Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Κατασκευή για τους τρεις Ιεράρχες

Σήμερα συζητήσαμε για τους τρεις Ιεράρχες και μάθαμε ότι γιορτάζουν  στις  30 Ιανουαρίου , με  τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων. Ποίοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.
Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.
Βασίλειος ο Μέγας
Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!
Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.
Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.
Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός
Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.
Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.
 
Έπειτα σχεδιάσαμε σε χρυσό οντουλέ, οβάλ σχήμα για να φτιάξουμε μια εικόνα με τους τρεις Ιεράρχες.Εκτυπώσαμε την φωτογραφία τους ...

Και μια αντιστοίχιση λέξης με εικόνα!

Συζητήσαμε με τι μοιάζει το οβάλ σχήμα...με δάκρυ..με σταγόνα...με αυγό....με το σχήμα του προσώπου μας...με καθρέπτη....ήταν μερικές απαντήσεις!!
Στην συνέχεια αποτύπωσαν τις ιδέες τους στο χαρτί....








Και μοιράσαμε αρτουλάκια για τους τρεις Ιεράρχες!!
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως τον φούρνο Βο ριζανάκη και ιδιαιτέρως τον κ.Μαρίνο  για την προσφορά του στα αρτουλάκια που μοιράσαμε στα παιδάκια μας!

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Το θαύμα της ζωής -η εξέλιξη

"Πως γεννιούνται τα μωρά" ήταν η ερώτηση καθώς παρακολουθούσαμε την ζωή ενός βατράχου όταν επεξεργαζόμασταν τα ζώα σε χειμερία νάρκη !
Αυτή την ερώτηση συχνά προσπαθούμε όλοι μας να την αποφύγουμε γιατί ίσως να μην γνωρίζουμε τι πρέπει να πούμε και τι όχι στα παιδιά αυτής της ηλικίας!Όμως η σωστή πληροφόρηση με  τα κατάλληλα  βιβλία ενημερώνουν σωστά αποφεύγοντας στο μέλλον διαστρεβλώσεις και υποθέσεις διάφορες.
Έτσι ξεκινήσαμε με το πως δημιουργήθηκε η ζωή στον πλανήτη. Αφού παρακολουθήσαμε σχετικό βιντεάκι στο youtube όλα ήταν πιο εύκολα...

Επεξεργαστήκαμε ανάλογες εικόνες τοποθετώντας τις στην σωστή σειρά...και το κάναμε και φύλλο εργασίας...

Στη συνέχεια  σημειώσαμε σε ένα χαρτί τι θέλουμε να μάθουμε για την ανθρώπινη ζωή και φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα!!
Οι ερωτήσεις πολλές :πως γεννιούνται τα μωρά, πως μπαίνει το μωρό στην κοιλιά της μαμάς,πόσο καιρό θέλει να γεννηθεί,πως τρώει,αν κοιμάται, πως μεγαλώνει,πως αναπνέει....
αυτά που γνώριζαν ήταν ελάχιστα..πολλά παιδιά ανέφεραν ότι στην αρχή το μωρό είναι ένα σποράκι,άλλα ότι τα φέρνει... ο πελαργός(παλιομοδίτικη άποψη)...
Χωριστήκαμε πρώτα σε ομάδες:η πρώτη θα έφερνε πληροφορίες για την διάρκεια της κύησης,η δεύτερη για την διαμονή της μαμάς και του μωρού στο μαιευτήριο,και η τρίτη για την ζωή του νεογέννητου στο σπίτι.
Αφού μας έφεραν και φωτογραφίες από το σπίτι τους σε τρία στάδια(νεογέννητο,να μπουσουλάει και να περπατάει)τις περιγράψαμε(προφορική επικοινωνία) και βρήκαμε την σωστή σειρά(μαθηματικές έννοιες).έπειτα τις μπερδέψαμε και έπρεπε το κάθε παιδί να βρει τις δικές του!!


Στην συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε την δική του κορνίζα κολλώντας τις φωτογραφίες με την σωστή χρονολογική σειρά...

Ξεφυλλίσαμε πολλά βιβλία που μας έφεραν τα παιδιά με χαρακτηριστικές φωτογραφίες



Και ήρθε η στιγμή να τους δείξουμε δυο  βιντεάκια που θα τους έλυναν πολλές απορίες!


  
Τους ζητήσαμε και μας έφεραν το βραχιολάκι τους  και το μανταλάκι από το σπίτι τους και εξηγήσαμε την χρήση του καθενός(για το όνομα το βραχιολάκι και το μανταλάκι για τον ομφάλιο λώρο).Οι στιγμές ήταν ιδιαίτερα συγκινητικές...
 το βάλαμε στο χέρι μας ....

