Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

O Kλόουν "ΠΑΚ" στο σχολείο μας!

Οι Απόκριες στα Νηπιαγωγεία μας, είναι από τις γιορτές που μας  χαρίζουν γέλιο ,χαρά και πολλές μεταμφιέσεις....! Την τιμητική του φυσικά στις κατασκευές, σε ιστορίες αλλά και σε δραματοποιήσεις την έχει ο κλόουν και ο Αρλεκίνος μας...
Που να φανταζόμασταν όμως ότι σήμερα το πρωί μας περίμενε στο σχολείο μας ένας διαφορετικός κλόουν, "ο Πακ"!
ΑΛΉΘΕΙΑ....Εμείς δεν γνωρίζαμε απολύτως τίποτα...μόνο ότι θα έρχονταν να μας δούν και να μας διαβάσουν ένα παραμύθι οι καλές μας φίλες από την ομάδα "κουκλοβατώ",η Μαρία Σφυράκη και η Έλενα Νικολαντωνάκη!
Όμως ήρθαν και έστησαν ολόκληρο σκηνικό στην στιγμή....Καλέσαμε και τα παιδιά του 2ου Νηπ/γείου και περιμέναμε να μας πει την ιστορία του ο κλόουν "ο Πάκ"....
"Ένας πολύχρωμος  κλόουν που του πήρε τα χρώματά του η μάγισσα της ΑΠΟΚΡΙΆς...ένας χαρταετός ήταν αυτός που τον βοήθησε και εμείς που πήραμε τα χρώματα της ουράς του και τα στείλαμε στον "Πάκ"...και ξανάγινε πολύχρωμος και χαρούμενος"!!
Όμως μπορεί να τελείωσε η ιστορία αλλά η έκπληξη όχι...Η Μαρία και η Έλενα  είχαν φέρει όλα τα υλικά χειροτεχνείας για να κατασκευάσουμε ...τον δικό μας " Πακ".
Τα λόγια είναι περιττά και η ευγνωμοσύνη μας τεράστια...
                                     ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ...ΟΜΑΔΑ "ΚΟΥΚΛΟΒΑΤΩ"!!









Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Οι αποκριάτικές στολές μας ...ζωντανεύουν


Μια πολύ όμορφη ιδέα πραγματοποιήσαμε με τις αγαπημένες αποκριάτικες στολές μας...αφού φέραμε από το σπίτι μας μια στολή,γράψαμε σε ένα χαρτί το όνομα των ηρώων....έπειτα ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε μια ιστορία με αυτούς τους ήρωες....και το αποτέλεσμα ...καταπληκτικό!
Στην συνέχεια το εκτυπώσαμε και το ζωγραφίσαμε....χρησιμοποιήσαμε φυσικά και τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να μπορούν να το διαβάσουν όλοι!!


Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

Ο χρόνος άλλαξε!

Μετά τις διακοπές των χριστουγέννων τα παιδιά επιστρέφοντας στην τάξη παρατήρησαν  ότι άλλαξε ο χρόνος....τι σημαίνει όμως αυτό;Ποιός είναι ο νέος χρόνος που μπήκε;....ποιός ο πρώτος μήνας του χρόνου; Πολύ μεγάλο μπέρδεμα στο μαυαλουδάκι των παιδιών...
Γι'αυτό αποφασίσαμε να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα...Ξεκινήσαμε πρώτα από την διήγηση των περιστατικών που συνέβησαν στις διακοπές των Χριστουγέννων αφού χρησιμοποιήσαμε τις χρονολογικές έννοιες "πρώτα...ύστερα..αργότερα...μετά..."
Διαβάσαμε στη συνέχεια το βιβλίο "η κυρά καλή και οι δώδεκα μήνες"και σχολιάσαμε την στάση της κυρά καλής και της κυρά κακής...εμείς ποιά στάση θα κρατούσαμε;εντοπίζουμε στο παραμύθι την περιγραφή του κάθε μήνα.
Παίξαμε παιχνίδια μνήμης προσπαθώντας να θυμηθούμε ποιός είναι ο μήνας που κρατά τα στάχυα..ποιός ένα τσαμπί σταφύλι...ποιοί φοράνε την γούνα;παρατηρούμε και την εικονογράφηση και συζητάμε για τις ιδέες του εικονογράφου και πως αποτύπωσε τους 12 μήνες.

Δραματοποιήσαμε το παραμύθι....αφηγώντας το κάθε παιδί(μήνας ) τα θετικά του χαρακτηριστικά στην Κυρά Καλή...!! αλλά και η Κυρά Κακή αράδιασε ...τα αρνητικά στοιχεία του κάθε μήνα!!

Παρακολουθήσαμε ένα χαρακτηριστικό βιντεάκι...με τις εποχές!!
                 

Στην συνέχεια ήρθαμε σε επαφή με μαθηματικές έννοιες!!
Ποιά είναι η σειρά του κάθε μήνα;ποιός είναι ο πρώτος ,ο τελευταίος;ποιός ο δεύτερος,ο τρίτος;
Αφού φτιάξαμε για κάθε μήνα ένα χαρακτηριστικό καπελάκι που τον αντιπροσώπευε,χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με τις εποχές!!με μουσική έπρεπε να τρέξουν και να βρούν ο καθένας την ομάδα του(εποχή).
Στην συνέχεια έπρεπε να μπουν στην σωστή σειρά από τον πρώτο μήνα έως τον τελευταίο.Παίξαμε πολλά παιχνίδια αλλάζοντας τα καπελάκια που είχαν κάτι αντιπροσωπευτικό από τον κάθε μήνα...μουσικές καρέκλες με τα ονόματα των μηνών όπου στη συνέχεια ανακατευόντουσαν ή αφαιρούνταν..
.
Αφού ακούσαμε  το τραγούδι "δώδεκα μήνες αθλητές"κάναμε αναπαράσταση του!


Έπειτα απ' όλα αυτά που είχαμε μάθει προσπαθήσαμε να οργανώσουμε τις γνώσεις μας για τους αριθμούς.Ποιός είναι ο νέος χρόνος;2017..πόσες εποχές έχει; κάθε εποχή πόσους μήνες;κάθε μήνας πόσες εβδομάδες;κάθε εβδομάδα πόσες μέρες;αναζητούμε πληροφορίες στα ημερολόγια και συζητάμε πως οι αριθμοί μας βοηθάνε να οργανώσουμε τον χρόνο...φέραμε και  το ρολόϊ της τάξης μας για να  δείξουμε τον τρόπο μέτρησης του χρόνου και εξηγήσαμε πως αλλάζει η ώρα  ...


Στην συνέχεια καταγράψαμε τον καιρό και τις αλλαγές του και συγκρίναμε τον Ιανουάριο από τον προηγούμενο μήνα τον Δεκέμβριο...προβήκαμε σε παρατηρήσεις από το ημερολόγιο του μήνα μας όπου καταγράφουμε καθημερινά τον καιρό μας...πόσες μέρες είχαμε ήλιο και πόσες βροχή;Ποιές ήταν περισσότερες;Παρατηρήσαμε ότι κάποιες μέρες τον Ιανουάριο είχε ήλιο...συζητήσαμε για τις αλκυονίδες μέρες και διαβάσαμε την ιστορία της Αλκυόνης αφού πρώτα είδαμε από εικόνες το πουλί αυτό....
"Η Αλκυόνη στην ελληνική μυθολογία ήταν σύζυγος του Κύηκα και κόρη του Αιόλου. Με τον Κύηκα ζούσε πολύ ευτυχισμένη και η αγάπη τους ήταν πρότυπο για όλους.
Μια μέρα, ο Κύηκας βγήκε στο πέλαγος για ψάρεμα. Μάταια τον παρακαλούσε η Αλκυόνη να μην πάει γιατί είχε ένα άσχημο προαίσθημα. Εκείνος πήγε και όντως σηκώθηκαν δυνατοί άνεμοι και βύθισαν το πλοίο του. Η Αλκυόνη που παρακολουθούσε από μακριά τη σκηνή μόλις είδε το πλοίο του να χάνεται μέσα στην απελπισία της έπεσε από ενα βράχο και σκοτώθηκε.
Επειδή η αγάπη τους ήταν τόσο δυνατή, οι θεοί τους λυπήθηκαν και τους μεταμόρφωσαν σε πουλιά, τις γνωστές μας αλκυόνες. Μάλιστα επειδή οι αλκυόνες γεννούν τα αυγά τους τον Ιανουάριο σε φωλιές μέσα στους βράχους, ο Δίας επέτρεψε στον ήλιο να λάμπει δυνατά και να ζεσταίνει τις αλκυόνες μέχρι να επωαστούν τα αυγά τους. Οι ζεστές αυτές μέρες του Γενάρη ονομάστηκαν γι' αυτό το λόγο αλκυονίδες μέρες".

 Στην συνέχεια ζωγραφίσαμε την ιστορία γιατί μας έκανε εντύπωση...
Συζητήσαμε εκτός από τον καιρό ,για τις αλλαγές στη φύση( ξερά δέντρα...μουντό τοπίο...μικρή μέρα..) αλλά και στον ρουχισμό μας...(πιο χοντρά ρούχα...γάντια ...παλτό...σκούφος...)αφού τα ανακαλύψαμε στην ντουλάπα μας ,τα ονομάσαμε και παίξαμε με γλωσσικές έννοιες...
Συζητήσαμε σε  ποιές χώρες έχει πολύ παγωνιά και διαρκώς χιόνια; 
Στον χάρτη και στην υδρόγειο σφαίρα
παρατηρήσαμε τον Βόρειο και Νότιο πόλο και περιηγηθήκαμε στο GOOGLE EARTH.
Μας δόθηκε η αφορμή να ανακαλύψουμε τα ζωάκια στους πάγους και να τα διαχωρήσουμε...ποιά ζούνε στον Βόρειο και ποιά ζούνε στο Νότιο Πόλο!!

Φτιάξαμε την γωνιά μας με καινούριες κατασκευές με την βοήθειοα των γονιών αλλά  και με παλιές..


Κάναμε και μια μικρή βόλτα στο χωριό του Άη Βασίλη...
Διαβάσαμε την ιστορία του "λαγού"και μας δόθηκε η αφορμή να συζητήσουμε και για τα ζωάκια που πέφτουν σε "χειμερία νάρκη"


Μάθαμε ότι με τον όρο χειμερία νάρκη χαρακτηρίζεται μια κατάσταση μακράς ύπνωσης στην οποία και περιέρχονται πολλά ζώα κατά τη διάρκεια του Χειμώνα, και ιδιαίτερα εκείνα που ζουν σε ψυχρότερα γεωγραφικά πλάτη.
Μερικά θηλαστικά (π.χ. οι σκαντζόχοιροι) εύκρατων και αρκτικών περιοχών και πολλά ψάρια , ερπετά και αμφίβια περιέρχονται σε αυτήν την κατάσταση. Κατά τη χειμερία νάρκη, ο μεταβολισμός των ζώων αυτών επιβραδύνεται και η θερμοκρασία του σώματός τους μειώνεται αισθητά.
Γενικά η χειμερία νάρκη αρχίζει όταν ο καιρός κρυώνει και η αναζήτηση τροφής είναι πολύ δυσχερής, ενώ η θερμοκρασία του σώματος των θηλαστικών διατηρείται στο συνηθισμένο επίπεδο που όμως μπορεί και να φθάσει τους 0° (όπως στη περίπτωση των χάμστερς), ή να φθάσει ακόμη και στη θερμοκρασία περιβάλλοντος (π.χ. νυχτερίδες).
Τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη εξ ανάγκης είναι μέσου μεγέθους, επειδή ακριβώς αυτά μπορούν να έχουν αρκετό απόθεμα τροφής, χωρίς πολύ μεγάλη επιφάνεια σώματος από την οποία να χάνουν θερμότητα.
Επειδή η θερμοκρασία του σώματός στις αρκούδες δεν πέφτει και μπορεί έτσι εύκολα να ξυπνήσουν από τον χειμωνιάτικο ύπνο τους, θεωρείται ότι δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη αλλά σε μια μορφή ύπνου, η οποία αναφέρεται ως χειμέριος ύπνος. Όμως αναφέρεται πολύ συχνά, αν και όχι ορθά, η κατάσταση ύπνωσης της αρκούδας ως χειμερία νάρκη .

Στις εύκρατες περιοχές η άνοδος της θερμοκρασίας μέσα στο καταχείμωνο μπορεί να διακόψει προσωρινά τη χειμερία νάρκη αρκετών ζώων και κυρίως των ερπετών.(https://el.wikipedia.org/wiki)."
Παρακολουθήσαμε ένα πολύ όμορφο βιντεάκι....


και κατασκευάσαμε με πηλό ένα απ'αυτά....
Μετά απ' όλες αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά κατανόησαν την έννοια του χρόνου και τον διαχωρισμό σε εποχές και μήνες....!!