Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

4 Οκτωβρίου-Ημέρα ζώων


Με το συγκεκριμένο θέμα το οποίο είναι από  τα αγαπημένα των παιδιών δουλέψαμε ένα διδακτικό σενάριο σε συνάρτηση με την χρήση της Τεχνολογίας!!
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ: «4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ»

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Το διδακτικό σενάριο συνδέεται άμεσα με το ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ και αφορά δραστηριότητες  που  σχετίζονται με την Γλώσσα ,την Μελέτη Περιβάλλοντος, την Δημιουργικής Έκφρασης και την χρήση των Τ.Π.Ε.

ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τα παιδιά θα πρέπει:
Να γνωρίζουν τα ζώα του σπιτιού
Να γνωρίζουν τις διαφορές τους με τον άνθρωπο
Να έχουν εξοικειωθεί με το ποντίκι και το πληκτρολόγιο

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ
Να μάθουμε για τις ανάγκες των ζώων

  • Να γνωρίσουν για τα αδέσποτα ζώα
  • Να αφηγούνται ιστορίες που έχουν βιώσει με τα ζώα
  • Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης των ζώων
  • Να μάθουν πώς να τα φροντίζουν
  • Να δημιουργούν έναν κατάλογο με τις ερωτήσεις τους
  • Να εξασκήσουν τον γραπτό τους λόγο
  • Να προσπαθήσουν να εξασκήσουν μια βασική τους αίσθηση-την ακοή
  • Να μιμούνται ήχους ζώων
  • Να δημιουργήσουν  ζωγραφιές με το αγαπημένο τους ζώο!
  • Να εκφράσουν συναισθήματα απέναντι στα ζώα
  • Να γνωρίσουν ζώα από έργα τέχνης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

  • Η εξερεύνηση του Διαδικτύου
  • Η χρήση λογισμικού επεξεργασίας κειμένου WORD
  • Η εγκατάσταση και χρήση του λογισμικού kidspiration
  • H χρήση του λογισμικού ISSUU
  • Η χρήση του Υοutube

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Το συγκεκριμένο σενάριο υλοποιήθηκε σε δύο(2) διδακτικές παρεμβάσεις.


ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Η τάξη μας είναι εξοπλισμένη με δύο υπολογιστές, έναν βιντεοπροτζέκτορα, ένα κασετόφωνο τσέπης, μια φωτογραφική μηχανή.
Ο ένας βρίσκεται στην γωνιά των παιδιών και ο άλλος χρησιμοποιείται από τη Νηπ/γό τις περισσότερες φορές,πάντα συνδεμένος με τον βιντεοπροτζέκτορα. Η οργάνωσή της στηρίζεται στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία (τραπεζάκια ανά ομάδες, η παρεούλα σε κύκλο)και στο ενδιαφέρον και τις ανάγκες των παιδιών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

v    Αφορμή δόθηκε «την ημέρα προστασίας των ζώων» στις 4 Οκτωβρίου, όταν μπήκε ένα παιδί κλαίγοντας μέσα στην τάξη γιατί το κυνήγησε ένα σκυλάκι και φοβήθηκε.
Έτσι με αυτό το ερέθισμα αρχίσαμε τις ερωτήσεις και τις αφηγήσεις περιπετειών που είχαν τα παιδιά με διάφορα ζώα. Επειδή δεν γνώριζαν σημαντικά πράματα τα παιδιά για τα ζώα η Νηπ/γός κατέγραψε σε ένα χαρτί πρώτα τι ήξεραν και στην συνέχεια τι ήθελαν να μάθουν. Έπειτα ανά δύο ομάδες των δύο παιδιών η Νηπ/γός χρησιμοποιώντας και την ομαδική προβολή μέσω του βιντεοπροβολέα για να έχουν οπτική επαφή όλα τα παιδιά προσπάθησε να τα βοηθήσει ώστε να αποτυπώσουν τις ερωτήσεις τους σε έναν εννοιoλογικό χάρτη στο  kidspiration.Η χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού προσφέρει με ευχάριστο, γρήγορο και δημιουργικό  τρόπο την χρήση πολλών εικόνων σε συνδυασμό με τις απορίες που έχουν θέσει.




v    Μέσω του διαδικτύου και συγκεκριμένα του Υoutube ακούσαμε ήχους ζώων και τα παιδιά προσπάθησαν να τους ανακαλύψουν εξασκώντας μια βασική τους αίσθηση –την ακοή. Η χρήση του διαδικτύου μας προσφέρει αμεσότητα και πλήθος πληροφοριών η οποία είναι αδύνατη(φωνές ζώων,πουλιών…)τις περισσότερες φορές, ενισχύοντας και την κριτική σκέψη.

v    Στην συνέχεια κάθε ένα παιδί μιμούνταν μια φωνή ζώου και τα υπόλοιπα επαναλάμβαναν. Η Νηπ/γός ηχογραφούσε τις φωνές τους και τις αποθήκευε στον υπολογιστή για να τις ακούσουν ξανά.
Με αυτή την παρέμβαση ενισχύεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και η αλληλεπίδραση των νηπίων.




2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
v    Διαβάσαμε το παραμυθάκι «ο Ξουτ» το οποίο μιλάει για τα αδέσποτα ζώα και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκάλεσε.

v    Μέσω του διαδικτύου και συγκεκριμένα του GOOGLE αναζητήσαμε εικόνες που απεικονίζουν ζώα,από ζωγράφους και τα παιδιά τις περιέγραψαν.
Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων και τις καταγράψαμε!
                                

v    Ζωγράφισαν τα δικά τους αγαπημένα ζωάκια χρησιμοποιώντας διάφοραυλικά..δακτυλομπογιές,τέμπερες,μαρκαδόρους,ξυλομπογιές.Η Νηπ/γός αφού τις σκάναρε  με την καθοδήγησή της τα παιδιά τις αποθήκευσαν και με το λογισμικό ΙSSUU δημιούργησαν ένα βιβλίο


















.


ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Τα φύλλα εργασίας  βασίστηκαν στην δημιουργική έκφραση των παιδιών και στις ιδιαιτερότητες του καθενός.

ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Το σενάριο μπορεί να επεκταθεί:
v    Στα αδέσποτα ζώα
v    Κατηγορίες ζώων(ζούγκλας, δάσους..)

Οι στόχοι μας υλοποιήθηκαν ενισχύοντας την δημιουργική σκέψη και έκφραση των παιδιών,την αλληλεπίδραση μεταξύ τους και το πιο σημαντικό η τεχνολογία κράτησε το ενδιαφέρον τους  και τους έδωσε κίνητρα να προσπαθήσουν όλα την επόμενη φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου