές ευδοκιμούν...
Επειδή μαζέψαμε στην τάξη μας πολλά σταφύλια και αφού συζητήσαμε για το αμπέλι είδαμε σχετικά βίντεο για τον τρύγο και το πάτημα των σταφυλιών ενώ  πρώτα τα παιδιά έκαναν υποθέσεις ...
και είπαμε να πειραματιστούμε...και να δοκιμάσουμε και εμείς να φτιάξουμε μούστο...σε μια λεκάνη αρχίσαμε να ζουλάμε τα σταφύλια ...

Αφού το σουρώσαμε το τοποθετήσαμε σε ένα μπουκάλι για να δούμε και την ζύμωση(βράσιμο) πως γίνεται παρακολουθώντας το καθημερινά....

Εξηγήσαμε ότι αυτό που μένει από τα τσαμπιά δεν το πετάμε αλλά το πάμε σε καζάνι και βγάζουμε την ρακί...
δοκιμάσαμε μουσταλευριά που μας έφτιαξε μια μητέρα 
και ζυμώσαμε μουστοκούλουρα με τις μαμάδες μας ...πεντανόστιμα...και τις κεράσαμε φυσικά!
Γράψαμε την συνταγή μας όπου την διαβάσαμε στην συνέχεια και την αντιγράψαμε στον υπολογιστή...συζητήσαμε για τις ποσότητες που βάλαμε στην συνταγή (μια φλυτζάνα...δύο πορτοκάλια,,,)
παρακολουθήσαμε τον μύθο ..."το ελάφι και τα σταφύλια"


Διαβάσαμε "την αλεπού και τα σταφύλια" και σχολιάσαμε το πάθημα της αλεπούς
και το παίξαμε μαθαίνοντας τις έννοιες ψηλά -χαμηλά...

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Φθινοπωρινές γεύσεις!

Φέτος ξεκινήσαμε την ανακάλυψη μας ανάποδα! Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες ,ψάξαμε στην τάξη μας για αντικείμενα...ή και διάφορα πράματα ή ακόμα και φαγώσιμα που μας θυμίζουν Φθινόπωρο ...κάποια από την γωνιά των Επιστημών έφεραν φύλλα...καρύδια..βελανίδια...ένα σκιουράκι ψεύτικο....και κάποια άλλα έτρεξαν στο τσαντάκι τους να φέρουν φρούτα...μήλα,σταφύλια...πορτοκάλια...

Κουβεντιάσαμε ποια άλλα φρούτα γνωρίζουν και τα γράψαμε σε καρτελίτσες.
Με την βοήθεια των γονιών ταξινομήσαμε τα φρούτα μαζί με τα παράγωγά τους....φτιάξαμε φρουτοσαλάτα και δοκιμάσαμε αρκετά φρούτα αλλά και παράγωγα(μούστος,πετιμέζι,σταφίδες,γλυκό σταφύλι,γλυκό κυδώνι,μαρμελάδα μήλο...κ.α)που δεν γνωρίζαμε καθόλου την γεύση τους.

Γνωρίσαμε τον αριθμό δύο (2) και τον σχεδιάσαμε με διάφορους τρόπους.

 Προβήκαμε σε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις.

Γράψαμε τις ονομασίες των φρούτων σε καρτελίτσες αλλά και στον υπολογιστή.συζητήσαμε για τα χρώματα κάθε φρούτου και κάναμε μίξεις.....Συζητήσαμε για το σταφύλι ,για τον τρύγο και 
είδαμε βίντεο με πάτημα σταφυλιών.
Διαβάσαμε "την αλεπού με τα σταφύλια" και κάναμε ασκήσεις για το ψηλά ,χαμηλά..

