Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

28η Οκτωβρίου 1940


28η Οκτωβρίου, ημέρα αφιερωμένη στους Έλληνες, που πολέμησαν το 1940. 
Τιμούμε τους Έλληνες που θυσίασαν την ζωή τους, για να είμαστε ελεύθεροι. 
Ημέρα μνήμης και εθνικής υπερηφάνειας. 
Η Επέτειος του «ΟΧΙ» μνημονεύει την άρνηση της Ελλάδας στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο που επιδόθηκε στον Ιωάννη Μεταξά.

Η επέτειος του «ΌΧΙ» γιορτάστηκε για πρώτη φορά στα χρόνια της Κατοχής. Στο κεντρικό κτίριο και στον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε ο πρώτος εορτασμός στις 28 Οκτωβρίου 1941.

Τα γεγονότα πολλά και το φωτογραφικό υλικό επίσης. Μέσα από το φωτογραφικό υλικό αξίζει να γίνει η προσέγγιση των γεγονότων, για να μεταδώσουμε στα παιδιά τις αξίες, να τους εξιστορηθούν τα γεγονότα του 1940.
Ένας πόλεμος έχει πάντα μια αφορμή. Ποια είναι αυτή; 
Η ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ του ανθρώπου. Ποιοι τον προκάλεσαν, ποιοι εναντιώθηκαν, ποια τα αποτελέσματα.




                             Μέσα από τα τραγούδια της εποχής μάθαμε για τον Ντούτσε...

          

          


Μάθαμε ποιήματα για το ΟΧΙ

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Ευλογημένη τρεις φορές του Οκτώβρη αυτή η μέρα,

Που διώξανε τους Ιταλούς απ’ την Ελλάδα πέρα.

Ευλογημένος ο λαός που απάντησε το όχι

ευλογημένος ο στρατός που με τη ξιφολόγχη,

πάνω στην Πίνδο έγραψε «Ζήτω η ελευθερία»

Και μια σελίδα έγραψε Χρυσή στην ιστορία.

Στη συνέχεια φτιάξαμε ομαδική εργασία για το τι είναι ''Ειρήνη'' και έπειτα φτιάξαμε την ατομική μας κατασκευή, γράψαμε με το δαχτυλάκι μας την λέξη ''ΟΧΙ'' και κολλήσαμε τις δάφνες.

     

Διαβάσαμε το Παραμύθι ''O Γίγαντας και ο νάνος'' το οποίο το αναπαραστήσαμε με τα παιδιά.
Παρελάσαμε στην αυλή μας με εμβατήρια κρατώντας το σημαιάκι μας.
Τραγουδήσαμε τον Εθνικό Ύμνο και φωνάξαμε όλοι μαζί ΑΕΡΑ, ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ....





Λειτουργία του edupass σε σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής



26-10-21
 Η λειτουργία του «edupass.gov.gr» επεκτείνεται στις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής .
Από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. 
Χάρη στο edupass.gov.gr o Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώνει ότι εντός της σχολικής μονάδας βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. 
H πλατφόρμα αφορά επί του παρόντος μόνο τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Στην πλατφόρμα ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19. 
Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι: 
(α) οι μαθητές/τριες, 
(β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), 
(γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.
Οι γονείς/κηδεμόνες των ανηλίκων μαθητών/ τριών και οι ενήλικοι μαθητές/τριες που φοιτούν σε δημόσιες εκπαιδευτικές δομές πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής θα πρέπει από τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου να επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα edupass.gov.gr και όχι την πλατφόρμα self-testing.gov.gr , η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ) και, αφού επιλέξουν την κατηγορία «Πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Ειδικής Αγωγής» και, ακολούθως την κατηγορία «Δήλωση Self Test Μαθητών/τριών - Έκδοση Σχολικής Κάρτας για COVID-19», στη συνέχεια αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος, σύμφωνα με τη οριζόμενα στο άρθρο 4 της υπό στοιχεία 124068/ΓΔ4/1.10.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Επικρατείας (Β’ 4558).
Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες τους εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους. 
Α) Σε περίπτωση που έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και 
Β) σε περίπτωση υποβολής σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα. 
Υπενθυμίζεται ότι το edupass.gov.gr σε πρώτη φάση ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες  και στόχος του είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. 
Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. 

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

Το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

                                             

Το Χαμόγελο του παιδιού είναι ένας εθελοντικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που λειτουργεί στην Ελλάδα με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων τους. Η δράση του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη φιλοξενία παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο, την τηλεφωνική υποστήριξή τους, προγράμματα συμβουλευτικής και κοινωνικής ένταξής του, την ενίσχυση οικογενειών που τελούν σε ένδεια, καθώς και τη διοργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης ή πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων.

Το "χαμόγελο του παιδιού" δημιουργήθηκε από τον Κώστα Γιαννόπουλο προσπαθώντας να εκπληρώσει το όνειρο του γιού του Ανδρέα, που έφυγε από τη ζωή από καρκίνο, σε ηλικία μόλις 10 ετών. Ο Ανδρέας στις 9 Νοεμβρίου του 1995 γράφοντας στο ημερολόγιο του κι ενώ τους τελευταίους 18 μήνες έδινε τη δική του μάχη για τη ζωή, είχε εκφράσει την επιθυμία του να δημιουργηθεί ένας σύλλογος, ο οποίος θα προσπαθούσε να φέρει το χαμόγελο σε όλα τα παιδιά, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

"Όλοι ξέρουμε, συζητάμε για κάτι παιδιά στους δρόμους που τους λείπει το χαμόγελο. Τους λείπει το χαμόγελο γιατί δεν έχουν λεφτά, δεν έχουν παιχνίδια, δεν έχουν φαΐ και μερικά δεν έχουν καν γονείς. Σκεφτείτε λοιπόν και αφήστε τα λόγια ας ενωθούμε και ας δώσουμε ότι μπορούμε στα φτωχά άσπρα και μαύρα όλα παιδιά είναι και αξίζουν ένα χαμόγελο. Αυτός ο Σύλλογος θα λέγεται Το Χαμόγελο του Παιδιού. Ελάτε λοιπόν να βοηθήσουμε αν ενωθούμε όλοι θα τα καταφέρουμε".

Περίπου έναν μήνα αργότερα, τον Δεκέμβριο του 1995, η επιθυμία του αυτή είχε παρουσιαστεί στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη "Κόκκινη Κάρτα", στην οποία είχε βρεθεί και ο ίδιος, παρά το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε (μερικές εβδομάδες μετά την προβολή της ο μικρός Ανδρέας "έφυγε" από τη ζωή), παρουσιάζοντας την ιδέα του, ενώ στο τέλος της εκπομπής με μια χαρακτηριστική κίνηση σχημάτισε με τα χέρια του ένα χαμόγελο στο δικό του πρόσωπο, ζητώντας όλα τα παιδιά του κόσμου να αποκτήσουν το δικαίωμα να χαμογελούν ευτυχισμένα.

             
 Σήμερα μας επισκέφτηκε η κυρία Φωτεινή από το Χαμόγελο του Παιδιού, η οποία μας αφηγήθηκε την παραπάνω ιστορία του μικρού Αντρέα, το όνειρο που ζήτησε από τον πατέρα του λίγο πριν πεθάνει, το οποίο υλοποιήθηκε με πολλαπλές δράσεις σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων. Βασισμένο στη δύναμη των εθελοντών του, που καλύπτει τις βασικές ανάγκες τόσο των παιδιών όσο και των οικογενειών τους που χρήζουν βοήθεια. Επίσης έγινε αναφορά στις δράσεις που πραγματοποιεί το Χαμόγελο του Παιδιού, έπειτα από ερωτήσεις των παιδιών.

                                        
                                       

Πιο συγκεκριμένα το χαμόγελο του παιδιού δραστηριοποιείται σε:

  • φροντίζοντας παιδιά σε νοσοκομεία,
  • προσφέροντας δημιουργική απασχόληση στα νοσοκομεία Παίδων
  • διατηρώντας κέντρα στήριξης παιδιού και οικογένειας,
  • λειτουργώντας εθελοντικό δημιουργικό εργαστήριο,
  • διοργανώνοντας παζάρια και εκθέσεις,
  • λειτουργώντας «τα Σπίτια» φροντίδας παιδιών,
  • οργανώνοντας δράσεις όπως αυτή του «Yousmile.gr» με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των οικογενειών τους σε διάφορα θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών,
  • διατηρώντας την «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056 για τα Παιδιά», το γνωστό Amber AlertHellas

                                   

                                

                                   


 
 Τέλος η κυρία Φωτεινή μας αποχαιρέτησε με ένα τραγούδι:



Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021,
 τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά και οι μεταφορές των παιδιών με τα σχολικά λεωφορεία.

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ




Η Παγκόσμια Ημέρα Φαγητού είναι μια διεθνής ημέρα που γιορτάζεται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο στις 16 Οκτωβρίου προς τιμή της ημερομηνίας ίδρυσης του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών το 1945. Η ημέρα γιορτάζεται ευρέως από πολλούς άλλους οργανισμούς που ασχολούνται με την επισιτιστική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος και του Διεθνούς Ταμείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η πείνα, ο υποσιτισμός και η παχυσαρκία αυξάνονται. Η πανδημία έχει αυξήσει κατά 140 εκατομμύρια τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση στην τροφή που χρειάζονται. Την ίδια στιγμή, ο τρόπος που παράγουμε, καταναλώνουμε και σπαταλούμε τρόφιμα έχει βαρύ αντίκτυπο στον πλανήτη. Ασκεί πρωτοφανή πίεση στους φυσικούς μας πόρους, στο κλίμα και στο φυσικό περιβάλλον κοστίζοντας τρισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
Όλοι μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε τρόφιμα και να κάνουμε πιο υγιείς επιλογές για τον εαυτό μας και τον πλανήτη. Στα διατροφικά μας συστήματα υπάρχει ελπίδα. Στη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τροφίμων, ας δεσμευτούμε να αναλάβουμε δράση για την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης μέσω διατροφικών συστημάτων που προσφέρουν καλύτερη διατροφή, ένα καλύτερο περιβάλλον και ένα καλύτερο μέλλον για όλους.


Σήμερα επισκέφτηκε το σχολείο μας, μια διαιτολόγος που είναι μαμά στο Β5 η Κυρία Δέσποινα,η οποία μας παρότρυνε να τρώμε υγιεινά και μας ενημέρωσε για την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Επίσης μας βοήθησε να κατηγοριοποιήσουμε τα τρόφιμα βάση του είδους τους.


Στη συνέχεια η κυρία Μυρτώ ήρθε στο σχολείο μας και μας έδειξε πως να φτιάξουμε υγιεινά σουβλάκια λαχανικών (ντοματίνια,αγγουράκια και τυρί). Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σουβλάκι και έβαλε ότι υλικά ήθελε.




Και για επιδόρπιο φτιάξαμε banana rolls (αράβικη πίτα, ταχίνι σοκολάτα και μπανάνα)


Η μέρα μας, έκλεισε με ένα παραμύθι
                                    και με τραγούδι
  



Και μην ξεχνάμε σε ποιες τροφές λέμε ναι και σε ποιες όχι:
 Στα κεράσια λέμε ΝΑΙ Και στ’΄ αχλάδια λέμε ΝΑΙ Στα σταφύλια λέμε ΝΑΙ Και στα μήλα λέμε ΝΑΙ Στα καρπούζια λέμε ΝΑΙ Στα πεπόνια λέμε ΝΑΙ ΟΧΙ λέμε στα λίπη ΟΧΙ στα γαριδάκια σας ΟΧΙ λέμε στις τσίχλες ΟΧΙ στα παγωτά Στα φρούτα ΝΑΙ Στο γάλα ΝΑΙ Στα ψάρια ΝΑΙ Στη σαλάτα ΝΑΙ Στους χυμούς ΝΑΙ Τυράκι ΝΑΙ Στο γιαουρτάκι μας ΝΑΙ Στα λεμόνια λέμε ΝΑΙ Και στα πράσα λέμε ΝΑΙ Στο σπανάκι λέμε ΝΑΙ Και στ’’ αρνάκι φρικασέ Στη φασολάδα λέμε ΝΑΙ Και στη φάβα λέμε ΝΑΙ ΟΧΙ λέμε στη ζάχαρι ΟΧΙ στα γλειφιτζούρια!!


Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΧΟλΕΙΩΝ

 Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021,τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Ενημέρωση


Αγαπητοί γονείς ,λόγω του έκτακτου γεγονότος του σεισμού, με απόφαση του Δημάρχου Μαλεβιζίου (Απόφαση 1533 / 2021)τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά για αύριο Τετάρτη 13/10/2021.

Γι΄αυτό, θα επικοινωνήσουμε μαζί με τα παιδιά μέσω σύγχρονης εκπαίδευσης(webex)(όσοι έχουν την δυνατότητα και όσοι μπορούν). Όσοι γονείς δεν έχετε εγκαταστήσει την πλατφόρμα webex μπορείτε να προχωρήσετε στην εγκατάσταση της.

Σας στέλνουμε τον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε απλές και εύχρηστες οδηγίες για την σύνδεση σας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.




Θα σας ενημερώσουμε στα mail σας για την σύνδεσή μας.

Καλή δύναμη
Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ

 "Το κολλάω σε φακελάκι και το ρίχνω στο κουτάκι, ταξίδι να πάει μακρινό σε έναν φίλο που αγαπώ"!!! 

9 Οκτωβρίου Παγκόσμια ήμερα Ταχυδρομείου!!!

   Λίγα λόγια για τα ΕΛΤΑ:                                         

Ιδρύθηκαν στις 24 Σεπτεμβρίου 1828 από τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδος, Ιωάννη Καποδίστρια. Από τις αρχές του 1900 οργανώνεται συστηματικά η Ταχυδρομική Υπηρεσία, η οποία μέχρι το 1949 λειτουργεί με την Τηλεγραφική και Τηλεφωνική Υπηρεσία με την επωνυμία ’’Τ.Τ.Τ.’’.

Το 1970 η ταχυδρομική υπηρεσία απέκτησε την ιδιότητα του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, με τίτλο "ΕΛΤΑ" και αποτέλεσε δημόσια επιχείρηση με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας. 

Το σήμα των ΕΛΤΑ συμβολίζει το κεφάλι του Θεού Ερμή "αγγελιοφόρου των Θεών".

                                         

Με αφορμή την ημέρα του ταχυδρομείου το σχολείο μας πραγματοποίησε πολλαπλές δράσεις.



Αρχικά μας επισκέφτηκαν 2 ταχυδρόμοι από τα ΕΛΤΑ Γαζίου, οι οποίοι μας εξήγησαν πως δούλευαν παλιά και πως σήμερα. Στα παλιά χρόνια χρησιμοποιούσαν το γαϊδουράκι για να μπορούν να μεταφέρουν τα γράμματα των ανθρώπων ,γιατί δεν υπήρχαν μέσα μεταφοράς, στη συνέχεια μετά που περνούσαν τα χρόνια χρησιμοποιούσαν τα ποδήλατα.



Μας έδειξαν τα κουτιά που τοποθετούμε τα γράμματα και τι χρειάζεται για να στείλουμε ένα γράμμα. Με την βοήθεια τους και τις οδηγίες τους γράψαμε όλοι μαζί ένα γράμμα, για να το στείλουμε. Στο τέλος μας χάρισαν καρτ ποστάλ και χάρτες.







Οι δράσεις μας δεν σταματούν όμως εδώ.
Μάθαμε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι άμεσης επικοινωνίας όπως mail, skype,viber,messenger.Eτσι και εμείς συνδεθήκαμε μέσω Skype με το 25ο Nηπιαγωγείο Ηρακλείου ως ακόμα μία μορφή επικοινωνίας και γνωριστήκαμε με τα παιδιά του σχολείου, μιλήσαμε μαζί τους, είδαμε πόσο σύντομα μπορούμε να επικοινωνήσουμε και με την μορφή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου!


Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Άρη και την κ.Θεανώ για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσαν.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων 04/10

 Παγκόσμια ημέρα των ζώων 4 Οκτωβρίου.

Τα ζώα είναι μέρος της οικογένειας μας, της καθημερινότητας μας, τα οποία χρειάζονται αγάπη, θαλπωρή, προστασία, φροντίδα!!! Ο άνθρωπος οφείλει να τα προστατεύει, να τους παρέχει ένα ζεστό περιβάλλον και τροφή!!!

Έτσι και εμείς στο σχολείο μας, μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα ζωάκια , γιατί και αυτά έχουν καρδούλα και εμείς πρέπει να τα σεβόμαστε και να τους δίνουμε αγάπη!!!!
Μάθαμε ένα ποίημα λοιπόν με αφορμή τα ζώα...

Στη συνέχεια φτιάξαμε το αγαπημένο μας ζωάκι....


           Και στο τέλος είδαμε  βίντεο animation με ήρωες ζώα…

      

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 Αγαπητοί γονείς,σας ενημερώνουμε για τον κανονισμό λειτουργίας της σχολικής μας μονάδας.

Εσωτερικός   Κανονισμός   Λειτουργίας  

1ου  6/θέσιου Νηπιαγωγείου Αγίας Μαρίνας 

0Εισαγωγή

Ο θεσμός του Νηπιαγωγείου σήμερα, αποσκοπεί στην ολόπλευρη  ψυχική, σωματική και συναισθηματική ανάπτυξη  του παιδιού ενώ παράλληλα  συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα το βοηθήσουν να αναπτύξει μια προσωπικότητα απαλλαγμένη από αναστολές όπου θα το ενδυναμώσουν και θα το προικίσουν με αυτογνωσία και θάρρος.

Είναι το μέρος εκείνο, που συνήθως καθορίζει αν το παιδί μας θα αποκτήσει θετική ή αρνητική στάση για το σχολείο και τη γνώση γενικότερα. Είναι ίσως η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά, να κοινωνικοποιηθεί, να γελάσει και να μάθει παίζοντας γιατί το παιχνίδι γίνεται μέσο μάθησης και κυρίως να μάθει πώς να μαθαίνει. Να κάνει λάθη χωρίς να φοβάται και να μαθαίνει από αυτά.

Το νηπιαγωγείο είναι η ευκαιρία για το παιδί να αποκτήσει γενικές γνώσεις, την ικανότητα να συνεργάζεται με άλλα παιδιά και να μάθει να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις .

Μέσα σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο, για να μπορέσουν όλα να λειτουργήσουν σωστά πρέπει να υπάρχει ένα οργανωτικό πλαίσιο ,το οποίο θα ακολουθήσουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας  δηλ. εκπαιδευτικοί ,μαθητές, βοηθητικό προσωπικό και γονείς/κηδεμόνες  και αυτό είναι ο εσωτερικός κανονισμός.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Με τον όρο εσωτερικό κανονισμό, εννοούμε όλους εκείνους τους κανόνες και τις προϋποθέσεις που οργανώνουν με τρόπο δημοκρατικό, και ήρεμο τα μέλη της σχολικής κοινότητας, και την βοηθούν να εκπληρώσει ομαλά το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό της έργο. Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας,

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

 Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή  Εκπαίδευσης.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες  και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου(1onipiagogeioagmarinas.blogspot.com).

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Γενικές  αρχές

Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια),θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Σύμφωνα με το άρθρο 3, του Ν.1566, το Νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αισθητικής».

Επιπλέον, το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει τον σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και τον σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία. 

Άρθρο 2. Λειτουργία του Σχολείου

Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου νηπιαγωγείου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.

Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο και παράλληλα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.

Έναρξη / λήξη  μαθημάτων

Το σχολικό έτος των Νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους.

Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους.

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα όπου χορηγούνται τα πιστοποιητικά φοίτησης στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.

Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

Το 1ο 6/θέσιο Νηπιαγωγείο Αγίας Μαρίνας αποτελείται από 7 πρωϊνά τμήματα, 3 ολοήμερα και 80 μεταφερόμενα παιδιά με λεωφορεία του Κτελ. Λειτουργεί πρωϊνή ζώνη για 20 παιδιά.

Υπηρετούν σε αυτό 14 εκπαιδευτικοί και 2 άτομα σαν βοηθητικό προσωπικό(καθαριότητα).

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών στο σχολείο είναι 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.

Η Πρόωρη υποδοχή  πραγματοποιείται στις 7.45π.μ. έως 8.00π.μ.,μόνο αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00μ.μ-16:00μ.μ).

Ο ελάχιστος αριθμός για την λειτουργία είναι 5 νήπια/προνήπια.

Η τήρηση του ωραρίου βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, εισέρχονται μέσα στο χώρο του Νηπιαγωγείου και παραδίδουν τα παιδιά στη Νηπιαγωγό κάθε τμήματος. Οι συνοδοί που μεταφέρουν τα παιδιά με λεωφορεία του Κτελ, έχουν την υποχρέωση να τα συνοδεύουν προσεκτικά μέχρι την πόρτα του σχολείου.

Η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνει  στις 8:30 π.μ. και παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών.  Ανοίγει μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στις 13:00μ.μ., ώρα αποχώρησης των πρωινών τμημάτων και στις 16:00μ.μ., ώρα αποχώρησης του ολοήμερου τμήματος.

Τα παιδιά παραδίδονται από τον εκπαιδευτικό κάθε τμήματος κατά την αποχώρησή τους από το σχολείο, μόνο στους ενήλικες  που έχουν υπογράψει στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους.  

 Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να το τηρούν.

Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και με υπεύθυνη δήλωση την οποία συμπληρώνει ο γονέας/κηδεμόνας.

Τα διαλείμματα μοιράζονται ανά 3 τμήματα και βγαίνουν εναλλάξ κάθε εβδομάδα. Υπεύθυνοι για την φύλαξη των νηπίων/προνηπίων είναι ο εκπαιδευτικός κάθε τμήματος όπου μεριμνά για την ασφάλεια των παιδιών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθορίζεται από την Υπουργική απόφαση με Φ.Ε.Κ. 2524, τεύχος Β΄/16-8-2016 ,συντάσσεται από το σύλλογο διδασκόντων και υπογράφεται από τον υπεύθυνο των ωρολόγιων προγραμμάτων στην Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολουθούμε πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.). Η επεξεργασία των γνωστικών αντικειμένων γίνεται διαθεματικά σε συνδυασμό με την χρήση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας με άμεσες μορφές διδασκαλίας.

Η συνεργατική μάθηση προωθείται μέσα από τη διαθεματικότητα και τα σχέδια εργασίας (project), όπου τα παιδιά προσεγγίζουν την γνώση ολιστικά. Οι σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, το πλούσιο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, καθώς και η χρήση βοηθητικών μέσων διδασκαλίας και τεχνολογιών συμβάλλουν στην προώθηση της βιωματικής μάθησης και δημιουργικότητας των παιδιών.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, Βιβλιοθήκες, Κέντρα Περιβαλλοντικής, με αρκετές βιωματικές δράσεις και συμμετοχές σε καινοτόμα προγράμματα όπου εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εντάσσονται και τα ΄΄ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ΄΄. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελούν  καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση και στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης  στους μαθητές και στις μαθήτριες. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα παρακολουθούν κάθε εβδομάδα 3 ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων.

Επίσης από το σχολικό έτος 2021-22 εισάγεται στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείου, η ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα. Η εισαγωγή της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο , γίνεται με τη διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ06 για 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε κάθε τμήμα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος των Νηπιαγωγείων, σε πλαίσιο συνεργασίας με τον /την εκπαιδευτικό του τμήματος. Στη δική μας σχολική μονάδα η εκπαιδευτικός των Αγλικών θα διδάσκει αγγλικά  12 ώρες την εβδομάδα.

Μεταφορά με Σχολικά λεωφορεία.

Υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του σχολικού λεωφορείου και στα πρωϊνά τμήματα και στα ολοήμερα. Τα σχολικά λεωφορεία παίρνουν τους μαθητές από καθορισμένες στάσεις, οι οποίες έχουν οριστεί στην αρχή της χρονιάς και είναι όσο το δυνατό πιο κοντά στα σπίτια τους και στις οποίες πρέπει να βρίσκονται λίγα λεπτά νωρίτερα από το πέρασμα του λεωφορείου. Τα λεωφορεία διαθέτουν απαραίτητα συνοδό η οποία είναι υπεύθυνη για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας μέσα στα λεωφορεία.

Αν υπάρχουν αλλαγές σε δρομολόγιο ή αλλαγές από τους γονείς(απουσία παιδιού), θα πρέπει αντίστοιχα να ενημερώνονται οι συνοδοί και οι εκπαιδευτικοί.

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ

Δικαιολογητικά εγγραφής

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά και αναρτώνται σχετικές πληροφορίες στο blog του σχολείου και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Σε περίπτωση δυσκολίας εγγραφής από τον γονέα/κηδεμόνα πραγματοποιείται  με φυσική  παρουσία  έπειτα από ραντεβού με την Διευθύντρια του σχολείου.

Πρωταρχικό ρόλο για τις εγγραφές παίζει η διεύθυνση κατοικίας  τους όπου οριοθετείται από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για την εγγραφή των νηπίων απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

·       Πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου (εκδίδεται από την προϊσταμένη).

·      Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια

·       ΑΔΥΜ (συμπληρωμένο από τον παιδίατρο).

·       Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.

·       Υπεύθυνη δήλωση για την συναίνεση εγγραφής του παιδιού του, του έτερου γονέα.

·       Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), . (πχ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή άλλο έγγραφο) από το οποίο, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Ηλικία φοίτησης/ Επιλογή νηπίων

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται με σχετική ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας.

Προσκόμιση δικαιολογητικών γίνεται και μετά την ημερομηνία αυτή, αν δεν έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων κατά τμήμα. Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων.

Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.

Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

Γίνονται δεκτά όλα τα προνήπια και τα νήπια. Όταν ο αριθμός των υποψηφίων δεν επιτρέπει την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων γίνεται κλήρωση από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με βάση τη σειρά κλήρωσης γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο, καθώς και η πλήρωση των κενών θέσεων που τυχόν θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. 

Κατ’ εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών: α) Τα δίδυμα αδέρφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς. β) Τα αδέλφια που φοιτούν σε συστεγαζόμενο Δημοτικό σχολείο. 

 Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Φοίτηση / απουσίες

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.

Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του  myschool , γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της. Αν είναι άρρωστο , είναι απαραίτητη η ιατρική βεβαίωση για να δικαιολογηθούν οι απουσίες του παιδιού. Αν δεν είναι άρρωστο, βεβαίωση των γονέων στην οποία θα αναφέρεται ο λόγος της απουσίας του.

Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, ή είναι αλλεργικό, παρακαλούμε να ενημερώνετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό. Θα σας δίδονται συγκεκριμένα έντυπα για το φάκελο του παιδιού σας στην αρχή της χρονιάς, τα οποία θα κληθείτε να συμπληρώσετε.

Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία.

Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).

Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις / αργίες

Τα νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:

1.     α.  Τα Σάββατα και τις Κυριακές

      β.  Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)

            γ. Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου,  σε όλα τα νηπιαγωγεία, μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.

           δ.  Την ημέρα του Αγίου Νικολάου (Πολιούχος )

            ε. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).

           ζ. Την Καθαρή Δευτέρα

           η.  Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)

           θ. Από τη Μ. Δευτέρα και για δύο βδομάδες (διακοπές Πάσχα)

           ι. Την Πρωτομαγιά.

           κ. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

           λ. Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, και η συμμετοχή των μαθητών σε αυτές είναι σημαντικές.

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου, των Χριστουγέννων και ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου, της 17ης Νοέμβρη και στις 30 Ιανουαρίου εορτή των τριών Ιεραρχών, γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών όλων των  τμημάτων . 

Ειδικότερα:

1.Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα, τα παιδιά σχολάνε νωρίς σύμφωνα με ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και το ολοήμερο δεν λειτουργεί. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.

2. Εκκλησιασμός νηπίων μπορεί να γίνει ύστερα από απόφαση του διδακτικού προσωπικού, εφόσον το επιτρέπουν οι τοπικές συνθήκες και εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβασή τους στο ναό.

3. Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν επίσης κλειστά όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Συντονίστριας και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές, Συνδικαλιστικές).

Διδακτικές επισκέψεις

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ  υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση, προς τους γονείς καθώς και γραπτή έγκρισή τους.

Πρόγευμα – γεύμα

Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα νηπιαγωγείου (με εύχρηστο κούμπωμα), μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα και μία για το γεύμα του (ολοήμερο τμήμα). Θα πρέπει επίσης να έχει μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι ,το μπολ του φαγητού του, κουτάλι / πιρούνι,το παγουρίνο / μπουκάλι του καθώς και μωρομάντηλα και χαρτομάντιλα. Παρακαλούμε να μη δίνετε στο παιδί σας τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν ή τα οποία δυσκολεύεται να φάει, γιατί αυτό είναι πιθανόν να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις του προς το νηπιαγωγείο.

Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές και απαγορεύονται τα γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες, κρουασάν τυποποιημένα κ.α.

Δεν πρέπει να έχει μαζί του ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών.

Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Προϊσταμένη/Δ/ντρια – διδακτικό προσωπικό

   Οι σχέσεις του διδακτικού προσωπικού  με τη Δ/ντρια του Νηπιαγωγείου και οι μεταξύ τους  σχέσεις, βοηθάνε στη δημιουργία ήρεμου, ευχάριστου  συνεργατικού κλίματος και  αμοιβαίου σεβασμού, συναδελφικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.

*Η Δ/ντρια καλεί σε συνεδρίαση τον  σύλλογο διδασκόντων μια φορά κάθε τρίμηνο εκτός διδακτικού ωραρίου και μέσα στο εργασιακό τους ωράριο και σε έκτακτες περιπτώσεις όπου πρέπει να συζητηθούν θέματα για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου ή θέματα τα οποία προκύπτουν εκτάκτως. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική.

Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων. 

Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς. 

Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και  αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

 Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Τηρεί το βιβλίο σχολικής ζωής όπου εκεί καταγράφεται ότι θεωρείται απαραίτητο και αφορά την καθημερινή ζωή του σχολείου.

*Οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης. 

Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών. 

Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά. 

Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.  Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική. 

Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. 

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο  ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα. 

Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας. 

Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους. 

Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών. 

Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

Τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά την πορεία κάποιων μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα. Επικοινωνούν με τους γονείς όταν απουσιάζει ο μαθητής πλέον των πέντε (5) ημερών και δεν έχουν ενημερωθεί για την αιτία της απουσίας.

Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους για την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους και προσπαθούν να δώσουν λύσεις ως ειδικοί του χώρου, οι οποίες θα βελτιώσουν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών.

Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/ υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς..

Αρμοδιότητες εκπαιδευτικών 

Στην αρχή της χρονιάς διευθετούνται και μοιράζονται αρμοδιότητες οι εκπαιδευτικοί, όπου βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου (υπεύθυνοι για τον πίνακα ανακοινώσεων, για το φαρμακείο, για το κλείδωμα της πόρτας, για την ασφάλεια των παιχνιδιών, για την καθαριότητα κ.α).

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιούνται αρκετές ενδοσχολικές δράσεις όπου έχουν σκοπό την επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Άρθρο 4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Συνεργασία γονέων και διδακτικού προσωπικού

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με την δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών θα είναι τακτικές , εκτός διδακτικού ωραρίου.

Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου του σχολείου και στη σχολική ιστοσελίδα και τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.

Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία.

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην Δ/ντρια κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, θάνατος κ.λπ.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες των παιδιών για να μπορεί να τα βοηθήσει.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο.

Οι γονείς προσκομίζουν στο σχολείο τους αριθμούς τηλεφώνων τους και το μέιλ τους για άμεση επικοινωνία μαζί τους και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε αλλαγή.

Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό ή την Δ/ντρια του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί κανένα παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν επιλυθεί- με την Δ/ντρια.

Σε περίπτωση που υπάρχει κάτι που δυσαρεστεί, προβληματίζει ή ενοχλεί τους γονείς σε σχολικό επίπεδο θα πρέπει να το συζητούν με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και την Δ/ντρια.

Σχολικό Συμβούλιο

 Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

Η σημασία της συνεργασίας όλων

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

Βιβλιοθήκη

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη

Κάθε μαθητής δανείζεται ένα βιβλίο κάθε Παρασκευή και υποχρεούται να το επιστρέψει έως την ερχόμενη Δευτέρα. Ο μαθητής που δεν έχει επιστρέψει το βιβλίο του δεν μπορεί να δανειστεί άλλο βιβλίο μέχρι την επιστροφή του προηγούμενου.

Τα δανειζόμενα βιβλία- παραμύθια της Βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται εγκαίρως και σε καλή κατάσταση.

Η ημερομηνία έναρξη της δανειστικής βιβλιοθήκης θα ανακοινωθεί από τις νηπιαγωγούς.

Καθαριότητα του σχολείου

Στο σχολείο μας υπάρχουν δύο καθαρίστριες οι οποίες έχουν η μία εξάωρη σύμβαση και η άλλη τρίωρη σύμβαση.

Γι’ αυτό τον λόγο έχει οριστεί από την Διεύθυνση του σχολείου το ωράριό τους όπου θα μπορεί να καλύπτει όλες τις ανάγκες (πρωϊνό και ολοήμερο).

Οι ώρες όπου πραγματοποιείται η  καθημερινή αναγκαία καθαριότητα του σχολείου είναι από τις 8:00π.μ έως και τις 17:30μ.μ

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών 

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο - σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

1. Προσδιορισμός της κρίσης - γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).

2. Επίπεδο αντιμετώπισης.

3. Ειδοποίηση - ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.

4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.

5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, στην  σχολική μας μονάδα έχει δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που απαρτίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με επικεφαλής την Διευθύντρια, με σκοπό να αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθύντρια, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Επικοινωνία με το σχολείο

Σχολικός Ιστότοπος 

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημο ιστολόγιο (https://1onipiagogeioagmarinas.blogspot.com/).

Υπεύθυνη για τη διαχείριση του παραπάνω επίσημου είναι η Διευθύντρια του σχολείου και οποιαδήποτε συνάδελφος επιθυμεί, όπου μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του Π.Σ.Δ.

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του 

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.

Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

Η Δ/ντρια Νηπ/γείου & ο Σύλλογος Διδασκόντων