Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Η εθνική μας επέτειος-25η Μαρτίου

Σ' αυτή την δύσκολη περίοδο που περνά η χώρα μας περισσότερο από ποτέ αισθανόμαστε την ανάγκη αλλά και την ευθύνη, να μεταδώσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης,της επιμονής και της υπερηφάνιας των Ελλήνων και στις νέες γενιές! Με δικά μας απλά λόγια εξηγούμε τι έγινε τότε-με ανάλογο εποπτικό υλικό(εκόνες,βίντεο,τραγούδια)! Το συγκεκριμένο θέμα το δουλέψαμε διαθεματικά εμπλέκοντας όλες τις επιστήμες..Ιστορία,Γεωγραφία,Μουσική Γλώσσα-Προφορική επικοινωνία(κουβεντιάσαμε,μάθαμε ποιήματα,τραγουδήσαμε,γράψαμε λέξεις σχετικές λύσαμε σταυρόλεξο..) πολλές μαθηματικές έννοιες(χρώμα-μπλε,άσπρο,γαλάζιο-αντιστοιχίσεις,αριθμός με σημαιάκια,φεσάκια ή τσαρουχάκια..,μέγεθος -μικρό μεσαίο μεγάλο) ,εικαστικά..κατασκευάσαμε φεσάκια και τα φορέσαμε..
Δραματοποίηση:δραματοποιήσαμε "τον χορό του Ζαλόγγου"
Μια μαμά μας έφερε δάφνη και φτιάξαμε το δικό μας στεφάνι όπου στην συνέχεια κάναμε την δική μας παρέλαση και καταθέσαμε το στεφάνι στους πεσόντες ήρωες..
Έτοιμο για κατάθεση..
"ΑΙΩΝΙΑ ΣΑΣ Η ΜΝΗΜΗ"..
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ" Μας άρεσε η ιδέα συναδέλφισσας.. διαβάσαμε αυτές τις λέξεις,τις γράψαμε,κόψαμε τα γράμμματα και τα ανακατέψαμε προσπαθώντας να τις ξαναφτιάξουμε..στην συνέχεια ζωγραφίσαμε τσολιαδάκια και γυναίκες με παραδοσιακές στολές,τα κόψαμε και τα κρεμάσαμε μαζί με τις λέξεις..

ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Αφού κατασκευάσαμε την Άνοιξη και την στολίσαμε με αμύγδαλα ήρθε και η ώρα της αμυγδαλιάς! Διαβάσαμε την ανάλογη ιστορία... " Η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, πανέμορφο, ροδαλό κορίτσι. Η μητέρα της την αγαπούσε πολύ, φοβόταν όμως τις κρύες μέρες του χειμώνα να την αφήσει να βγει έξω για να μην κρυώσε και γι' αυτό το χειμώνα την κλείδωνε στο δωμάτιό της. Μια μέρα, ο Βοριάς πέρασε έξω από το παράθυρό της, την είδε και την ερωτεύτηκε. Πώς όμως θα ερωτεύονταν και αυτή το Βοριά;Συνεχώς τριγυρνούσε θλιμένος έξω από το παράθυρό της. Ωσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε πρίγκηπα. Ο Βοριάς παρουσιάστηκε στην Αμυγδαλιά σαν όμορφος νεαρός άντρας και της ζήτησε αμέσως να παντρευτούν. Εκείνη μόλις τον αντίκρισε τον ερωτεύτηκε και δέχτηκε την πρότασή του. Μια μέρα λοιπόν, που έλειπε η μητέρα της από το παλάτι, βγήκε έξω τρέχονταςκαι αγκάλιασε το Βοριά. Δεν άντεξε την παγωνιά και απ' το κρύο του ξεψύχησε. Από τότε ντύνεται νυφούλα και δέχεται το άγγιγμα του αγαπημένου της Βοριά κάθε χειμώνα". Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκάλεσε..λύπη και στενοχώρια για τον θάνατο της αμυγδαλιάς αλλά και χαρά που έγινε ένα ωφέλιμο δέντρο! Την ζωγραφίσαμε και μάθαμε και το αίνιγμα...
Ένα παιδί μας έφερε αμύγδαλα από το σπίτι και με αυτή την ευκαιρία συζητήσαμε και τα γλυκίσματα ή φαγητά μπορούμε να φτιάξουμε!Αποφασίσαμε να φέρουμε και άλλα αμύγδαλα και κουβερτούρα για να φτιάξουμε τα βραχάκια τα οποία γίνονται και πολύ εύκολα!Μας δόθηκε η ευκαιρία και κάναμε και μαθηματικές έννοιες αφού έπρεπε να υπολογίσουμε πόσα αμύγδαλα θα βάλουμε σε κάθε βραχάκι για να μας φτάσουν(αρίθμηση,αντιστοίχιση,μέγεθος...)!
Έτοιμα για φάγωμα!

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

"H ΑΝΟΙΞΗ"-κατασκευή παιδιών

Επιτέλους αρχίζουμε σιγά σιγά και με τη βοήθεια του καιρού να μιλάμε εκτενέστερα για την εποχή της Άνοιξης και τις ομορφιές της! Τα παιδιά ήθελαν να τη ζωγραφίσουν σαν ένα όμορφο και χαρούμενο κορίτσι!Έτσι τους μοιράσαμε τα ανάλογα υλικά και ξεκίνησαν..της ζωγράφισαν πρώτα το πρόσωπο,τα χέρια και τα πόδια..όμως στο σώμα είπαμε να της βάλουμε και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά που της ταιριάζουν...στολίσαμε την μπλούζα με "την αμυγδαλιά",και προσθέσαμε στην φούστα "την Κυρά Σαρακοστή","τα χελιδόνια με τα χελιδονίσματα","τα πασχαλινά αυγά για το Πάσχα","τα λουλούδια,τις πεταλούδες","την 25η Μαρτίου"...Στο τέλος είπαμε να κρατάει από το ένα χέρι το χελιδόνι και από το άλλο την Ελληνική σημαία..Γράψαμε και τις ανάλογες λεξούλες και το αποτέλεσμα μας άρεσε γιατί βγήκε πολύ χαρούμενο!

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

"Έθιμο του γάμου"

