Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Ώρα για πάτημα σταφυλιών!!

Αφού μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό μιλήσαμε για τον τρύγο και τα παράγωγά του ήρθε η ώρα να εμπλακούν και οι γονείς..Έτσι τους καλέσαμε να μας φέρουν από το σπίτι ότι είχε σχέση με τα σταφύλια..Αμέσως ενεργοποιήθηκαν ..και δείτε τα αποτελέσματα...σταφύλια διαφορετικά σε μέγεθος και σε χρώμα..έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις αλλά να έρθουμε σε επαφή και με τα χρώματα!!
Συνέχεια είχε ο μούστος και η μουσταλευριά που ήταν καταπληκτική..δοκιμάσαμε όλοι..ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικές γεύσεις..γλυκό...πολύ γλυκό..λίγο ξινό...
Δοκιμάσαμε γλυκό του κουταλιού,σταφίδες,μούστο,πετιμέζι...φάγαμε μουστοκούλουρα..Μυρίσαμε κρασί,ρακί..
Τα παιδιά ξετρελάθηκαν ..όλο δοκίμαζαν..τους άρεσαν όλα..γράψαμε και ταμπελίτσες και φτιάξαμε γωνιά με όλα τα παράγωγα του σταφυλιού!
Το μόνο που έμενε ήταν να μάθουμε πως γίνεται ο μούστος..το κρασί, η ρακί..πρώτα ρωτήσαμε τι γνώριζαν τα παιδιά..λίγα πράγματα..δείξαμε εικόνες με βαρέλια κρασί αλλά και φωτογραφίες από καζάνι..εξηγήσαμε τι ήταν το καζάνι και πως λειτουργεί...
΄Έτσι αφού μαζέψαμε πολλά σταφύλια είπαμε να τα πατήσουμε..είχαμε τρεις λεκάνες..στην μια έπλεναν τα πόδια τους ..έπειτα πατούσαν τα σταφύλια..και τέλος τα ξέπλεναν
Στο τέλος τον σουρώσαμε και τον βάλαμε σε μπουκάλι..Τα παιδιά παρατήρησαν ότι ενώ τα σταφύλια ήταν πολλά , ο μούστος ήταν πολύ λίγος!! Τον τοποθετήσαμε στην γωνιά με τα υπόλοιπα υλικά για να παρακολουθήσουμε την βράση!!
Όμως να μην φτιάξουμε και ένα σταφύλι;έτσι δώσαμε στα παιδιά χαρτονάκια, φελλό, κίτρινο και πράσινο χρώμα για να το σχεδίασουν!!
Στο διάλλειμα τα παιδιά προσπάθησαν να μιμηθούν με τα πλαστικά τούβλα "το πατητήρι"!Αφού σχημάτισαν περίπου ένα τετράγωνο μπήκαν μέσα και πατούσαν τα σταφύλια..."παιδιά πόσες πλευρές σχηματίσατε;"έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα σχήματα και συγκεκριμένα για το τετράγωνο!έπειτα τους δώσαμε κομμάτια εφημερίδες,τις έκοψαν λουρίδες και σχημάτισαν ένα τετράγωνο όπου στην συνέχεια ζωγράφισαν μέσα σταφύλια!! Διαβάσαμε το παραμύθι από τους Μύθους του Αισώπου "η αλεπού και τα σταφύλια",εξηγήσαμε τι σημαίνει η φράση "όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια" και την μιμηθήκαμε προσπαθώντας να φτάσουμε ψηλά για να κόψουμε σταφύλια.. Ακούσαμε το τραγούδι "τσιριτιρι τσιριτρο" και το τραγουδήσαμε...γράψαμε στον υπολογιστή τις λεξούλες που είχαμε φτιάξει και μάθαμε σύνθετες λέξεις όπως:μουστοκούλουρα,μουσταλευριά,γλυκόξινος,...

1 σχόλιο:

  1. Πάρα πολύ ωραίες οι δραστηριότητες σας μπράβο! Χαίρομαι να βλέπω τέτοιες δραστηριότητες και τα παιδιά τις ευχαριστιούνται πολύ και χαίρονται να μαθαίνουν με αυτό τον τρόπο! Ευχαριστώ που συμμετείχατε στο Link party και μου δωσατε και την αυκαιρία να ανακαλύψω το ωραίο σας blog!

    ΑπάντησηΔιαγραφή