Κυρία γιατί υπάρχουν πολλά σύννεφα στον ουρανό και γιατί άλλα είναι λευκά και άλλα γκρι;Ήρθε η ώρα να εξηγήσουμε στα παιδιά ...επειδή δεν είναι πολύ εύκολο να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού, αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο''πέφτει πέφτει η σταγόνα"το οποίο τον αναλύει με πολύ επεξηγηματικό τρόπο...
Όμως δεν αρκεστήκαμε σ' αυτό και κάναμε το γνωστό πείραμα ,με το νερό που βάζουμε στο μπρίκι να βράσει( σαν να ήταν το νερό της θάλασσας),την φωτιά(σαν να ήταν ο ήλιος) και το καπάκι που το σκεπάζουμε με τα σύννεφα όπου μαζεύουν πολλές σταγόνες νερού(ατμός).Τα παιδιά το κοίταζαν καλά καλά και ενθουσιάστηκαν όταν είδαν μετά από λίγο το μπρίκι το οποίο ήταν σχεδόν άδειο!!
Αλλά χρησιμοποιήσαμε και βαμβάκι με νερό για να δείξουμε ότι τα σύννεφα γίνονται γκρί όταν μαζεύουν πολλές σταγονούλες οι οποίες αρχίζουν σιγά σιγά να πέφτουν ως βροχή...
Κατασκευάσαμε ένα ομαδικό κολάζ με σύννεφα,ήλιο,ποτάμι,θάλασσα,βουνά...και δύο μικρές σταγονούλες όπου τις μετακινούσαμε ξεκινώντας από την θάλασσα και κατέληγαν πάλι εκεί!!
Αλλά και μια ατομική ζωγραφιά με την βόλτα του σταγονούλη...
Για γλώσσα παίξαμε τον κύκλο του νερού με εικόνες και λέξεις...
και κάναμε αντιστοίχιση λέξεων με εικόνα στην αρχή και αναγνώριση με ταύτιση λέξεων στη συνέχεια...
Ακούσαμε την συννεφούλα...
την πινεζοβροχή....που τα ξετρέλανε...
Κατασκευάσαμε και την βροχούλα(αυτοσχέδιο μουσικό όργανο με τον ήχο της βροχής)πολύ..πολύ εύκολα..με άδειο χαρτί υγείας(χαρτονάκι), χαρτοταινία για να το κλείσουμε και λίγο ρύζι (ποσοτικές έννοιες)για τον θόρυβο..μπορούσαμε να βάλουμε για πιο καλό αποτέλεσμα πινέζες όπως έλεγε το τραγούδι αλλά επειδή δεν ήταν προγραμματισμένη εργασία δεν είχαμε την ανάλογη ποσότητα...
έπειτα κρατώντας το μιμηθήκαμε την βροχούλα , στην αρχή σιγανή έπειτα πιο δυνατή σαν μπόρα και στη συνέχεια πολύ δυνατή σαν καταιγίδα(μαθηματικές έννοιες)...
Και επειδή το θεατρικό είναι απαραίτητο κομμάτι των δραστηριοτήτων μας....το απολαύσαμε....ντυθήκαμε και γίναμε όλοι σταγονούληδες.....
Πολύ ωραίες δρστηριότητες! Και μάθηση και παιχνίδι!
ΑπάντησηΔιαγραφή