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα παιδιά είναι απρόβλεπτα με την φαντασία τους και τις ιδέες τους! Γιατί το λέω αυτό; Ενώ επεξεργαζόμαστε αυτή την εποχή την Άνοιξη..την Κυρά Σαρακοστή και είχαμε σκοπό να το επεκτείνουμε σε διατροφή, μας άλλαξαν τα σχέδια.. Εδώ και μέρες κάτι σχεδίαζαν στα κρυφά...ψίθυροι..ανταλλαγές δώρων...σημειώματα...λουλούδια... -"τι είναι παιδιά όλα αυτά;..τι κρύβετε;..τι ψιθυρίζετε;" -"Κυρία ο .....θέλει να παντρευτεί την ......της έφερε δακτυλίδι...' Αρπάξαμε λοιπόν και εμείς την ευκαιρία και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το μυστήριο του γάμου, να μάθουμε τα ήθη και τα έθιμα και μέσα από πληροφορίες από τις γιαγιάδες και τους παππούδες να μάθουμε τα είδη του γάμου..αγάπη-προξενιό-κλεψιά. Όμως όταν λέμε ότι ασχοληθήκαμε εννοούμε ότι αναπαραστήσαμε ακριβώς έναν κρητικό γάμο.με το στόλισμα της νύφης και του γαμπρού ο καθένας ξεχωριστά με τις μαντινάδες του γάμου..τα παρανυμφάκια..τους κουμπάρους..( φυσικά ενεπλάκησαν μαθηματικές,γλωσσικές έννοιες,μουσική,θεατρική έκφραση,εικαστικά). Αλλά ας ξεκινήσουμε από την αρχή! Πρώτα τι χρειάζεται για να γίνει ένας γάμος;Τα παιδιά είπαν ότι χρειαζόμαστε προσκλήσεις,μπομπονιέρες,δώρα στον γαμπρό και τη νύφη,έναν παπά, παρανυμφάκια,κουμπάρους,τους φίλους του γαμπρού και τις φίλες της νύφης που θα τους ντύσουν,δώρα στους κουμπάρους,φακελάκια για να γράψουν ευχές και να βάλουν χρήματα,το νυφικό το κοστούμι του γαμπρού...
Έτσι μετρήσαμε τα παιδιά του άλλου τμήματος,γράψαμε προσκλήσεις και τις μοιράσαμε.Γράψαμε φακελάκια με την ευχή.."να ζήσετε",και πήραμε χρήματα από το μπακάλικο και βάλαμε μέσα.Φτιάξαμε μπομπονιέρες με τούλια και βάλαμε μέσα καραμέλες..γράψαμε καρτέλες για τις θέσεις στο κέντρο(φίλοι γαμπρού,νύφης)φτιάξαμε καλαθάκι με ρύζι για να ρίξουμε στο ζευγάρι..τα στέφανα..και είπαμε να φοράμε την ημέρα του γάμου τα γιορτινά μας ρούχα και να κρατάμε και δωράκια για να πάμε στον γάμο!
Ετοιμάζουμε μια ομάδα την "εκκλησία"(με το εικόνισμα,το θυμιατό,το κρασί ,το μέλι με τα καρύδια,τα δώρα των κουμπάρων αλλά και του ζευγαριού,το ευαγγέλιο..).άλλη ομάδα στρώνει το"κέντρο",με τραπεζομάντηλα,ράνερ,λουλούδια, τα πιάτα,τα ποτήρια αλλά και τις θέσεις των ατόμων για το που θα καθήσουν,άλλη ομάδα άρχισε να ντύνει τη νύφη και να τη βάφει και άλλη τον γαμπρό..άλλοι είχαν πάρει θέση για να μοιράσουν τις μπομπονιέρες και ένας θα κρατούσε την μαξιλαροθήκη για να βάζουν οι καλεσμένοι τα φακελάκια μέσα! Ο παπάς καταπληκτικός..έψαλε και βίωνε το ρόλο σα να ήταν πραγματικός...
Όταν τελείωσε το μυστήριο και ευχήθηκαν στο ζευγάρι ήρθε και η ώρα φυσικά για γλέντι και χορό!
Να και το ζεμπέκικο!
Γάμος στην Κρήτη χωρίς γαμοκούλουρα γίνεται;

Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Χελιδόνια και χελιδονίσματα....

Καθώς κουβεντιάζαμε για την Άνοιξη και για τις αλλαγές στην φύση αρχίσαμε να σκεφτόμαστε λέξεις που έχουν σχέση μ' αυτή την εποχή.Και φυσικά θυμηθήκαμε τα χελιδονάκια που αρχίζουν να επιστρέφουν..ένα παιδί από μόνο του μας αναφέρει το αίνιγμα.. "από πάνω σαν τηγάνι,από κάτω σαν ψαλίδι,από πίσω σαν ψαλίδι..τι είναι;" Κυρία να το γράψω;
'Ετσι μας δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τα χελιδονίσματα...σχεδιάσαμε και κόψαμε τα χελιδόνια...τα κολλήσαμε σε καλαμάκι...βάλαμε στο στόμα τους ένα λουλουδάκι..τους κρεμάσαμε ένα κουδουνάκι όπως το έκαναν παλιά και μόλις μάθαμε τα λόγια..πήγαμε στην άλλη τάξη και τα τραγουδήσαμε.. "Ήρθε ήρθε χελιδόνα, ήρθε κι άλλη μεληδόνα, κάθησε και λάλησε και γλυκά κελάηδησε.. "Μάρτη,Μάρτη μου καλέ,και Φλεβάρη βροχερέ, κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις καλοκαίρι θα μυρίσεις ,κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις,πάλι Άνοιξη θ' ανθίσεις."
ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Επίσης πήραμε τα χελιδονάκια μας και στις 20 Μαρτίου(επίσημη μέρα του ερχομού της Άνοιξης)και βγήκαμε στους δρόμους της Αγ.Μαρίνας και καταλήξαμε στο 2ο Νηπ/γείο Αγ.Μαρίνας όπου είπαμε τα χελιδονίσματα υποδέχοντάς μας με πολλή χαρά!