Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΑΝΟΙΞΗ

 ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

Καθώς κουβεντιάζαμε για την Άνοιξη και για τις αλλαγές στην φύση αρχίσαμε να σκεφτόμαστε λέξεις που έχουν σχέση μ' αυτή την εποχή.Και φυσικά θυμηθήκαμε τα χελιδονάκια που αρχίζουν να επιστρέφουν..ένα παιδί από μόνο του μας αναφέρει το αίνιγμα.. "από πάνω σαν τηγάνι,από κάτω σαν ψαλίδι,από πίσω σαν ψαλίδι..τι είναι;" Κυρία να το γράψω;
'Ετσι μας δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τα χελιδονίσματα...σχεδιάσαμε και κόψαμε τα χελιδόνια...τα κολλήσαμε σε καλαμάκι...βάλαμε στο στόμα τους ένα λουλουδάκι..τους κρεμάσαμε ένα κουδουνάκι όπως το έκαναν παλιά και μόλις μάθαμε τα λόγια..πήγαμε στην άλλη τάξη και τα τραγουδήσαμε.. "Ήρθε ήρθε χελιδόνα, ήρθε κι άλλη μεληδόνα, κάθησε και λάλησε και γλυκά κελάηδησε.. "Μάρτη,Μάρτη μου καλέ,και Φλεβάρη βροχερέ, κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις καλοκαίρι θα μυρίσεις ,κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις,πάλι Άνοιξη θ' ανθίσεις."
ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Επίσης πήραμε τα χελιδονάκια μας και στις 20 Μαρτίου(επίσημη μέρα του ερχομού της Άνοιξης)και βγήκαμε στους δρόμους της Αγ.Μαρίνας και καταλήξαμε στο 2ο Νηπ/γείο Αγ.Μαρίνας όπου είπαμε τα χελιδονίσματα υποδέχοντάς μας με πολλή χαρά!



"H ΑΝΟΙΞΗ"-κατασκευή παιδιών

Επιτέλους αρχίζουμε σιγά σιγά και με τη βοήθεια του καιρού να μιλάμε εκτενέστερα για την εποχή της Άνοιξης και τις ομορφιές της! Τα παιδιά ήθελαν να τη ζωγραφίσουν σαν ένα όμορφο και χαρούμενο κορίτσι!Έτσι τους μοιράσαμε τα ανάλογα υλικά και ξεκίνησαν..της ζωγράφισαν πρώτα το πρόσωπο,τα χέρια και τα πόδια..όμως στο σώμα είπαμε να της βάλουμε και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά που της ταιριάζουν...στολίσαμε την μπλούζα με "την αμυγδαλιά",και προσθέσαμε στην φούστα "την Κυρά Σαρακοστή","τα χελιδόνια με τα χελιδονίσματα","τα πασχαλινά αυγά για το Πάσχα","τα λουλούδια,τις πεταλούδες","την 25η Μαρτίου"...Στο τέλος είπαμε να κρατάει από το ένα χέρι το χελιδόνι και από το άλλο την Ελληνική σημαία..Γράψαμε και τις ανάλογες λεξούλες και το αποτέλεσμα μας άρεσε γιατί βγήκε πολύ χαρούμενο!
 ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Αφού κατασκευάσαμε την Άνοιξη και την στολίσαμε με αμύγδαλα ήρθε και η ώρα της αμυγδαλιάς! Διαβάσαμε την ανάλογη ιστορία... " Η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, πανέμορφο, ροδαλό κορίτσι. Η μητέρα της την αγαπούσε πολύ, φοβόταν όμως τις κρύες μέρες του χειμώνα να την αφήσει να βγει έξω για να μην κρυώσε και γι' αυτό το χειμώνα την κλείδωνε στο δωμάτιό της. Μια μέρα, ο Βοριάς πέρασε έξω από το παράθυρό της, την είδε και την ερωτεύτηκε. Πώς όμως θα ερωτεύονταν και αυτή το Βοριά;Συνεχώς τριγυρνούσε θλιμένος έξω από το παράθυρό της. Ωσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε πρίγκηπα. Ο Βοριάς παρουσιάστηκε στην Αμυγδαλιά σαν όμορφος νεαρός άντρας και της ζήτησε αμέσως να παντρευτούν. Εκείνη μόλις τον αντίκρισε τον ερωτεύτηκε και δέχτηκε την πρότασή του. Μια μέρα λοιπόν, που έλειπε η μητέρα της από το παλάτι, βγήκε έξω τρέχονταςκαι αγκάλιασε το Βοριά. Δεν άντεξε την παγωνιά και απ' το κρύο του ξεψύχησε. Από τότε ντύνεται νυφούλα και δέχεται το άγγιγμα του αγαπημένου της Βοριά κάθε χειμώνα". Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκάλεσε..λύπη και στενοχώρια για τον θάνατο της αμυγδαλιάς αλλά και χαρά που έγινε ένα ωφέλιμο δέντρο! Την ζωγραφίσαμε και μάθαμε και το αίνιγμα...
Ένα παιδί μας έφερε αμύγδαλα από το σπίτι και με αυτή την ευκαιρία συζητήσαμε και τα γλυκίσματα ή φαγητά μπορούμε να φτιάξουμε!Αποφασίσαμε να φέρουμε και άλλα αμύγδαλα και κουβερτούρα για να φτιάξουμε τα βραχάκια τα οποία γίνονται και πολύ εύκολα!Μας δόθηκε η ευκαιρία και κάναμε και μαθηματικές έννοιες αφού έπρεπε να υπολογίσουμε πόσα αμύγδαλα θα βάλουμε σε κάθε βραχάκι για να μας φτάσουν(αρίθμηση,αντιστοίχιση,μέγεθος...)!
Έτοιμα για φάγωμα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου