Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

"H τέχνη της υφαντικής"

Μια πολύ ενδιαφέρουσα τέχνη αλλά ξεχασμένη στον χρόνο!! Επειδή όμως όλοι μας είμαστε λίγο υπεύθυνοι γι' αυτό από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε φέτος να αναβιώσουμε την λαϊκή μας παράδοση με ήθη και έθιμα του τόπου μας...Μόλις λοιπόν μάθαμε ότι εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα βιωματικό που αναβιώνει την τέχνη της υφαντικής,στην Βασιλική του Αγ.Μάρκου σκεφτήκαμε ότι δεν έπρεπε να το χάσουμε..Όμως πριν να πάμε, ασχοληθήκαμε λίγο...πρώτα απ΄όλα μας δόθηκε η αφορμή από την προηγούμενη μέρα διαβάζοντας ένα παραμύθι τραγουδώντας το σχετικό τραγουδάκι.."κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη"....ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τι είναι η ανέμη αλλά δεν ήξερε κανένα..και φυσικά αν δεν δουν κάτι, λίγο το κατανοούν...γι'αυτό στα γρήγορα κατασκευάσαμε με ξύλα μια μικρή ανέμη
και την φέραμε στο σχολείο την άλλη μέρα...μαζί με την ανέμη φέραμε μια βούργια και ένα υφαντό σεμέ που μας είχε φέρει μια μαμά!
"κυρία μοιάζει με λάμπα..με λαμπατέρ"είπαν τα περισσότερα...
τους εξηγήσαμε τι ήταν η ανέμη και ποιά η χρήση της(εκεί τυλίγαμε το κουβάρι) αφού πρώτα το κάναμε βιωματικά με τα παιδιά...δηλαδή..καλέσαμε τέσσερα παιδιά(όσα τα ξύλα της ανέμης) να πιαστούν κοντά, και δώσαμε ένα κουβάρι μαλλί σε ένα παιδί όπου έπρεπε να το τυλίξει στην ανέμη και με τον ίδιο τρόπο έπρεπε να το ξετυλίξει με την διαφορά ότι τα παιδιά-ανέμη θα γύριζαν για να ξετυλίγεται το κουβάρι..έτσι γυρίζει παιδιά και η ανέμη...
το είδαν όμως και με την αληθινή ανέμη αφού όλα τύλιξαν και ξετύλιξαν το κουβάρι... αφού είδαμε εικόνες από εποπτικό υλικό είπαμε για τον αργαλείο,για την ρόκα που είπαν ότι μοιάζει με πηρούνι,με το γράμμα ψ,με τα κλαδιά ενός δέντρου, με χέρι,με κέρατο τάρανδου,με σπαθί,για το αδράχτι(κυρία.. με αυτό τρύπησε το δάχτυλό της η Ωραία Κοιμωμένη...μας είπαν),μιλήσαμε για τις κλωστές και από που τις παίρνουμε
αλλά αγγίξαμε και υφάσματα από αυτές τις ύλες..μεταξωτό,βαμβακερό,λινό, υφαντό...
Έπειτα τα βάλαμε μέσα στη βούργια και το κάθε παιδί με κλειστά τα μάτια έπρεπε να μαντέψει τι ήταν αυτό που άγγιξε! Όμως ήρθε η ώρα να υφάνουμε και εμείς με τον δικό μας αργαλειό!!
Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το σχήμα του αργαλειού...ορθογώνιο παραλληλόγραμμο..βγήκαμε έξω στην αυλή και το σχηματίσαμε με το σώμα μας..το σχεδιάσαμε με κιμωλία..
και κόβοντας εφημερίδες φτιάξαμε τα δικά μας χαλάκια σε ένα παραλληλόγραμο- αργαλειό σε Α4
Είδαμε βίντεο για τις κουρές των προβάτων και για την παραγωγή του μεταξιού από το μεταξοσκώληκα...ακούσαμε το τραγούδι του Ξυλούρη"ο αργαλειός"... Σήμερα λοιπόν επισκεφτήκαμε την έκθεση και τα παιδιά ήταν πολύ ενθουσιασμένα αφού ήταν η πρώτη τους εκδρομή!Μας έδειξαν πολλά πράγματα...
το κουκούλι του μεταξοσκώληκα,τους λιναρόσπορους,το βαμβάκι,το μαλλί των προβάτων...
είδαμε την ανέμη,τη ρόκα, το αδράχτι, τον αργαλειό...καθήσαμε δίπλα στην υφάντρα και φυσικά υφάναμε και εμείς
Η κατασκευή μας...μια ανέμη...(με γλωσσοπίεστρα!)

1 σχόλιο: