Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018

Ευχαριστίες στην ΜΑΕΔΗΜ




Το 1ο Νηπιαγωγείο Αγ.Μαρίνας ευχαριστεί θερμά την ΜΑΕΔΗΜ και ιδιαιτέρως την πρόεδρο κ. Εύη Αποστολάκη για την ευγενική προσφορά ενός φορητού ηχείου bluetooth για τις ανάγκες του σχολείου μας.



 Με εκτίμηση
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπ/γείου Αγ.Μαρίνας


Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

Επιστολή προς τους γονείς & κηδεμόνες για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς



"Αγαπητοί γονείς,
Το Νηπιαγωγείο είναι η πρώτη βαθμίδα της εκπαίδευσης, η φοίτησή του είναι πλέον υποχρεωτική και αποτελεί τη βάση της σχολικής πορείας του παιδιού, η οποία θα διαρκέσει πολλά χρόνια ακόμη.  Είναι ένας χώρος ευχάριστος και δημιουργικός  όπου μέσα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος  πραγματοποιούνται δραστηριότητες με παιγνιώδη τρόπο. Στο καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά να αποκτούν εμπειρίες, να αναπτύσσονται, αλληλεπιδρώντας μεταξύ τους, να κοινωνικοποιούνται, να ικανοποιούν τις επιθυμίες τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στην κατάκτηση της γνώσης. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ερευνήσουν το περιβάλλον τους και να  εκφραστούν ελεύθερα. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να εξετάσουμε το ζήτημα πολύπλευρα και με σεβασμό.
Έχει παρατηρηθεί ότι πολύ σημαντική είναι η συνεργασία σχολείου και οικογένειας, καθώς η συνεργασία αυτή συμβάλει ουσιαστικά στην καλύτερη προσαρμογή των παιδιών στο χώρο του νηπιαγωγείου. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών. Είναι αυτοί που θα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για το χαρακτήρα των παιδιών, για τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντά τους, για τις μαθησιακές και άλλες εμπειρίες που βιώνουν στο σπίτι και σε άλλους χώρους εκτός σπιτιού και σχολείου. Απαραίτητη  προϋπόθεση για να υπάρξει μια καλή συνεργασία είναι η δημιουργία ενός κλίματος αμοιβαίου  σεβασμού και εμπιστοσύνης.
Στα πλαίσια λοιπόν  της ανάπτυξης μιας δημιουργικής συνεργασίας   σας παρακαλούμε θερμά για να βοηθήσουμε περισσότερο τα παιδιά να προσπαθήσετε και εσείς να παροτρύνετε τα παιδιά να παρατηρούν και να σχολιάζουν τον κόσμο γύρω τους, ενθαρρύνοντάς τα να ρωτούν και να κάνουν υποθέσεις και  να μιλούν για τις εμπειρίες τους  και τα βιώματά τους, να συζητούν και να σέβονται το συνομιλητή τους. Επιτυχία στο επίπεδο του νηπιαγωγείου δεν είναι η γρήγορη κατάκτηση της γνώσης του αλφάβητου, της αρίθμησης και της ανάγνωσης . Το καλύτερο για την παιδική τους ηλικία και για το μέλλον τους είναι να συμμετέχουν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που να σέβεται τον τρόπο που σκέφτονται και που μαθαίνουν, τους προσωπικούς ρυθμούς  και τα ενδιαφέροντά τους. Δεν τα αποθαρρύνουμε αλλά αντίθετα αποδεχόμαστε και επιβραβεύουμε πάντα αυτά που καταφέρνουν και δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι τα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία μαθαίνουν παίζοντας.
Επιπλέον θα θέλαμε να σας επισημάνουμε, για την καλύτερη εξοικείωση των παιδιών με  συνήθειες που διευκολύνουν την προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον, καλό θα είναι να παροτρύνετε τα παιδιά  να παίζουν με άλλα συνομήλικα παιδιά, να ακούν και να παρακολουθούν οδηγίες, να μοιράζονται τα πράγματά τους, να πηγαίνουν στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν κανόνες υγιεινής, να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους, να αναγνωρίζουν τα πράγματά τους, να τρώνε μόνα τους.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης να προσπαθήσετε να κοιμούνται νωρίς το βράδυ για να ξυπνούν το πρωί ευδιάθετα, να φορούν άνετα και κατάλληλα ρούχα και παπούτσια, να παίρνουν μαζί τους ένα υγιεινό κολατσιό. Τέλος  να ελέγχετε την τσάντα τους καθημερινά για πιθανά σημειώματα.
Το σχολείο έχει ένα πρόγραμμα που τηρείται από όλους. Η Προσέλευση των νηπίων ξεκινά από τις 8:15π.μ. έως τις 8:30π.μ. και η αποχώρηση στις 13:00μ.μ.Η τήρηση του ωραρίου βοηθά στη σωστή λειτουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος. Το νηπιαγωγείο δεν είναι χώρος φύλαξης παιδιών αλλά χώρος όπου πραγματοποιείται εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Οι πόρτες του σχολείου παραμένουν κλειστές μέχρι το τέλος των μαθημάτων. Αν σας συμβεί κάτι έκτακτο και πρέπει να επισκεφτείτε το σχολείο υπάρχει κουδούνι στην αυλόπορτα. Η ενημέρωση των γονιών  γίνεται  κατόπιν  συνεννόησης με τις νηπιαγωγούς. 
Σας θέλουμε αρωγούς και συμπαραστάτες για να προσπαθήσουμε μαζί να δημιουργήσουμε ένα κλίμα αλληλοεκτίμησης, συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Θεωρούμε ότι κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών είναι η ευτυχία των παιδιών."
                                                         ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

Ευχές για Καλή Σχολική Χρονιά

Αγαπητοί γονείς,αγαπημένα μας παιδιά μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά.Ευχόμαστε να είναι δημιουργική,με υγεία και ασφάλεια.
Ο Αγιασμός για όλα τα Νηπιαγωγεία Αγίας Μαρίνας θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας -1ο Νηπιαγωγείο Αγίας Μαρίνας(στην εκκλησία απέναντι)αύριο Τρίτη και ώρα 9:15π.μ. 

Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

ΓΙΟΡΤΗ ΚΛΗΔΟΝΑ



ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ..

Ο κλήδονας είναι ένα ελληνικό λαϊκό έθιμο που τηρείται στις 24 Ιουνίου την ημέρα της γιορτής του Αγίου Ιωάννη. Η λέξη παράγεται από το κληδών, που στην αρχαία ελληνική σήμαινε μαντικό σημείο. Γιορτάζεται σε πολλά μέρη της Ελλάδας και ιδιαίτερα στην Κρήτη. 
 Τα κορίτσια μαζεύονται σ’ ένα σπίτι όπου μια κοπέλα μόλις νυχτώσει παίρνει μια στάμνα, πηγαίνει στην βρύση και χωρίς να μιλήσει την γεμίζει νερό και την αδειάζει σ’ ένα δοχείο(κουρούπι) όπου καλεί τα υπόλοιπα κορίτσια να ρίξουν τα ριζικάρια. Είναι διάφορα κοσμήματα ή φρούτα και ονομάζονται έτσι επειδή προβλέπουν τη μοίρα, το ριζικό.
Έπειτα σκεπάζουν το δοχείο με ένα κόκκινο πανί και το βάζουν σ ένα τόπο της αυλής που να το φωτίζει το φεγγάρι και τα αστέρια για να φεγγαρολουστεί ο κλήδονας.
Ύστερα πάνε στα σπίτια τους παίρνουν τα στεφάνια του Μάη τα κάνουνε σωρό, τους βάζουνε φωτιά και μετά πηδούν όλοι πάνω από τις φλόγες για το καλό της υγείας τους και του ριζικού τους, να παντρευτούν καλά και γρήγορα.
Την επόμενη μέρα του ΄Αη Γιαννιού ανοίγουν τον κλήδονα λέγοντας ο καθένας που παίρνει το ριζικάρι του και μια μαντινάδα και αρχίζει ο χορός και το γλέντι.

Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ

Μερικές απ' τις δημιουργίες μας....


 Ζωγραφίζοντας την μαμά μου.....





Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Aσφαλώς κυκλοφορώ...την ζωή την αγαπώ!!


Στη σημερινή εποχή, η γνώση και η τήρηση βασικών των κανόνων οδικής συμπεριφοράς είναι απαραίτητες και σώζουν ζωές, αφού μας προφυλάσσουν από λάθη που οδηγούν συχνά σε ατυχήματα.
Είναι λοιπόν σημαντικό να ξεκινήσει η ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής από τη μικρή ηλικία των παιδιών, έτσι ώστε να γνωρίσουν από νωρίς βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ. και να υιοθετήσουν σωστά πρότυπα οδικής συμπεριφοράς αλλά και να ευαισθητοποιήσουν και άλλους να τους μιμηθούν. Μας δόθηκε η αφορμή από πολλά παραμύθια αλλά και από την καθημερινότητά μας να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα τη φετινή σχολική χρονιά στο νηπιαγωγείο μας και να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια ως πεζοί, επιβάτες, ποδηλάτες και μελλοντικοί οδηγοί.
Οι στόχοι ήταν :
·        Να μάθουν να κυκλοφορούν ως ποδηλάτες και να τηρούν τον Κ.Ο.Κ
·        Να μάθουν να κάθονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και να φορούν πάντα ζώνη ασφαλείας.
·        Να αναγνωρίσουν τα βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας.
·        Να πληροφορηθούν για τη λειτουργία και τη σημασία των φαναριών.
·         Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με την κυκλοφορία στους δρόμους, όπως αυτό του τροχονόμου,του πυροσβέστη,του Αστυνομικού.
·        Να συνειδητοποιήσουν την αξία της συνεργασίας.
·        Να συνειδητοποιήσουν την αξία της ζώνης ασφαλείας και του κράνους.

Aφού πρώτα διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών συζητήσαμε
τι θέλουμε να μάθουμε και ποιές είναι οι απορίες με σχετικά με την οδική ασφάλεια....


Γιατί μερικοί τρέχουν πάρα πολύ όταν οδηγούν αυτοκίνητο ή μηχανάκι;
Γιατί έχει σειρήνα η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο και το περιπολικό;
Τι πρέπει να προσέχουμε  για να μην μας πατήσει αυτοκίνητο;
Πώς δουλεύει ο τροχονόμος;
Γιατί ο τροχονόμος πρέπει να φοράει ειδική στολή;
Πώς μας προφυλάσσουν η ζώνη ασφαλείας και το κράνος;
Γιατί τα σήματα έχουν διαφορετικά σχήματα και χρώματα;
Τι σημαίνουν οι γραμμές πάνω στους δρόμους;
Σε τι χρειάζεται το πορτοκαλί φανάρι;
Γιατί πρέπει πάντα τα παιδιά να κάθονται στο πίσω κάθισμα;

 Έτσι χωριστήκαμε σε 5 ομάδες και ζητήσαμε την βοήθεια των γονιών!!
Τα μέσα μεταφοράς της ξηράς
Οι πινακίδες σήμανσης και τα φανάρια
Η συμπεριφορά  στο δρόμο  και οι  κανόνες του Κ.Ο.Κ.
Το επάγγελμα του τροχονόμου
Η συμπεριφορά μας ως πεζοί.

Οι πληροφορίες που συλλέχτηκαν ήταν από διαδίκτυο,κατασκευές,σύνθεση παραμυθιού,αινίγματα,βίντεο,βιωματικές παρουσιάσεις από τους ίδιους τους γονείς..
Έτσι έπειτα από μια εβδομάδα συλλογής υλικού,προβήκαμε στις παρουσιάσεις από την κάθε ομάδα και στην δημιουργία γωνιάς κυκλοφοριακής αγωγής .









Μάθαμε γι'αυτό το σήμα και συζητήσαμε για τις θέσεις Α.Μ.Ε.Α ...Αρχίσαμε να μαζεύουμε καπάκια από μπουκάλια για να βοηθήσουμε και εμείς στην αγορά αναπηρικού αμαξίδιου σε συμπολίτες μας

 Η γωνιά μας!

Παίξαμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα αρχικά των μεταφορικών μέσων,και ολόκληρων λέξεων...
μάθαμε αινίγματα και τα ζωγραφίσαμε...

μαντινάδες(από τον Γιάννη...)
Φτιάξαμε  πολλά σήματα αφού πρώτα μάθαμε να τα διαχωρίζουμε ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους...


 

 Συζητήσαμε για τα διπλώματα  και γενικά για την επιβολή προστίμου στους παραβάτες και φτιάξαμε και εμείς πρόστιμα και επαίνους για τους μη ευσυνείδητους οδηγούς και ευσυνείδητους οδηγούς αντίστοιχα ..
         
Φέραμε στο σχολείο μας οδηγό από σχολή για να μας εξηγήσει τι διαδικασίες πρέπει να κάνει ένας μελλοντικος οδηγός για να βγει στον δρόμο και να πάρει δίπλωμα...

επίσης η σχολική τροχονόμος η κ.Σοφία από το διπλανό σχολείο μας εξήγησε τι κάνει έξω από το σχολείο και πως βοηθάει έτσι ώστε να μην κινδυνεύουν τα μικρά παιδιά ...

 Παίξαμε πολλά παιχνίδια...για τους πεζούς...τον τροχονόμο...τους παραβάτες...τα αυτοκίνητα...τα φανάρια...τους ποδηλάτες..τηρώντας τον Κ.Ο.Κ....

Ζωγραφίσαμε με την βοήθεια της κ.Πέρης έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο και εκεί εξασκηθήκαμε με τις πινακίδες και τα φανάρια αλλά και τους πεζόδρομους...



 Ντυθήκαμε τροχονόμοι ....και φτιάξαμε τα δικά μας σήματα!

ζωγραφίσαμε....

Kατασκευάσαμε τα δικά μας οχήματα....

Φτιάξαμε τους δικούς μας κανόνες σε φυλλάδιο και θα το μοιράσουμε στους γονείς μας ...με δικές μας πινελιές....

Αγαπημένοι μας γονείς,
μπορεί να είμαι ένα μικρό παιδί
όμως θέλω να σας δώσω συμβουλή
Επειδή σας αγαπώ και σας χρειάζομαι πολύ!

Για το Κ.Ο.Κ θα σας μιλήσω
τους κανόνες να θυμίσω.

Στο φανάρι πρέπει να σταματάτε
και με πράσινο μόνο να περνάτε.

Την ζώνη πάντα να φοράτε
 την ζωή αν αγαπάτε.

Κινητό και φαγητό
στο τιμόνι δεν κάνουν ποτέ καλό.
Την προσοχή σας αποσπούν
και κινδύνους εγκυμονούν.

Το νου σας στην οδήγηση να έχετε
την κουβέντα ν’αποφεύγετε.

Το STOP να το προσέχετε
και να μην το προσπερνάτε
γιατί η ζωή είναι όμορφη
απ’τα χέρια σας μόνο εξαρτάται.

Και αν οδηγάτε μηχανές
ισχύουν οι ίδιες συμβουλές.
Το κράνος πρέπει να φοράτε
και αργά να προχωράτε.

Η ταχύτητα δεν κάνει καλό
γιατί μπορεί να συμβεί
το μοιραίο, στο λεπτό.

Τις διαβάσεις να προσέχετε
τα σταυροδρόμια να ελέγχετε.

Το ποδήλατο όταν οδηγάμε
πρέπει να μας θυμίζετε
το κράνος να φοράμε
και στον ποδηλατόδρομο
πάντα να προχωράμε.

Να προσέχετε τις θέσεις των ΑΜΕΑ
και να μην δείχνετε αγένεια
σε ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια
γιατί πρέπει να σκέφτεστε
ΟΤΙ  Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ!!


ΕΤΟΙΜΑΣΑΜΕ ΜΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ...με την βοήθεια του Δήμου Μαλεβιζίου και της Τροχαίας...όπου θα βγήκαμε ντυμένοι τροχονόμοι, στους δρόμους και σταματούσαμε τους οδηγούς δίνοντάς τους κλήσεις ή επαίνους...