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

-Το γαϊδουράκι μας-Το απαραίτητο ζώο του ανθρώπου στα παλιότερα χρόνια

Από την παγκόσμια ημέρα των ζώων 4 Oκτωβρίου λαμβάνοντας υπόψη το ενδιαφέρον των παιδιών αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ένα ζώο του λαϊκού μας πολιτισμού που χάνεται με την πάροδο του χρόνου...."τον γαϊδαράκο".
Στόχος μας επίσης να εξοικειωθούμε με έννοιες όπως υπομονή,λιτότητα,ταπεινότητα, έννοιες που χαρακτηρίζουν αυτό το ζώο.
"Που ζουν τα γαϊδουράκια,τι τρώνε,πως τα χρησιμοποιούμε,σε τι διαφέρει ο γάϊδαρος από το άλογο..."και άλλες τέτοιες ερωτήσεις ακολούθησαν από τα παιδιά.
Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες άρχισε η συλλογή πληροφοριών...η μια ομάδα θα έφερνε ιστορίες ,μύθους,και παραμύθια με ήρωα τον γάϊδαρο και η άλλη ομάδα σχετικές πληροφορίες.
Περιηγηθήκαμε στο Intenret και ανακαλύψαμε πίνακες ζωγραφικής...
το γαϊδουράκι του Ν.Λύτρα
Αφού το παρατηρήσαμε ,περιγράψαμε το περιεχόμενο του πίνακα  και στην συνέχεια προβήκαμε σε  προέκταση σχεδίου σε ατομικό φύλλο(φανταστήκαμε πως  μπορεί να συνεχίζει ο πίνακας...έχει θάλασσα;έχει χωράφι;).
Πλαστικοποιήσαμε έργα ζωγραφικής και αφού τα τοποθετήσαμε στο πάτωμα, τα παιδιά με το άκουσμα των αντίστοιχων στίχων έπρεπε να σταματήσουν δίπλα από κάθε πίνακα.(ψάξε ψάξε τον Ντεντένη το γαιδαράκο μας το Ντένη.Πάει βόλτα τ'αγοράκι που φοράει το ψαθάκι!)
Διαβάσαμε μύθους του Αισώπου και συζητήσαμε για τον ίδιο τον Αίσωπο και τους μύθους του.
Μάθαμε ότι είναι ο διασημότερος από τους αρχαίους μυθοποιούς,αναμφισβήτητος πατέρας του αρχαίου μύθου.  Δεν έγραψε κανέναν από τους μύθους αλλά τους διηγιόταν προφορικά.Οι Αισώπειοι μύθοι είναι σύντομα αφηγήματα με θέματα φανταστικά ή πραγματικά από την καθημερινή ζωή ή το φυσικό κόσμο, δοσμένα με εύθυμο τρόπο ή σκωπτικό, ακόμα και κωμικό, που καταλήγουν σε ένα «επιμύθιο» με χαρακτήρα γνωμικό και διδακτικό. Οι διηγήσεις είναι αλληγορικές και αφορούν συνήθως τα ζώα.
Διαβάσαμε τον μύθο με τον" Γάιδαρο και το αλάτι "και τον παρακολουθήσαμε στο youtube
"Ήτανε μια φορά ένας χωρικός που είχε ένα γάιδαρο και τον χρησιμοποιούσε για να κάνει τις διάφορες δουλειές του. 
Επειδή ο γάιδαρός του ήταν πολύ χρήσιμος, τον αγαπούσε και τον περιποιόταν και, πολλές φορές, του συγχωρούσε και τα γαϊδουρινά του πείσματα.
Μια μέρα, ο χωρικός φόρτωσε κοφίνια με αλάτι το γάιδαρο, και κίνησε να τα πάει στο διπλανό χωριό, όπου θα μπορούσε να τα πουλήσει. Όμως, για να φτάσουν σ' αυτό το χωριό, έπρεπε να περάσουν ένα ποτάμι.
Καθώς λοιπόν το περνούσαν, ο γάιδαρος παραπάτησε και βούλιαξε μέσα στο νερό. Το αλάτι, όμως, μόλις βρέθηκε μέσα στο νερό, έλιωσε κι έτσι ο γάιδαρος σηκώθηκε πιο αλαφρός από μέσα.
Ο χωρικός στενοχωρήθηκε πολύ που έχασε το αλάτι, αλλά ο γάιδαρος ήταν πολύ ευχαριστημένος.
Μια άλλη μέρα, ο χωρικός φόρτωνε ξανά κοφίνια το γάιδαρο, αλλά, αυτή τη φορά, τα κοφίνια είχαν μέσα σφουγγάρια. Ο γάιδαρος νόμιζε πως θα μπορούσε να γλιτώσει και τώρα από το φορτίο του και έτσι, την ώρα που περνούσαν ξανά από το ποτάμι, έκανε πως γλίστρησε και βούλιαξε ξανά μες το νερό.
Όμως τα σφουγγάρια ήπιαν νερό και βάρυναν, κι έτσι ο γάιδαρος δεν μπόρεσε να βγει στην επιφάνεια και πνίγηκε."                            
                                           
Συζητήσαμε αν ήταν σωστό αυτό που έκανε ο γεωργός στο γαϊδουράκι,συζητήσαμε για τα συναισθήματα που βίωσε(στενοχώρια,πόνος,θλίψη,απογοήτευση)και  προσπαθήσαμε να καταλάβουμε γιατί το ένα γαϊδουράκι κατάφερε να περάσει το ποτάμι και γιατί το άλλο βούλιαξε.. Κάναμε το πείραμα με τα υλικά, πήραμε αλάτι και το τοποθετήσαμε σε  ένα σακουλάκι και ένα σφουγγάρι,έπειτα βυθίσαμε το αλάτι στο νερό και είδαμε ότι διαλύθηκε, ενώ όταν βυθίσαμε το σφουγγάρι εκείνο έγινε πιο βαρύ και έμεινε στην επιφάνεια.Συζητήσαμε και για άλλα υλικά που βυθίζονται όπως η ζαχαρη...



Περιηγηθήκαμε στο Google Earth σε περιοχές της Ελλάδας όπου υπάρχουν γαϊδουράκια και τα χρησιμοποιούν ακόμα και σήμερα για δουλειές.

στην Ύδρα

στην Σαντορίνη.
στις Σπέτσες


            στα Ζαγοροχώρια

Ζωγραφίσαμε το γαϊδουράκι και στο πλάι το αφεντικό του  μαθαίνοντας έννοιες χωροαντίληψης και προσανατολισμού.

Μιμηθήκαμε με κινήσεις το γαϊδουράκι όταν είναι φορτωμένο και όταν δεν είναι, τοποθετώντας στις πλάτες μας φορτίο...
Διαβάσαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά"το γαϊδουράκι που γκάριζε"
Ένα τεμπέλικο γαϊδουράκι πέφτει στα χέρια μιας απαίσιας μάγισσας που το ξεθεώνει στη δουλειά. Το βάζει να σφουγγαρίζει το πάτωμα με μύξα από δράκο και αμίλητο νερό, να καθαρίζει καυτές πατάτες, να τσιγαρίζει γλώσσες από βατράχια, να τρατάρει τις φιλενάδες της με αποκρουστικές λιχουδιές και να τη μακιγιάρει με σκιά ματιών από γύρη μαύρων λουλουδιών και κραγιόν από σάλιο πράσινων φιδιών. Η εκμετάλλευση όμως έχει και τα όριά της και, όπως είπε ο σοφός γάιδαρος Ονονούφριος, «γκαρίζει καλά όποιος γκαρίζει τελευταίος».
Και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες γράψαμε ένα γράμμα στο γαϊδουράκι και το ζωγραφίσαμε  για να το συμβουλεύσουμε πως να αντιμετωπίσει την κακιά μάγισσα.
Γίναμε αναβάτες όπως ο Πώλ στον πίνακα του Πικάσο και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας στην θέση του...


Παίξαμε κουκλοθέατρο το παραμύθι"οι μουζικάντηδες της Βρέμης"


Κατασκευάσαμε το γαϊδουράκι μας με ..μανταλάκια!