Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

"Ζουζούνια που πετούν,περπατούν και πηδούν"

"Κυρία, κυρία τρέξε να δεις ένα τεράστιο κουνούπι....
"και μια μικρή αράχνη...κυρία είναι επικίνδυνα αυτά τα ζώα;" Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία αφού η παρατήρηση ξεκίνησε εδω και μέρες από τα παιδιά να ασχοληθούμε και να μάθουμε τι είναι αυτά τα "ζώα"!! Ζητήσαμε να φέρουν τα παιδιά από το σπίτι τους πληροφορίες για τα έντομα...
Κάποια ζωγράφισαν μόνα τους...κάποια έφεραν από το διαδίκτυο..κάποια έφεραν βιβλία...το ενδιαφέρον πάντως μεγάλο...για να μάθουν που ζούνε, τι τρώνε,αν πετάνε ή όχι,αν είναι επικίνδυνα..
Κάναμε πολλες ταξινομήσεις και ομαδοποιήσεις ανάλογα με τις κατηγορίες των εντόμων( σε αυτά που πετάνε ,που περπατάνε και που πηδούν)
Μάθαμε ότι τα έντομα (εν + τομή, επειδή το σώμα τους φαίνεται να έχει τομές) είναι η πιο πολυποίκιλη ομοταξία των αρθροπόδων αλλά και ολόκληρου του ζωικού βασιλείου, με τουλάχιστον ένα εκατομμύριο καταγεγραμμένα είδη (υπολογίζεται πως ο πραγματικός αριθμός είναι πολλαπλάσιος) - υπάρχουν περισσότερα είδη εντόμων απ' ό,τι το σύνολο όλων των υπόλοιπων ειδών! Οι διαφορές τους από τα άλλα αρθρόποδα είναι κυρίως οι δύο: έχουν τρία ζεύγη ποδιών έχουν συνήθως δύο ζεύγη πτερύγων στη θωρακική περιοχή (αν και ορισμένα έχουν ένα ζεύγος ή κανένα). Τα μέρη όπου αποτελούνται τα έντομα είναι το κεφάλι, ο θώρακας και η κοιλιά.Τα περισσότερα έντομα γεννούν πάρα πολλά αυγά, αν και υπάρχουν μερικά ζωοτόκα είδη που γεννούν μόνο ένα άτομο τη φόρα. Τα έντομα των οποίων τα ανώριμα στάδια είναι υδρόβια, γεννούν τα αυγά τους στο νερό(εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια). 
Διαβάσαμε το παραμύθι"ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας"από τους μύθους του Αισώπου, το δραματοποιήσαμε,και το τραγουδήσαμε.Ακούσαμε και τραγουδήσαμε πολλά τραγούδια για τα έντομα με συνοδεία μουσικών οργάνων,όπως "το κουνούπι","οι 9 μελισσούλες"όπου εμπλέξαμε και τον αριθμό εννιά-9-,"την αράχνη"...παίξαμε έξω στην αυλή το παιχνίδι "περνα περνά η μέλισσα"!
Το κάθε παιδί ζωγράφισε τα έντομα που του έκαναν εντύπωση και έγραψε και το όνομά τους!
Διαβάσαμε τις καταπληκτικές χιουμοριστικές ιστοριούλες από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος "τα 
 ζουζουνάκια".
 
Κατασκευάσαμε την αράχνη από γκοφρέ χαρτί το σώμα και σύρμα πίπας τα ποδαράκια.Πλέξαμε τον ιστό της αράχνης και ζωγραφίσαμε μικρά έντομα όπου τα τοποθετήσαμε πάνω μαζί με την αράχνη...
Φτιάξαμε με πηλό μελισσούλες ....θα τις βάψουμε μόλις ξεραθούν..
Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τις μέλισσες και τα παράγωγά τους ..μέλι...βασιλικός πολτός....για τους μελισσοκόμους .. καλέσαμε στο σχολείο μας έναν μελισσοκόμο να μας μιλήσει για την δουλειά του!!
Παρατηρήσαμε μια σφηκοφωλιά που υπήρχε στο σχολείο μας!
Φάγαμε μπόλικους λουκουμάδες με μέλι..που τους έφτιαξε μια γιαγιά(την ευχαριστούμε πολύ...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου