Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Πρώτες μέρες με παιγνίδια γνωριμίας


Τα  παιχνίδια γνωριμίας με τα παιδιά τις πρώτες μέρες είναι πολύ σημαντικά γιατί μας βοηθάνε να γνωριστούμε καλά, να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και να δέσουμε όλοι μαζί ως ομάδα. Μερικά από αυτά:
 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ • Είμαστε σε κύκλο. Η νηπιαγωγός κρατάει στα χέρια της μια μπάλα, κοιτάει τον απέναντι στα μάτια και του χαρίζει το όνομά της, καθώς του την πετάει. Αυτός που θα πιάσει τη μπάλα κάνει το ίδιο με κάποιον άλλο. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές, έτσι ώστε όλα τα ονόματα της ομάδας, να ακουστούν πολλές φορές. Τα ονόματα πρέπει να ακούγονται δυνατά και καθαρά.
. • Ένα αποτελεσματικό παιχνίδι γνωριμίας για τη πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο είναι <<Η επίσκεψη του Πιπίνου και η αδειανή καρέκλα>> Ο Πιπίνος είναι σε όλους γνωστός σαν χερόκουκλα για το κουκλοθέατρο. Μόνο που αυτή τη φορά δεν υπάρχει κουκλοθέατρο ,απλά βρίσκεται στο χέρι μου και δίπλα σε μια άδεια καρέκλα και μιλάει στα παιδιά. Μαζί με το Πιπίνο παίζουμε το παιχνίδι της αδειανής καρέκλας.Κάθε φορά ο Πιπίνος λέει το ποιηματάκι: Η θέση η διπλανή μου έιναι αδειανή, έλα Γιώργο να κάτσουμε μαζί! Το παιδάκι που ακούει το όνομά του σηκώνεται χωρίς κανένα ενδοιασμό και κάθεται δίπλα στο Πιπίνο δηλαδή δίπλα μου. Ο Πιπίνος θα πει όλα τα ονόματα και όλα τα παιδάκια θα καθίσουν στη καρέκλα. 
Θάλασσα. Χωρισμένοι σε δύο ομάδες, κρατάμε ένα μεγάλο πανί, στο οποίο μέσα μια μπάλα κολυμπά. Κερδίζει η ομάδα που κρατά τη μπάλα της εκεί χωρίς να πέσει κάτω, καθ΄όλη τη διάρκεια του μουσικού κομματιού. 
Μισές καρδιές στο πάτωμα. Τα παιδιά χορεύουν ανάμεσά τους ενώ παίζει μουσική. όταν σταματήσει ο καθένας παίρνει από μισό κομμάτι καρδιάς και ψάχνει να βρει το άλλο του μισό. Στη συνέχεια ρωτάω το κάθε ζευγάρι, “πώς λένε το φίλο σου;” Εάν δεν τον ξέρει τον προτρέπω να ρωτήσει το όνομά του. Το ίδιο κάνω και με τον έτερο του ζευγαριού. 
Μουσική χαλάρωσης . Καθόμαστε όλοι κάτω , κλείνουμε τα μάτια και ακούμε τη μουσική . Ονειρευόμαστε ότι βρισκόμαστε σε μια παραλία και κάνουμε ηλιοθεραπεία. Η μουσική σταματά ανοίγουμε τα μάτια και χαιρετιόμαστε με τους φίλους μας. 
Καλωσορίζουμε αυτή τη φορά τα παιδιά με ένα τραγούδι . Πλησιάζουμε το καθένα ξεχωριστά τραγουδώντας και χαιρετώντας το. Στη συνέχεια λέμε το όνομα μας , παίζοντας ένα κρουστό όργανο. Δίνουμε το οργανάκι σε κάθε παιδί και λέει το όνομα του , χτυπώντας το ρυθμικά. 
Το μουσικό καπέλο. Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και η νηπιαγωγός κρατάει ένα καπέλο που το βάζει στο κεφάλι ενός παιδιού. Το καπέλο με την συνοδεία μουσικής πηγαίνει από κεφάλι σε κεφάλι μέχρι να σταματήσει η μουσική.Το παιδί που έχει το καπέλο στο κεφάλι του την ώρα που σταματάει η μουσική λέει το όνομά του.Τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν το όνομα του παιδιού σηκώνοντας ψηλά τα χέρια τους. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πούνε όλα τα παιδιά το όνομά τους. 
Παιχνίδι με μπάλα Κάθονται όλα τα παιδιά σε κύκλο. Ένα παιδί κρατάει μια μπάλα και την πετάει σε όποιο παιδί θέλει. Το παιδί που θα πιάσει την μπάλα λέει το όνομά του και πετάει την μπάλα σε άλλο παιδί. Κάθε φορά το παιδί που πιάνει την μπάλα λέει το όνομά του.Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πιάσουν όλα τα παιδιά την μπάλα τουλάχιστον μια φορά. 
Κινητικό παιχνίδι με μουσική Σκορπίζονται όλα τα παιδιά στο χώρο με μουσική. Χορεύουν αυτοσχεδιάζοντας και με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει: να βρουν ένα φίλο, να τον χαιρετίσουν με το χέρι να τον χαϊδέψουν στο μάγουλο να του χαμογελάσουν να ακουμπήσουν τις πλάτες, τις παλάμες, τα πόδια, τα γόνατα, τα αυτιά , τα μαλλιά κλπ. (ο φίλος είναι διαφορετικός κάθε φορά). 
Μουσικές καρέκλες Βάζουμε τις καρέκλες σε κύκλο (μια καρέκλα λιγότερη από τον αριθμό των παικτών) και ξεκινάμε τη μουσική. Τα παιδιά χορεύουν γύρω από τις καρέκλες μέχρι να σταματήσετε η μουσική δίχως προειδοποίηση. Τα παιδιά θα πρέπει να κάτσουν όσο το δυνατό πιο γρήγορα! Το παιδί που μένει δίχως καρέκλα λέει το όνομα του και ζωγραφίζει κάτι πάνω σε ένα μεγάλο χαρτί που έχουμε βάλει για να φτιάξουμε την πρώτη ομαδική μας ζωγραφιά. Ξεκινάμε πάλι τη μουσική και επαναλαμβάνουμε τα παραπάνω βήματα έως ότου παραμείνει μόνο μια καρέκλα με τον νικητή να κάθεται επάνω σε αυτήν . 
Το παιχνίδι της αραχνούλας: Η νηπιαγωγός μας ζητάει από τα νήπια να μεταφέρουν τα μαξιλάρια τους πιο κοντά το ένα με το άλλο για να μικρύνει ο κύκλος και να νιώσουν πιο οικεία και παίζουμε την «αραχνούλα». Η νηπιαγωγός έχει ένα κουβάρι μαλλί και δένει την άκρη του στο δάχτυλό της, αφήνει περίπου 50εκ και δένει το δάχτυλο ενός νηπίου και έτσι περνάει το κουβάρι και δένονται τα δαχτυλάκια όλων των παιδιών έτσι ενώνονται όλα στον ιστό της αράχνης διασκεδάζουν και έρχονται πιο κοντά. 
Το παιχνίδι με το τρενάκι: Ξεκινάει ένα παιδί λέει δυνατά το όνομα του παίρνει ένα άλλο παιδί που είναι το βαγόνι του ,λέει με τη σειρά του και αυτό του όνομα του και μετά αυτό παίρνει τρίτο παιδί-βαγόνι και το ίδιο κάνουν όλα τα υπόλοιπα παιδιά . Στη συνέχεια ζητάμε να επιλέξει το κάθε νήπιο ένα άλλο που του είναι άγνωστο ή το λιγότερο γνωστό και να φτιάξουν μια δυάδα, για να γνωριστούν καλύτερα Εάν ο αριθμός των νηπίων είναι σχετικά ίσως με τα προνήπια θα μπορούσε κάθε νήπιο να επιλέξει ένα καινούργιο προνήπιο. 
Καθρέπτης: Τα παιδιά χωρίζονται σε δυάδες και το ένα από τα δύο παριστάνει τον καθρέπτη. Τα παιδιά στέκονται αντικριστά. Το παιδί-καθρέπτης μιμείται τις κινήσεις του ζευγαριού του. 
Γλύπτης: Τα παιδιά χωρίζονται σε δυάδες και το ένα από τα δύο παριστάνει τον γλύπτη και το άλλο το άγαλμα. Τα παιδιά στέκονται αντικριστά. Ο γλύπτης, "πλάθει" το άγαλμά του, όπως θέλει. 
Το όνομα μου Καθισμένα τα παιδιά στον κύκλο ένα – ένα λένε το όνομά του κάνοντας μία κίνηση «δική του». Όλα μαζί επαναλαμβάνουν τη κίνηση με τα λόγια από το όνομα του παιδιού: Γεια σου Ελένη, γεια σου Ελένη, γεια σου! 
Μουσική Κάθε παιδί διαλέγει από ένα μουσικό όργανο. Με τη σειρά κάθε παιδί αρχίζει να λέει το όνομά του. Έπειτα χτυπάμε όλοι τα όργανα που έχουμε στα χέρια μας σύμφωνα με τις συλλαβές του ονόματος κάθε παιδιού. 
•  Παιχνίδι με τη μπάλα. Όποιο παιδί κρατάει τη μπάλα λέει και το όνομά του. Η μπάλα περνάει από παιδί σε παιδί. Αφού ακούσουμε τα ονόματα όλων των παιδιών της τάξης , φωνάζουμε το όνομα ενός παιδιού και αφού πετάξουμε τη μπάλα ψηλά περιμένουμε από αυτό να πάει να την πιάσει.

                                          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου