Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Αγαπητοί  γονείς,
Τα  σχολεία  ξεκινάνε  την λειτουργία τους  την Δευτέρα  1η  Ιουνίου. Επιστρέφουμε πίσω  στις τάξεις μας, αλλά δεν επιστρέφουμε  στην κανονικότητά μας. Σύμφωνα με το Υπουργείο  Παιδείας και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας, για την επαναλειτουργία  των Σχολικών  Μονάδων  ακολουθούν  οι παρακάτω  οδηγίες για το δικό μας το σχολείο.

Ø    Θα λειτουργούν μόνο τα πρωινά τμήματα και όχι τα ολοήμερα και αυτά εκ περιτροπής. Στα Νηπιαγωγεία, τα τμήματα θα χωριστούν σε 2 υποτμήματα. Το  1ο τμήμα θα έρχεται  ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ  και το 2ο  ΤΡΙΤΗ  -  ΠΕΜΠΤΗ, και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει το αντίθετο. Θα ενημερωθείτε από την εκπαιδευτικό του τμήματος σας για  τις ημέρες που θα έρχονται τα παιδιά.

Ø    Οι  γονείς  που  δεν επιθυμούν  το παιδί  τους να φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο  από 1-26  Ιουνίου ,θα πρέπει να έρθουν την Δευτέρα
να υπογράψουν υπεύθυνη  δήλωση. Γι’ αυτά τα παιδιά που δεν θα έρχονται στο σχολείο θα συνεχίσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως γινόταν μέχρι τώρα.
Ø    Όλοι  οι  χώροι  του Σχολείου (αύλειος χώρος, παιχνίδια, κουρτίνες) έχουν απολυμανθεί (τα χαλιά έχουν πλυθεί και αποθηκευτεί), γι αυτό  το λόγο  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε οποιονδήποτε να εισέρχεται στο χώρο του Σχολείου.

Ø    Η  ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
Οι  γονείς δεν θα μπαίνουν το πρωί  στον αύλειο χώρο. θα έρχεται η εκπαιδευτικός στην αυλόπορτα και από κει θα παραλαμβάνει τα παιδιά και θα τα συνοδεύει  μέσα στην τάξη.

Ø     Η  ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ
Το ίδιο θα ισχύει και για την αναχώρηση. Οι εκπαιδευτικοί θα παραδίδουν τα παιδιά στους γονείς. Όλοι οι γονείς θα περιμένουν στην είσοδο του Σχολείου τηρώντας φυσικά και τις μεταξύ τους αποστάσεις. 

Ø    ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ  ΑΙΘΟΥΣΩΝ
·                    Τα τραπεζάκια  είναι τοποθετημένα σε απόσταση το ένα από το άλλο, και θα κάθονται ανά 2 παιδιά σε θέση διαγώνια, ώστε να εξασφαλίζεται  η όσον τον δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση.
·                    Στην παρεούλα επίσης θα κάθονται σε κάθε παγκάκι ανά 2 παιδιά.
·                    Τα  παιχνίδια που θα χρησιμοποιούν τα παιδιά  και γενικά το εκπαιδευτικό υλικό θα περιοριστεί  κατά το ήμισυ. Το υλικό αυτό μετά τη λήξη του προγράμματος θα καθαρίζεται  και θα απολυμαίνεται για να είναι έτοιμο για την επόμενη μέρα.

Ø    ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Για να αποφευχθεί ο συνωστισμός των μαθητών την ώρα του διαλείμματος, και να διασφαλιστεί η τήρηση των αποστάσεων, κάθε υποτμήμα θα οριοθετήσει τον δικό του χώρο ή και διαφορετικό χρόνο διαλείμματος.

Ø    ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
·                    Κάθε παιδί  θα έχει στο τσαντάκι  του ένα πακέτο αντισηπτικά  μαντηλάκια και ένα αντισηπτικό υγρό.Στο σχολείο θα υπάρχει σε κάθε τμήμα αντισηπτικό υγρό και στις τουαλέτες  σαπούνι. Επίσης τα παιδιά θα χρησιμοποιούν χειροπετσέτες στο σχολείο.
·                    Τα  παιδιά θα πλένουν τα χέρια τους σε τακτά χρονικά διαστήματα στη διάρκεια της παραμονής  τους στο Σχολείο.
·                    Θα εκπαιδεύονται στη χρήση αντισηπτικού κάθε φορά που θ΄αλλάζουν αντικείμενο  ενασχόλησης. Θα  πρέπει να σημειώσουμε ότι στο συρταράκι του, κάθε παιδί θα έχει τους μαρκαδόρους του, το ψαλιδάκι του, την πλαστελίνη του και την κόλλα του. Καλό θα ήταν για την πλαστελίνη να μας φέρετε κεσεδάκι του γιαουρτιού.
·                    Η  χρήση μάσκας  από   παιδιά και εκπαιδευτικούς    εντός του Σχολείου  είναι προαιρετική.
·                    Όλα τα παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, απαγορεύεται να προσέρχονται στο νηπιαγωγείο, με παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού. Γονείς/κηδεμόνες με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν θα επιτρέπεται να συνοδεύουν τα παιδιά και σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί λοίμωξή τους από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2, πρέπει να ενημερώνουν αμέσως τον υπεύθυνο του νηπιαγωγείου και να ακολουθούν τις οδηγίες για κατ’ οίκον απομόνωση όλων των μελών της οικογένειάς τους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών.

Ø    ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ(αφορά τους μαθητές που μετακινούνται με λεωφορείο). Στο λεωφορείο θα μπαίνει το 50% των μαθητών και με αποστάσεις. Η πρωινή  βάρδια δεν θα πραγματοποιείται(7:45π.μ)αφού δεν θα λειτουργεί το ολοήμερο. θα ενημερωθείτε από τις συνοδούς των λεωφορείων για την αλλαγή ωραρίου.
· Για  το υπόλοιπο του Σχολικού  έτους  2019-2020  δεν θα πραγματοποιηθούν εκδρομές, επισκέψεις ή άλλες εκδηλώσεις. Τέλος δεν  θα συνεχίσουμε τη λειτουργία της δανειστικής  βιβλιοθήκης.

Θα θέλαμε την βοήθεια σας και την κατανόησή σας για να μπορέσουμε όλοι μαζί να τηρήσουμε τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής που μας διασφαλίζουν την υγεία μας και την υγεία των αγαπημένων μας προσώπων.


                                   Σας   ευχαριστούμε
                              Η Δ/ντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Νηπ/γείου Αγίας Μαρίνας  

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ 


             

                              Design created with PosterMyWall 

Σάββατο 23 Μαΐου 2020

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ-Αγαπημένη εποχή

Το Καλοκαίρι φέτος έφτασε νωρίτερα από ότι περιμέναμε!!! Κάνει πολύ ζέστη!!!
Ας το υποδεχτούμε όπως του αξίζει με ένα υπέροχο καλοκαιρινό τραγούδι!!!
Το γλυκό καλοκαιράκι!!! Ας το ακούσουμε:


Κι αφού φορέσετε το μαγιό σας ( μην ξεχάσετε να βάλετε αντηλιακό και καπέλο) και πάτε στην παραλία μπορείτε να φτιάξτε πύργους από άμμο, να μετρήστε πόσους φτιάξατε… Χαράξτε με το δάχτυλό σας τον αριθμό και αν θέλετε μπορείτε να βγάλετε φωτογραφία και να μας τα στείλετε!

Ακούστε το παραμύθι με τον Τριγωνοψαρούλη στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=DDS-FeQaQnk

και επειδή ξέρω πόσο πολύ σας αρέσουν τα πάζλ μπορείτε να παίξετε στους παρακάτω συνδέσμους:

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ



Ένα από τα αγαπημένα και πολύχρωμα έντομα...η πεταλούδα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1) Ακουμε και τραγουδαμε μαζι το τραγουδι μια ωραια πεταλουδα ακολουθωντας τον παρακατω συνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=SIes1bZimqE
2) Βαζουμε στην σωστη σειρα την μεταμορφωση της πεταλουδας https://learningapps.org/display?v=p4ja72gxa20&fbclid=IwAR28nk2zOBBEFhjOVTH9R7je0tpwhcx08SIvIEbxkmUOU5P4py4g9Wl4Oxc
3) Ακολουθωντας τον παρακατω συνδεσμο κανουμε αναγραμματισμο των λεξεων που περιλαμβανονται στην μεταμορφωση της πεταλουδας. https://wordwall.net/embed/b321d0c0c7fa47ba9c7485e28ac6014a?themeId=3&templateId=38&fbclid=IwAR1KkZeopkGynj14UDr3asEiGYoS_3iw9yCh2DJGaiIwke-Fe9HbWwDILCg
4)Σχεδιαζουμε την δικη μας πεταλουδα και την χρωματιζουμε οπως μας αρεσει στην συνεχεια οποιος επιθυμει μπορει να μας την στειλει. https://kidmons.com/game/paint-online/?fbclid=IwAR33KHNhX7LADejo7jWhA9V9acoe2QNUrBJA1jjXFTE60ql7rX_CZRG7_wI




 






Το μάθημα της πεταλούδας
https://safeyoutube.net/w/fpJE

https://learningapps.org/display?v=p4ja72gxa20

Η ζωή της πεταλούδας








https://kidmons.com/game/paint-online/

Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Ενημέρωση για εγγραφές Νηπίων-Προνηπίων

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑΣ(είσοδος από εκκλησία)
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ-ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ
Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά,
από 15 έως 30   Μαΐου 2020 και εγγράφονται μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016.
Οι μαθητές που είναι ήδη εγγεγραμένοι δεν χρειάζεται να επανεγγραφούν.Πραγματοποιείται  αυτεπάγγελτα.
Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά και αν υπάρχει δυσκολία θα επικοινωνείτε στο τηλ.2810315229 από τις 9:00π.μ έως τις 11:30π.μ. και στο mail: 1nipagmarin@gmail.com, για να κλείνουμε ραντεβού για να εισέρχεστε στο σχολείο, καθώς και να μας παραδίδετε τα ανάλογα δικαιολογητικά.Θα παρακαλούσαμε να τηρούμε τα μέτρα προστασίας και καθώς θα εισέρχεστε στον χώρο του σχολείου να φοράτε γάντια και μάσκες.Σας επισημαίνουμε ότι δεν θα επιτρέπεται η είσοδος των παιδιών στο σχολείο.
Το ίδιο ισχύει και με τους γονείς των παιδιών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη και θα χρειαστούν την παραλαβή βεβαίωσης φοίτησης για την εγγραφή τους.
                            
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
·         Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
·         Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
·         Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:
ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)
η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Σημειώνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.


Τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) θα προσκομίζονται στο 1ο Νηπ/γείο Αγ.Μαρίνας(είσοδος από την εκκλησία), κατόπιν ραντεβού,καθημερινά από τις 15/5/2020 έως και τις 30/5/2020 από τις 9:00π.μ. έως τις 11:30π.μ.,μαζί με τα δικαιολογητικά (ζ),(η) και το(θ) αν είναι απαραίτητο.



Με εκτίμηση
1ο Νηπ/γείο Αγ.Μαρίνας

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Μέλισσα-η βασίλισσα



Μέλισσα: Ένα αξιοθαύμαστο έντομο!

Περιηγηθείτε στα παρακάτω link για να μάθετε για τις μέλισσες!
Τι χρώματα έχουν; Πόσα πόδια; Πόσα φτερά; Μάθετε  τα μέρη του σώματός τους!Πόσα είδη μέλισσας υπάρχουν σε κάθε κυψέλη;
Παρατηρείστε στους πίνακες ζωγραφικής  τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιήσει οι ζωγράφοι και αν θέλετε διαλέξτε όποιον σας αρέσει να τον ζωγραφίσετε και εσείς!
Ακούστε την αφήγηση του παραμυθιού: Μηνάς ο Κηφήνας

Από τα αγαπημένα μας παραμυθάκια...




Συνεχίζουμε το θέμα ΜΕΛΙΣΣΑ και σας προτείνουμε γλυκές δραστηριότητες που στάζουν ΜΕΛΙ…

Εκπαιδευτικοί στόχοι:
Να γνωρίσουν τα νήπια τις μέλισσες σαν μια οργανωμένη κοινωνία, να μάθουν για τη ζωή, τις συνήθειές τους αλλά και τους κινδύνους που τις απειλούν.
Να μάθουν για την μελισσοκομία και τα προϊόντα που οι μέλισσες προσφέρουν στον άνθρωπο. Να αναγνωρίσουν την μεγάλη αξία του μελιού.
Να γνωρίσουν τραγούδια σχετικά με τη μέλισσα και να παίξουν παιχνίδια ομαδικά.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1.Συνεχίζουμε την περιήγηση μας στον μαγικό κόσμο των μελισσών παρακολουθώντας ένα βίντεο στο παρακάτω link και συμμετέχοντας στο παιχνίδι που μας προτείνεται στο τέλος.
https://safeYouTube.net/w/cdkE
2.Το ξέρετε ότι οι μέλισσες επικοινωνούν μεταξύ τους με κυκλικούς χορούς. Αφού ακούσετε το τραγουδάκι μπορείτε και εσείς να χορέψετε στριφογυρίζοντας κυκλικά στην αυλή σας ή και στο μπαλκόνι σας κοντά στα λουλούδια, όπως οι μέλισσες…
https://safeYouTube.net/w/EjkE
3.Μπορείτε επίσης να παίξετε με τους γονείς και τα αδέρφια σας το παραδοσιακό παιχνίδι «Περνά περνά η μέλισσα…»


                        



Περνά- περνά η μέλισσα

Δύο παιδιά ή μεγάλοι που είναι οι «μάνες», στέκονται αντιμέτωπες με σηκωμένα χέρια και πλεγμένα δάχτυλα σχηματίζοντας μια «καμάρα». Χτυπούν τις παλάμες τους ρυθμικά και τραγουδούν: Περνά-περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα, με τα μελισσόπουλα και με τα παιδόπουλα. Τα παιδιά σχηματίζουν μια ουρά και περνούν κάτω από την καμάρα. Όταν το τραγούδι σταματήσει, οι «μάνες» πιάνουν το τελευταίο παιδί της σειράς ανάμεσα στα χέρια τους και το ρωτούν χαμηλόφωνα, ώστε να μην ακούσουν τα άλλα παιδιά, «τι θέλεις; μήλο ή πορτοκάλι;» ή «κίτρινο ή κόκκινο;» κτλ. Οι «μάνες», πριν ακόμα ξεκινήσει το παιχνίδι, έχουν διαλέξει μία από τις δύο επιλογές. Όποιο παιδί πει ότι θέλει μήλο, πηγαίνει πίσω από τη μάνα που έχει το μήλο και όποιο παιδί πει το πορτοκάλι πηγαίνει πίσω από τη μάνα που έχει διαλέξει το πορτοκάλι. Το παιχνίδι αρχίζει ξανά από την αρχή και η διαδικασία γίνεται μέχρι να τελειώσουν όλα τα παιδιά. Στο τέλος σχηματίζονται δύο ομάδες παιδιών καθεμιά με τη δική της μάνα. Οι ομάδες αυτές, τις περισσότερες φορές, δεν έχουν ίσο αριθμό παιδιών. Στο σημείο αυτό, τα παιδιά γίνονται δύο αλυσίδες αγκαλιάζοντας τις μάνες. Οι δύο μάνες πιάνονται από τα χέρια ή πιάνονται από ένα μικρό ραβδί και τραβιούνται από τα πίσω παιδιά. Όποια ομάδα τραβήξει την άλλη προς το μέρος της κερδίζει. Έπειτα αλλάζουν οι μάνες και το παιχνίδι αρχίζει από την αρχή.


4.Μέλισσες μετρώ… πόσες είναι για να βρω.

Τώρα που θυμηθήκατε τους αριθμούς, μπορείτε να παίξετε το παρακάτω παιχνίδι..

https://learningapps.org/display?v=pd880fgra20&fbclid=IwAR3RYjr3U1QT2Cq2NUJQlhOP2D879z-0CW8ZzQcFgEb4KXj6bEmz5FrQ0W4%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82


5.Και τέλος ας γλυκαθούμε λίγο ακόμα με αυτή τη πολύ ωραία συνταγή…
Pancakes με μέλι
         

                        
        
        Πως φτιάχνουν το μέλι οι μέλισσες;








και τηγανίτες με μέλι....




Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Γιορτάζοντας την "μητέρα"


Η  δεύτερη  Κυριακή  του  Μαΐου είναι αφιερωμένη  στις  ΜΑΝΟΥΛΕΣ όλου του κόσμου. Το θέμα  μας  επομένως  είναι  η ‘’ΜΑΜΑ’’.
Εκπαιδευτικοί  στόχοι:  
Καλλιέργεια  προφορικού λόγου, μέσα από   προσωπικές και κοινωνικές εμπειρίες  του  παιδιού
 Ακρόαση του  παραμυθιού 
Να αισθανθούν όμορφα μέσα   από τον χορό   Μαμά  και παιδί. 
Δραστηριότητες:
  •  Τα παιδιά  βλέπουν  μέσα  από τις εικόνες, την  προσφορά της  μαμάς  στα παιδιά  της. Συζητήστε  με το παιδί σας τις εικόνες που  υπάρχουν,   αλλά και άλλες που ενδεχομένως  θα σκεφτούν τα παιδιά μέσα  από  την ερώτηση:
  • ’’Τί προσφέρει η μαμά  στα παιδιά της;’’





  •  Μπορείτε  να  ακούσετε  με τα παιδιά  σας  το παραμύθι :
  • Μια πολυθρόνα  για την Μαμά στον παρακάτω  σύνδεσμο.Ακούστε μαζί το παραμύθι και κάντε ερωτήσεις  ( τι σας άρεσε από το παραμύθι;)ή  Ποιοι είναι οι ήρωες του παραμυθιού;
 Ζωγράφισε  το πορταίτο  της  μαμάς  σου, μαζί  με  ένα  γλυκό  μήνυμα, ( αν  θέλεις  μπορείς  να μας το στείλεις). (χορέψτε  με το παιδί  σας  αυτό το υπέροχο τραγούδι) Ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας.




 Ένα κρυπτόλεξο
Λίγα λόγια για την καθιέρωση της γιορτής.
Ως «μητέρα» της γιορτής θεωρείται η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis, η οποία διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες. Η ανάγκη για την τιμητική αυτή της μητρότητας προέκυψε από την προσωπική τραγωδία της Jarvis: Από τα 13 της παιδιά, μόλις τα 4 κατάφεραν να φτάσουν έως την εφηβεία. Πέθαναν από ασθένειες κοινές της εποχής (ιλαρά, τυφοειδή πυρετό, διφθερίτιδα), απώλειες που ενέπνευσαν την Jarvis να αναλάβει δράσει ώστε να βοηθήσει την κοινότητά της στη μάχη κατά των παιδικών ασθενειών.Η γιορτή της μητέρας έγινε επίσημα εθνική γιορτή των ΗΠΑ το 1914 με προεδρικό διάταγμα που όριζε την δεύτερη Κυριακή του Μάη σαν Ημέρα της Μητέρας.
Αφιερωμένο σε όλες τις μανούλες του κόσμου!
Και μια ζωγραφιά με πολλή αγάπη για την μαμά.....




Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Στην εποχή του Ερωτόκριτου...


Ένα από τα προγράμματα που  έχει αναλάβει το σχολείο μας , γι΄αυτή τη χρονιά είναι   ‘’Ο Ερωτόκριτος και η εποχή του’’
Αποφασίσαμε να  ασχοληθούμε αυτή την περίοδο (με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων),  με το πρόγραμμα του Ερωτόκριτου, και να συνεχίσουμε από κει που είχαμε σταματήσει. Οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους, είχαν γνωρίσει την τέχνη της υφαντικής, σαν μια από τις τέχνες  που χρησιμοποιούσαν την εποχή της Ενετοκρατίας. Οι γυναίκες καταπιάνονταν με την υφαντική για να φτιάξουν τα προικιά τους αλλά και για να διακοσμήσουν το σπίτι τους. Τους προτείναμε  να  κατασκευάσουν ένα αυτοσχέδιο αργαλειό , και με διάφορα υλικά που είχαν σπίτι  ( κορδέλες, κουρελούδες από παλιά ρούχα, σακούλες , μαλλιά κ.λ.π.)να υφάνουν χαλάκια. 
Η ομάδα  ‘’Μουσική και μουσικά όργανα στην Ενετοκρατία’ δημιούργησε τα δικά της  παραδοσιακά μουσικά όργανα. 
Το αποτέλεσμα  είναι εντυπωσιακό!!

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

ΜΑΙΟΣ-ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ


Εν όψει της Πρωτομαγιάς και της εξόρμησης μας στην εξοχή, εκτός από τα έντομα θα συναντήσουμε και λουλούδια, θα φτιάξουμε ακόμη και το πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας…  Στείλτε μας , αν θέλετε, φωτογραφία το στεφάνι που φτιάξατε…







Παρατηρείστε τα λουλούδια που έχετε είτε στο μπαλκόνι σας είτε σε κάποιο χωράφι που είναι κοντά στο σπίτι σας, είτε αυτά που χρησιμοποιήσατε για το στεφάνι σας…
Δείτε τα μέρη του αγαπημένου σας λουλουδιού: πέταλα, μίσχος, φύλλα, ρίζες, χρώμα, μέγεθος…
Μπορείτε είτε να τα φωτογραφίσετε με το κινητό της μαμάς ή του μπαμπά σας, είτε να τα ζωγραφίσετε.
Αν θέλετε, κόψτε γράμματα από παλιές εφημερίδες και περιοδικά και να τα κολλήσετε σχηματίζοντας το όνομα του λουλουδιού που έχετε επιλέξει. Όποιος θέλει μπορεί να μας στείλει μια φωτογραφία!
Παρακάτω σας φτιάξαμε πάζλ με λουλούδια για να παίξετε:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=185ee23be33d
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2844b5340477

Αν θέλετε, κάντε τον Πρωτομαγιάτικό σας περίπατο μέσα από την τέχνη ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
http://taxidiatexnis.blogspot.com/2020/04/monet.html

Λίγα λόγια για την Πρωτομαγιά με έναν διαφορετικό τρόπο...


Ένα παραμύθι...




ένα τραγούδι για την Πρωτομαγιά...

Αν δεν μπορούμε να βγούμε στην εξοχή να φτιάξουμε στεφάνι ας το ζωγραφίσουμε με έναν άλλο τρόπο...


Ας μάθουμε μερικές λεξούλες


Ας παίξουμε παζλ το στεφάνι που φτιάξαμε..
 Μερικά ποιηματάκια
                           preview16pieceΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ


Μερικά ποιηματάκια για τον Μάιο







Μερικές δραστηριότητες....
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ( ΓΝΩΣΕΙΣ- ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ) :
Ανάπτυξη προμαθηματικών εννοιών .(1ος,2ος,κλπ)
Αρίθμηση έως το 31(ημέρες μήνα)
Αναγνώριση γραμμάτων και κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου. ( λέξη ΜΑΪΟΣ)
Ψηφιακό γραμματισμό.( παιχνίδι η/υ)
Εξάσκηση στη χρήση του ψαλιδιού. (καλαμάκια)
Εξάσκηση ως ακροατές (ανάγνωση ποιήματος από τους γονείς) και έκφραση των συναισθημάτων τους.

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τι θα λέγατε να κοιτάξουμε το ημερολόγιο του χρόνου ,που εμείς ζωγραφίσαμε;
Πάμε να μετρήσουμε ένα-ένα από την αρχή τους μήνες; τι αριθμό έχει ο Μάιος;
Τώρα πάμε να μετρήσουμε και τις ημέρες του μήνα; Ποιος αριθμός είναι ο πρώτος και ποιός ο τελευταίος;
Κοιτάξτε πολύ παρατηρητικά τη ζωγραφιά του Μαΐου και μετρήστε πόσα λουλούδια έχει ; και πόσα έντομα; Εάν
θέλετε γράψτε τον αριθμό. (όπως μπορείτε)( φωτογραφία και το στέλνετε )
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Ο τροχός της τύχης!!!!!!!!!!!! Παίζουμε και γράφουμε αριθμούς στον παρακάτω σύνδεσμο

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Θα παίξουμε με τα γράμματα της λέξης ΜΑΪΟΥ. Πηγαίνουμε στον παρακάτω σύνδεσμο και προσπαθούμε να
φτιάξουμε τη λέξη ΜΑΙΟΣ.

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Αναγραμματισμός της λέξης ΜΑΪΟΣ.
qV76yvMY2qYGV7JkKmfwzsTpUuqtmdy_7MU7Wm7DyWIi1_1HGROsIiY
5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Την μάθατε καλά τη λέξη ; Είμαστε έτοιμοι για δημιουργία ;Χρειαζόμαστε καλαμάκια και ψαλίδι.
Κόψτε τα σε 4 μέρη και προσπαθήστε να σχηματίσετε με αυτά ,τη λέξη ΜΑΙΟΣ.!!!!! Ακούγεται δύσκολο αλλά δεν είναι ,πειραματιζόμαστε και νομίζω θα βρούμε τη σωστή θέση .(ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΥΜΕ!!!!!)

6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η μαμά ή ο μπαμπάς θα μας διαβάσουν ένα πολύ όμορφο ποίημα . Ακούω προσεκτικά ,συζητώ για τις εικόνες που έχει αυτό το ποίημα και μετά ζωγραφίζω.(περιμένουμε τις δημιουργίες σας)

7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Θέλετε να χαλαρώσουμε λίγο; Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο το : ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Μία ακροστιχίδα με τη λέξη ΜΑΪΟΣ. Βρες το σωστό γράμμα και σύρε την εικόνα στη σωστή θέση.( Η δραστηριότητα είναι δημιουργία της ΤΑΝΙΑ ΜΑΝΕΣΗ). (ανοίγει με την εφαρμογή powerpoint)