Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

"Mαθαίνω το σώμα μου!!"

Μια ......έκφραση γεμάτη έκπληξη και απορία περίμενε τα παιδάκια μόλις μπήκαν στην τάξη!!Η γωνιά με το μπακάλικο έλειπε και στην θέση της είχε στηθεί η γωνιά του ιατρείου..μια γωνιά πολύ αγαπημένη στα παιδιά...Το είχαμε εξοπλίσει με τα απαραίτητα για ένα ιατρείο..με ακουστικά ..με φαρμακείο,με ενέσεις,με γλωσσοπίεστρα,με μάσκα ,γάντια,άσπρη φορεσιά γιατρού αλλά και πράσινη του  χειρούργου...φυσικά δεν έλειπε το εξεταστήριο..ένα κρεβάτι και μια καρέκλα για να κάθεται ο γιατρός να εξετάζει...τα παιδιά μόλις μπήκαν μέσα φώναζαν.. "ελάτε να δείτε...έχει ορό..έχει μάσκα..έχει βελόνες!!"Εξηγήσαμε τους κανόνες και έτοιμοι να αναπαραστήσουμε γιατρούς και ασθενείς!!
 Αυτή η γωνιά μας δόθηκε σαν αφορμή για να συζητήσουμε για το σώμα μας και τι πρέπει να κάνουμε για να μην αρρωσταίνουμε...ευκαιρία να μάθουμε ότι ο γιατρός μας είναι απαραίτητος και χρήσιμος και δεν πρέπει να τον φοβόμαστε!!Όταν τα ρωτήσαμε κάποια πράγματα για το σώμα ήξεραν ελάχιστα..μάλιστα ένα είπε ότι είναι φτιαγμένο από λάσπη και νερό!!


Μάθαμε για τις διάφορες ονομασίες των γιατρών και ο καθένας με το αντικείμενο που ασχολείται.... 
O γυναικολόγος ασχολείται με τις γυναίκες ..είπαν ...και άλλα ρώτησαν ποιός ασχολείται με τους άντρες...."ο αντρολόγος;"




Κάποιο παιδί ανάφερε ότι πίνει πολύ γάλα και χυμούς γιατί το ψηλώνουν και το κάνουν πιο γερό...άρχισαν να μετριούνται και να συγκρίνουν πιο είναι ψηλότερο από το άλλο..Έτσι αρχίσαμε να μετράμε το ύψος και έπειτα το βάρος μας...μάλιστα με πίεσαν να ανέβω και εγώ και με ρώτησαν γιατί φοβάμαι να ζυγιστώ!.. Τους είπα ότι πρέπει να χάσω μερικά κιλά... 


 Μπήκαμε σε μια σειρά από το πιο κοντό έως το πιο ψηλό και συγκριθήκαμε....κάποια παρατήρησαν ότι είχαν το ίδιο ύψος με κάποια άλλα...και το ίδιο βάρος ...

Αλλά σε γενικές γραμμές διαφέραμε...αφήσαμε τα αποτυπώματά μας σε μια κόλλα χαρτί και παρατηρήσαμε ότι όλα ήταν διαφορετικά...είπαμε για τις ταυτότητες ...και την χρησιμότητά τους...

Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το ατομικό μας βιβλιάριο..το οποίο θα αναφέρει το ύψος μας,το βάρος μας ,θα έχει στοιχεία για την ταυτότητά μας...
Είχαμε κανονίσει επίσκεψη διαιτολόγου το απόγευμα να μιλήσει και να ενημερώσει τους γονείς σχετικά με τις σωστές διατροφικές συνήθειες των παιδιών αλλά και μικρά μυστικά για να αγαπήσουν κάποιες τροφές.Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κ. Μαρία Μενεγάκη -διαιτολόγο και μαμά νηπίου μας που δέχτηκε με μεγάλη χαρά την πρόσκληση!!

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

"Η σπορά...."

Η συζήτηση ξεκίνησε σήμερα αφού παρατηρήσαμε ένα καταπληκτικό ομοίωμα οργώματος σε μικρογραφία που  μας έφερε ένας γονιός για να μας το δείξει τυχαία...."αυτό που έχει πίσω μοιάζει με μαχαίρι..με τόξο"..."οι αγελάδες τι έχουν στο σβέρκο τους";Εξηγήσαμε λοιπόν στα παιδιά ότι αυτές οι αγελάδες όργωναν το χωράφι και έσπερναν οι γεωργοί το σιτάρι τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχαν μηχανήματα(τα παιδιά γνώριζαν  για το σιτάρι το οποίο στη συνέχεια γίνεται ψωμί)!!
Μιλήσαμε έτσι για την εξέλιξη του οργώματος αφού  διαβάσαμε την "κόκκινη κοτούλα"...,για τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν τα παλιά τα χρόνια..μάθαμε την σειρά στην οποία κατέληγε το ψήσιμο ψωμιού..."όργωμα-αλώνισμα-μάζεμα-άλεσμα στον μύλο-αλεύρι-ψωμί"Ακούσαμε από το CD"ο γεωργός πάει στον αγρό"και μιμηθήκαμε τον γεωργό και το όργωμα!
Στην συνέχεια φυτέψαμε σιτάρι και το σκεπάσαμε με χώμα...περιμένοντας την εξέλιξή του



Όμως ζήτησαν να φυτέψουν ατομικά το γλαστράκι του το κάθε παιδί..έτσι δώσαμε ποτηράκια -φελιζόλ όπου τα ζωγράφισαν και αποφασίσαμε να βοηθήσουν και οι γονείς...εμείς θα είχαμε την γλάστρα όπου θα προσθέταμε ήλιο και βροχή(σχεδιάσαμε τους σταγονούληδες ατομικούς και πλαστικοποιημένους)...

οι γονείς θα έβαζαν τα υπόλοιπα...και θα μας τα επέστρεφαν για να δούμε από κοντά την εξέλιξή τους..είχε πολύ πλάκα γιατί το μεσημέρι που έρχονταν  να τα πάρουν τους έθεταν το ερώτημα εμείς στην γλάστρα βάλαμε ήλιο ,βροχή..εσείς τι πρέπει να βάλετε;λίγοι ήταν αυτοί που απάντησαν(το φυτό και το χώμα)!!




Γράψαμε  το γράμμα Σ ζωγραφίζοντας πράματα ή αντικείμενα που αρχίζουν από Σ




Φτιάξαμε  ένα παζλ ,με τον γεωργό,το πλαστικοποιήσαμε και το παίξαμε

Έπεται και συνέχεια με το ζύμωμα ψωμιού.....


Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

"Το ταξίδι του σταγονούλη!!"

  Κυρία γιατί υπάρχουν πολλά σύννεφα στον ουρανό και γιατί άλλα είναι λευκά και άλλα γκρι;
Ήρθε η ώρα να εξηγήσουμε στα παιδιά ...επειδή δεν είναι πολύ εύκολο να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού,  αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο''πέφτει πέφτει η σταγόνα"το οποίο τον αναλύει  με πολύ επεξηγηματικό τρόπο...
Όμως δεν αρκεστήκαμε σ' αυτό και κάναμε το γνωστό πείραμα ,με το νερό που βάζουμε στο μπρίκι να βράσει( σαν να ήταν το νερό της θάλασσας),την φωτιά(σαν να ήταν ο  ήλιος) και το καπάκι που το σκεπάζουμε με τα σύννεφα όπου μαζεύουν πολλές σταγόνες νερού(ατμός).Τα παιδιά το κοίταζαν καλά καλά και ενθουσιάστηκαν όταν είδαν μετά από λίγο το μπρίκι το οποίο ήταν σχεδόν άδειο!!


Αλλά χρησιμοποιήσαμε και  βαμβάκι με νερό για να δείξουμε ότι τα σύννεφα γίνονται γκρί όταν μαζεύουν πολλές σταγονούλες οι οποίες αρχίζουν σιγά σιγά να πέφτουν ως βροχή...


Κατασκευάσαμε  ένα ομαδικό κολάζ  με σύννεφα,ήλιο,ποτάμι,θάλασσα,βουνά...και δύο μικρές σταγονούλες όπου τις μετακινούσαμε ξεκινώντας από την θάλασσα και κατέληγαν πάλι εκεί!!



Αλλά και μια ατομική ζωγραφιά με την βόλτα του σταγονούλη...





Για γλώσσα παίξαμε τον κύκλο του νερού με εικόνες και λέξεις...


και κάναμε αντιστοίχιση λέξεων με εικόνα στην αρχή και αναγνώριση με ταύτιση λέξεων στη συνέχεια... 




Ακούσαμε την συννεφούλα...
την πινεζοβροχή....που τα ξετρέλανε...

Κατασκευάσαμε και την βροχούλα(αυτοσχέδιο μουσικό όργανο με τον ήχο της βροχής)πολύ..πολύ εύκολα..με άδειο χαρτί υγείας(χαρτονάκι), χαρτοταινία για να το κλείσουμε και λίγο ρύζι (ποσοτικές έννοιες)για τον θόρυβο..μπορούσαμε να βάλουμε για πιο καλό αποτέλεσμα πινέζες όπως έλεγε το τραγούδι αλλά επειδή δεν ήταν προγραμματισμένη εργασία δεν είχαμε την ανάλογη ποσότητα...
έπειτα κρατώντας το μιμηθήκαμε την βροχούλα , στην αρχή σιγανή έπειτα πιο δυνατή σαν μπόρα και στη συνέχεια πολύ δυνατή σαν καταιγίδα(μαθηματικές έννοιες)...



Και επειδή το θεατρικό είναι  απαραίτητο κομμάτι των δραστηριοτήτων μας....το απολαύσαμε....ντυθήκαμε και γίναμε όλοι σταγονούληδες.....