Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Ο Νοέμβρης και το Πολυτεχνείο!

Παρατηρώντας το ημερολόγιό μας εντοπίσαμε ότι στις 17 Νοέμβρη υπάρχει για εικόνα ένα τανκς! Έτσι ξεκινήσαμε να αναρωτιόμαστε γιατί άραγε να υπάρχει εκεί και για ποιό λόγο...τα παιδιά έκαναν υποθέσεις διάφορες και επειδή ήταν πολύ κοντά η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου ,όλα μίλησαν για πόλεμο.....
Την ημέρα του Πολυτεχνείου τι γιορτάζουμε τελικά; Ποιοί ήταν οι πρωταγωνιστές των γεγονότων;γιατί ήταν μαζεμένοι όλοι στο Πολυτεχνείο;
Παρακολουθήσαμε όπως κάθε χρόνο σχετικά βίντεο αλλά και σχετικό εποπτικό υλικό για να κατανοήσουμε περισσότερο τις έννοιες που σχετίζονται με εκείνη τη μέρα...αναλύσαμε τι σημαίνει Χούντα..τι Δημοκρατία...διαβάσαμε το παραμύθι " η κυρά Δημοκρατία " και το δραματοποιήσαμε..
                                        
Συζητήσαμε για τις εκλογές και εξηγήσαμε τι σημαίνει "ψηφίζω"...και τι ρόλους έχουν αυτοί που εκλέγονται; μοιάζουν με τις δικές μας τωρινές εκλογές;
Κάναμε εκλογές με ...δημοκρατικό τρόπο και ψηφίσαμε τον δικό μας "αρχηγό"......αφού το κάθε παιδί έπρεπε να γράψει το όνομα του παιδιού που ήθελε να ψηφίσει...αν δεν μπορούσε κάποιο είχε την δική μας βοήθεια!Αφού φηφίσαμε όλοι μετρήσαμε τους ψήφους και κάναμε συγκρίσεις...ποιος πήρε τους περισσότερους..ποιος τους λιγότερους...!!


Παίξαμε με γλωσσικές έννοιες(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ...ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ...ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ...ΖΗΤΩ Η ΕΙΡΗΝΗ...)
Φτιάξαμε στην συνέχεια τα δικά μας πανώ...

Ζωγραφίσαμε ομαδικά..."τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο" και αναπαραστήσαμε το Πολυτεχνείο με τα δικά μας μάτια...


Γράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι τα λόγια από το τραγούδι"τα παιδιά ζωγραφίζουν" και τα αντικαταστήσαμε με εικόνες ...τα παιδιά καλέστηκαν να διαβάσουν το κείμενο αποκωδικοποιώντας τις εικόνες...
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με την Ειρήνη...και κατασκευάσαμε το περιστεράκι μας!!



Διαβάσαμε τα συνθήματα που γράψαμε και διαδηλώσαμε έξω στην αυλή προσπαθώντας να μιμηθούμε τους φοιτητές του Πολυτεχνείου..

Eντοπίσαμε στο Google Earth που βρίσκεται το Πολυτεχνείο και εξηγήσαμε γιατί λέγεται έτσι!
Διαβάσαμε την ιστορία της Ντενεκεδούπολης που τόσο αρέσει πάντα στα παιδιά...και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας δημιουργούν οι ήρωες της ιστορίας....περιγράψαμε τους χαρακτήρες τους και συζητήσαμε τι σημαίνει για μας η έννοια της ελευθερίας και αν θα μας την στερούσαν πως θα αισθανόμασταν!!
Συζητήσαμε για το πως ήταν φτιαγμένοι και από τι υλικό οι ήρωες και παίξαμε το δικό μας κουκλοθέατρο με τους δικούς μας ήρωες!
Ακούσαμε τραγούδια των ημερών και διαλέξαμε το αγαπημένο μας...
Συζητήσαμε γιατί έχουν έντονο ρυθμό και επαναστατικό...
        
...για τον τρόπο που διαδόθηκαν τα συνθήματα από τους φοιτητές και συγκεκριμένα για το ραδιόφωνο...και πως λειτουργεί...ακούσαμε τα σχετικά συνθήματα από το ραδιόφωνο
 Γνωρίσαμε  το μεγάφωνο ή ντουντούκα και το χρησιμοποιήσαμε στην διαδήλωσή μας...


Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

31 Οκτωβρίου ημέρα αποταμίευσης

Ημέρα αποταμίευσης και συζητήσαμε για την αξία της....παρατηρήσαμε τα χρήματά μας και ανακαλύψαμε ότι όλα έχουν από μια φιγούρα....στο κέρμα των 2 ευρώ υπάρχει "Ο ΜΎΘΟς ΤΗς ΕΥΡΏΠΗς" και μας δόθηκε η αφορμή να τον μάθουμε και να συζητήσουμε για τον θεό Δία!!

φτιάξαμε όπως κάθε χρόνο τον δικό μας κουμπαρά με την ΠΕΠΑ ΤΟ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ και ξεκινήσαμε να αποταμιεόυμε για να βοηθήσουμε αργότερα κάποια παιδάκια από την UNICEF!!

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

"M' ένα μικρό σποράκι φτιάχνω ένα ψωμάκι"

Φθινόπωρο....εποχή σποράς και δημιουργίας!
Η αφορμή μας δόθηκε από το βιβλίο "πατάτες πατάτες" το οποίο διαβάσαμε στις 28 Οκτωβρίου αφού μιλούσε για πόλεμο..."η μητέρα δυο αγοριών ζούσε ειρηνικά στο σπίτι της μεγαλώνοντας τα παιδιά της και πουλούσε πατάτες όπου τις καλλιεργούσε η ίδια με τα παιδιά της για να ζήσουν...ώσπου ξεκίνησε ένας πόλεμος και τα κατέστρεψε όλα....στο τέλος όμως αφού το κατάλαβαν οι δυο γιοί της κοντεύοντας να χάσουν και την μητέρα τους επανήλθε η ηρεμία και η ειρήνη...".
Μας δόθηκε η ευκαιρία λοιπόν να συζητήσαμε για ΤΟ ΧΩΡΆΦΙ και την σπορά καθώς και την διαδικασία της αφού λίγα πράγματα γνώριζαν τα παιδιά...

Συζητήσαμε μέσα από εποπτικό υλικό πως γινόταν όλες οι εργασίες μέχρι και το ψήσιμο του ψωμιού και τις  συγκρίναμε με την σημερινή εποχή...  
Έπειτα τις βάλαμε στην σειρά.....


 Αφού φέραμε σπόρους από το σπίτι μας τους φυτέψαμε....και παρακολουθούμε την εξέλιξή τους!


Μάθαμε σχετικές παροιμίες.... 
                           Γνωρίσαμε έργα ζωγράφων σχετικά με το θέμα της σποράς....

και τους μιμηθήκαμε..


Ακούσαμε το τραγούδι με τον γεωργό και το τραγουδήσαμε...

         
Επισκεφτήκαμε το Μουσείο "Λυχνοστάτης" και είδαμε από κοντά τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν παλιότερα....το αλώνι που αλώνιζαν...τον χειρόμυλο και τον ανεμόμυλο που άλεθαν το σιτάρι...τον ξυλόφουρνο που έψηναν το ψωμί...
Εξοικειωθήκαμε με γλωσσικές έννοιες ...όπως:αλέτρι,σπορά,ξυλόφουρνος,ανεμόμυλος...τις κατηγοριοποιήσαμε ανάλογα με το πρώτο γράμμα...ανάλογα με τις συλλαβές....!!





                ......δοκιμάσαμε το δικό μας ψωμάκι ζυμωμένο από τα χεράκια μας  και  καταλάβαμε                                     πως από ένα μικρό σποράκι φτιάχνουμε ψωμάκι!!