μας έφεραν υπερηχογράφημα ....και συγκρίναμε τις διαφορές ...αλλά παρακολουθήσαμε και την εξέλιξη του εμβρύου..
μερικές φωτογραφίες πολύ χαρακτηριστικές...


Ζητήσαμε τα βιβλιάρια υγείας και εξηγήσαμε την ύπαρξή τους και γιατί είναι απαραίτητα;Αφού διαβάσαμε το ύψος και το βάρος τους όταν γεννήθηκαν τα καταγράψαμε στο excel και κάναμε συγκρίσεις με τα σημερινά δεδομένα(τα είχαμε μετρήσει και ζυγίσει πριν λίγο καιρό)...



Μας  έφεραν  διάφορα είδη που χρησιμοποιεί η μαμά για το μωρό και την φροντίδα του(μπιμπερό,πάνες,πιπίλα,κουδουνίστρες,θερμόμετρο δωματίου) , τα ονομάσαμε και γράψαμε  τις λέξεις κάνοντας αντιστοίχιση...έπειτα κάναμε  και παιχνίδια παρατηρητικότητας

Μιμιθήκαμε τις μαμάδες που φροντίζουν τα μωράκια τους!


 Συζητήσαμε για τον ύπνο του και την ενδυμασία του(ένα μωράκι κρυώνει πολύ εύκολα γ'αυτό πρέπει να είναι στα ζεστά...
 συζητήσαμε για το φάσκιωμα...
Γίναμε όλοι μωράκια μέσα στην κοιλίτσα της μαμάς και με την μουσική,τους θορύβους ,τις ενοχλητικές μυρωδιές , συμπεριφερόμασταν ανάλογα...



ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας όταν είμασταν μωρά....

Ανοίξαμε το ιατρείο μας ,το εξοπλίσαμε και γίναμε  παιδίατρο για να εξετάζουμε τα μωρά με τα ανάλογα εργαλεία(ένεση για εμβόλιο,μάσκα  για τα μικρόβια,αντισηπτικό,ακουστικά,γλωσσοπίεστρο για το λαιμό,ζυγαριά,θερμόμετρο...)


 Τοποθετήσαμε και τα βιβλία του γιατρού...
Και αρχίσαμε την εξέταση..φυσικά με τους ανάλογους κανόνες!
Ο γιατρός αλλά και ένας γραμματέας απαραίτητος για να γράφει τις συνταγές και να κανονίζει τα ραντεβού!!


και η μαμά να περιμένει υπομονετικά για την εξέταση του μωρού της!!
Αφού μαζέψαμε αρκετά αντικείμενα που έχουν σχέση με το μωρό αποφασίσαμε να ανοίξουμε και ένα μαγαζάκι με είδη μωρουδιακά....pampers,γάλα σε σκόνη,παιχνίδα,κουδουνίστρες,πιπίλες,πάνες,μπιμπερό,καροτσάκι για μωρά,φανελάκια,φορμάκια....Πρώτα έπρεπε να γράψουμε τα είδη ,να τα ξεχωρίσουμε στη συνέχεια και έπειτα να βάλουμε προσιτές τιμές!!Χρήματα είχαμε πλαστικοποιήσει από το μπακάλικό μας και η διαδικασία ήταν πιο εύκολη...αναλόγως με την τιμή που είχε το κάθε είδος τοποθετούσαμε και τα χρήματα(και με εναλλακτικές λύσεις..π.χ τα 5 ευρώ πως μπορούμε να τα έχουμε;2+2+1 ή 1+1+1+1+1 ή κέρμα 5ευρώ)..









Στον υπολογιστή με το kidspiration βάλαμε στην σωστή σειρά τα παιδιά...αλλά κάναμε και αντιστοίχιση με  τις τροφές που τρώνε..


Συζητήσαμε για την φροντίδα που πρέπει να έχει κάθε μωράκι (καθαριότητα και  μπάνιο,στον ύπνο,στα χάδια,στην διατροφή  του μωρού και συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές με την διατροφή του ενήλικα)..
Ζωγραφίσαμε τα φαγητά και τα φρούτα που πρέπει να τρώει ένα μωράκι...

Ακούσαμε νανουρίσματα από το διαδίκτυο και τραγουδήσαμε αυτό που μας έμαθε η Σοφία!!




Και ήρθε η ώρα να μάθουμε  από ποια όργανα αποτελείται το ανθρώπινο σώμα  και ποια είναι πολύ σημαντικά για την σωστή λειτουργία του!
Αυτό το βιντεάκι μας βοήθησε πολύ!!