Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

Η πόλη μου στην Ευρώπη-συνεργασία eTwinning


Το eTwinning είναι ένα πλαίσιο όπου τα σχολεία συνεργάζονται μέσω του διαδικτύου με σχολεία-συνεργάτες από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. 
“Προωθεί τη συνεργασία των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των σχολείων στη δημιουργία βραχυπρόθεσμων ή μακρυπρόθεσμων συνεργασιών για οποιοδήποτε μάθημα.”(http://www.toplinks.gr/web/etwinning.net).
Όταν μας δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστούμε με άλλες χώρες και συγκεκριμένα με την Πολωνία και την Τουρκία με θέμα "η πόλη μου στην Ευρώπη"(11/1/13) στόχος μας ήταν να ανταλλάξουμε πληροφορίες και να γνωρίσουμε τον πολιτισμό, την κουλτούρα,τις παραδόσεις,τους μύθους αυτών των πόλεων και της δικής μας  μέσα από εκδρομές και βιωματικές δραστηριότητες εμπλέκοντας θέατρο, μουσική,εικαστικά,ιδιαίτερα τις ΤΠΕ αλλά και εμπλουτίζοντας γλωσσικές  και μαθηματικές έννοιες.
Ιδιαίτερος στόχος μας, τα παιδιά να μάθουν ότι όλοι είμαστε κάτοικοι της Ευρώπης και ο καθένας έχει τη δική του κουλτούρα,την ιστορία του, τις παραδόσεις που είναι ξεχωριστές και σεβαστές. Θέλουμε να αναδείξουμε την πόλη μας αλλά και να γνωρίσουμε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το συγκεκριμένο θέμα για μας ήταν  πολύ οικείο αφού από την αρχή της χρονιάς αναφερόμαστε στην παράδοσή μας,στα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας!


Εμείς λοιπόν θα γνωρίσουμε την πόλη μας το Ηράκλειο, θέλοντας να μάθουμε την ιστορία ,την κουλτούρα,τα μνημεία μας τις παραδόσεις μας, τους χορούς, τα τραγούδια, μύθους γύρω από την πόλη.Η εμπειρία πιστεύουμε ότι είναι μοναδική και για τα παιδιά αλλά και για τους εκπαιδευτικούς αφού ξεκινάμε ήδη από την γνωριμία με μια διαφορετική γλώσσα-την πολωνική (λίγο δυσκολευόμαστε αλλά ευτυχώς υπάρχει και η μετάφραση η οποία γίνεται στα αγγλικά στο google).Αυτή η επαφή με την πολωνική γλώσσα έγινε μέσω Ιnternet αλλά έχουμε καλέσει και μια γνωστή μας Πολωνέζα να μας 

Έτσι ξεκινήσαμε να δείχνουμε στα παιδιά πρώτα την χώρα μας και έπειτα οριοθετώντας την πόλη μας που βρίσκεται στο νησί μας την όμορφη ΚΡΗΤΗ. Εξηγήσαμε στα παιδιά τι είναι νησί και δείξαμε τον  χάρτη μας όπου έπρεπε να μας βρουν και άλλα νησιά.Το παίξαμε και κάτω στο χαλί με φόδρες γαλάζιες-θάλασσα και καφέ-στεριά, όπου χωρίστηκαν σε ομάδες και έπρεπε να μπαίνουν κάθε φορά σε στεριά ή σε  νησί ανάλογα με την εντολή την δική μας!

Η επόμενη κίνηση ήταν να τους δείξουμε που βρίσκονταν οι άλλες χώρες που συνεργαζόμαστε-η Πολωνία και η Τουρκία. 
Μας βοήθησε πολύ η φωτογραφία που μας έστειλε η Πολωνία και συγκεκριμένα μάθαμε ότι η πόλη τους λέγεται ΟLSZTYN μια μικρή πόλη με πολύ ενδιαφέρον όμως!


  Όμως και η Τουρκία μας έστειλε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για την πόλη τους! Ήταν η σειρά μας να τους δείξουμε που βρίσκεται η πόλη μας, το Ηράκλειο.Έτσι λοιπόν σκεφτήκαμε να την σχεδιάσουμε αφού πρώτα συζητήσαμε σε ποιο σημείο της Κρήτης(μιλήσαμε για τους τέσσερις νομούς..τους γνώριζαν τα παιδιά) βρίσκεται και ποια είναι τα σημαντικά πράγματα που την χαρακτηρίζουν..τα παιδιά είπαν ότι έχουμε πολλές ελιές,αμπέλια, την Κνωσσό, τους χορούς τους κρητικούς ,τα μαχαίρια αλλά και τα "λιοντάρια"!Έτσι μας δόθηκε η αφορμή να γνωρίσουμε και άλλα μνημεία (περισσότερο από φωτογραφίες γιατί είναι αδύνατο να τα επισκεφτούμε όλα).
Αυτά που γνωρίζαμε ήταν η Βασιλική του Αγίου Μάρκου που την είχαμε επισκεφτεί πρόσφατα και τα λιοντάρια! Όμως ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε και τα χωριά του καθενός αφού όλα ξεκίνησαν να λένε από ποιο χωριό ήταν ..και όσα δεν γνώριζαν την άλλη μέρα αφού ρώτησαν τους γονείς ήρθαν και ήθελαν να το βρουν στον χάρτη!Έπειτα κάναμε και ομαδοποιήσεις και ανακαλύψαμε ότι τα περισσότερα ήταν από Ηράκλειο αλλά και  πολλά παιδιά κατάγονταν από Ρέθυμνο!Αφού το έγραψαν.. το κόλλησαν στην συνέχεια στον χάρτη....



Σχεδιάσαμε λοιπόν τον δικό μας χάρτη ...πάνω σε χαρτόνι και την θάλασσα είπαν τα παιδιά να την κολλήσουμε με γκοφρέ χαρτί...την Κρήτη να την φτιάξουμε με καφέ και πράσινο πηλό....βρήκαμε ανάλογες φωτογραφίες, τις κόψαμε και τις κολλήσαμε πάνω στα αντίστοιχα σημεία.Κάποια παιδιά έφεραν από το σπίτι τους μαντινάδες και αποφασίσαμε να γράψουμε μαι για την Κρήτη αφού πρώτα είπαμε ότι είναι δεκαπεντασύλλαβες και τους το δείξαμε με παράδειγμα διαβάζοντας μια άλλη μαντινάδα...είπαμε ότι πρέπει να έχει και κρητική διάλεκτο...έτσι λοιπόν απομονώσαμε τις λέξεις που είπαν..."θάλασσα". "ήλιο","πουλιά"(τα ρωτήσαμε αν γνώριζαν ποια...είπαν τους "αετούς" )..κάποια είπαν ότι φυσάει και πολύ(έχει δηλ. "αέρα"). Αρχίσαμε την σύνθεση...
"η Κρήτη μας είναι όμορφη με θάλασσα και ήλιο,
μ' ελιές,  γεράκια, αετούς και τον αγέρα φίλο".
Δεν έχει πολύ κρητική διάλεκτο αλλά δεν την γνωρίζουμε και εμείς καλά!!Όμως είναι δέκα πέντε συλλαβές γιατί τις μετρήσαμε με παλαμάκια ...τις γράψαμε και τις κόψαμε !! Είπαμε στα παιδιά να φέρουν και άλλες μαντινάδες από το σπίτι τους και τις διαβάσαμε ...άλλες μιλούσαν για τις ομορφιές της Κρήτης, άλλες για τον έρωτα,άλλες για θάνατο,άλλες για τον κλήδονα...

Βρήκαμε φωτογραφίες από πληροφορίες γονιών και  από ΙΝΤΕΡΝΕΤ για τα σημαντικά μνημεία μας και αρχίσαμε να μαθαίνουμε λίγα λόγια για το καθένα  ..... τα στείλαμε και στις άλλες χώρες!!



                                                        

Μερικά ασκησούλες γλώσσας και μαθηματικών!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου