Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016


Οι ζωγραφιές των παιδιών σε  ένα ηλεκτρονικό βιβλίο!!
"Όπως φαντάζομαι το Φθινόπωρο με τα μάτια ενός ζωγράφου".....
https://www.flipsnack.com/986EB89A9F7/ftjsdqlsu.html?b=1&p=12

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

16 Οκτωβρίου-Παγκόσμια ημέρα διατροφής

Από την πρώτη μέρα που ξεκινήσαμε το σχολείο μας απαραίτητη μας προυπόθεση ήταν να συζητήσουμε πρώτα με τους γονείς και έπειτα με τα παιδιά για την υγιεινή διατροφή και τους κανόνες που θα τηρούμε επιβραβεύοντας κάθε φορά την προσπάθεια όλων.Επίσης μας δόθηκε και η αφορμή την ημέρα σχολικού αθλητισμού να συνδέσουν την άσκηση με την διατροφή και την υγεία μας.Έτσι πραγματικά τα παιδιά φαίνεται να έχουν κατανοήσει την ιδιαίτερη σημασία που παίζει σε ένα υγιές σώμα η διατροφή μας.
Στις 16 Οκτωβρίου-Ημέρα διατροφής απλά ένα ξαφνικό και αναπάντεχο περιστατικό μας επιβεβαίωσε τα "θέλω των παιδιών"στην διατροφή τους και νιώσαμε ικανοποιημένες για το αποτέλεσμα!!
Τι έγινε; Συνεννοηθήκαμε με μια μητέρα εκείνο το πρωϊνό χωρίς να το έχουμε οργανώσει από πριν,να ντυθεί με μια στολή που την είχαμε ράψει παλιότερα γι' αυτό τον σκοπό,εμφανιζόμενη σαν κυρά διατροφή που όμως είχε δυο όψεις...την καλή και την κακή διατροφή...
Έτσι λοιπόν κρατώντας ένα καλάθι με φρούτα και λαχανικά μας κτυπά το κουδούνι "η Νούλα η Υγιεινούλα",αυτοσχεδιάζοντας και συζητώντας για την υγιεινή διατροφή...εκείνη τη στιγμή όμως εμφανίζεται και η κακή διατροφή(έπαιξα και εγώ λίγο θέατρο..)"η Ρούλα η Βλαβερούλα" που θέλει με καραμέλες και γλυκά να δελεάσει τα παιδιά και να τα πείσει ότι κάνουν καλό!!


Όμως μάταια...κανένα ..μάλλον ένα παιδάκι πήρε μια καραμελίτσα που όμως την άφησε κάτω αφού του βάλανε τις φωνές τα υπόλοιπα!!
Φυσικά γελάσαμε με την καρδιά μας βλέπονας αυτές τις αθώες φατσούλες να το ζουν όλο αυτό και να το βιώνουν σα να ήταν αληθινό!!
Στην συνέχεια η κ.Νούλα καθάρισε τα φρούτα και τα λαχανικά και τα μοίρασε στα παιδιά επιβραβεύοντάς τα και με ένα έπαινο!!

Συζητήσαμε  για την διατροφή στον υπόλοιπο κόσμο
Αφού ακούσαμε και σχετικό τραγούδι για την λάθος διατροφή, κατασκευάσαμε την κ.Νούλα από υγιεινές τροφές (για μάτια βάλμε μουστκούλουα,για στόμα χαρούπι,για φρύδια σταφίδες...)...για κεφάλι σχεδιάσαμε ένα μήλο...για σώμα ένα αχλάδι...για χέρια μπανάνες...για πόδια αγγουράκια...για παπούτσια πατάτες...και την κρεμάσαμε στην τάξη μας για να μην ..ξεχνιόμαστε!! 




Η οικογένειά μου και εγώ

Το θέμα  "οικογένεια" είναι από τα πιο οικεία και τα πιο αγαπητά θέματα των παιδιών γιατί μιλάνε για τα αγαπημένα τους πρόσωπα...Γι' αυτό και επαναλαμβάνεται ευχάριστα κάθε χρόνο!
Οι στόχοι που επιδιώκουμε:

  • να συζητήσουν αλλά και να ακούσουν ιστορίες σχετικές με την οιογενειακή ζωή και να την συσχετίσουν με την δική τους
  • να περιγράψουν οικογενειακές στιγμές χρησιμοποιώντας χρονικές ακολουθίες(πρώτα,ύστερα,μετά)
  • να παρουσιάσουν μέσα από δικές τους φωτογραφίες τα μέλη της οικογένειάς τους και να τα συγκρίνουν,να τα αντιστοιχίσουν με τα υπόλοιπα μέλη.
  • να φτιάξουν κολάζ από φωτογραφίες και εικόνες αλλά και αντίσοιχο κολάζ από εικόνες ζώων( και τα ζώα έχουν οικογένειες).
  • να ζωγραφίσουν την δική τους οικογένεια και να φτιάξουν κατασκευή όπου θα βάλουν την φωτογραφία της οικογένειάς τους.


  • να αναπαραστήσουν σκηνές από τη ζωή μιας οικογένειας.
  • να ακούσουν νανουρίσαματα και να μάθουν πότε χρησιμοποιούνται.
  • να ακούσουν τραγούδια και να τραγουδήσουν με μουσικά όργανα.
  • να συζητήσουν πως ήταν η οικογένεια τα παλιά χρόνια και να την συγκρίνουν με το σήμερα(τι έτρωγαν,τι έπαιζαν,πως διάβαζαν,πως ντύνονταν...).
  • να μάθουν για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ανθρώπου και πως επηρεάζεται και η συμπεριφορά μας και η εξωτερική μας εμφάνιση(γονίδια).
  • να μάθουν ότι ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός στον κόσμο(ταυτότητα και αποτυπώματα).
  • να αντιληφθούν ότι ο θεσμός της οικογένειας υπάρχει σε όλο τον κόσμο...





  • να ακούσουν σχετικά ποιήματα και να αφηγηθούν ιστορίες εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο αλλά και να ενεργοποιήσουν την σκέψη και την φαντασία τους.
  • να γράψουν λεξεις σχετικές με την οικογένεια,να τις συλλαβίσουν και να κάνουν συγκρίσεις(μαμά,μπαμπάς,γιαγιά,παππούς...)
  • να έρθουν σε επαφή με τον υπολογιστή και να μάθουν να τον χρησιμοποιούν(γράφοντας λέξεις...ζωγραφίζοντας...)
  • να μετρήσουν τα μέλη της οικογένειάς τους και να βρούν πόσες έχουν τον ίδιο αριθμό μελών,ποια είναι μεγαλύτερη,ποια μικρότερη,ποιές έχουν τον ίδιο αριθμό).



  • να παρατηρήσουμε μέσα από φωτογραφίες και να συζητήσουμε για τις βιολογικές αλλαγές που συντελούνται με το πέρασμα του χρόνου!


  • να συζητήσουμε για το πως δημιουργήθηκε ο άνθρωπος παρακολουθώντας σχετικά βιντεάκια και παρατηρώντας πως είναι τα μωρά και την εξέλιξή τους.
  • να διαβάσουμε παραμυθάκια και ιστορίες και να ψυχαγωγηθούμε.
  • να γνωρίσουμε την γνωστή κούκλα της Ρωσίας,την "Μπαμπούσκα", να την ζωγραφίσουμε και να γνωρίσουμε τις έννοιες μικρό,μεγάλο ,πιο μεγάλο...


Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

"Σε μια ρώγα από σταφύλι"

Με αφορμή τις διαφορετικές ονομασίες του μήνα Σεπτέμβρη όπως: Τρυγητής,Τρυγομηνάς,Πετιμεζάς κ.α συζητήσαμε την σχέση τους με τις γεωργικές εργασίες που γίνονταν τα παλιά χρόνια και συγκεκριμένα την διαδικασία του τρύγου.Μέσα από ανάλογο εποπτικό υλικό τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες και τις περιέγραψαν εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο αλλά συγχρόνως τους δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουν την σκέψη τους και την φαντασία τους μεταφέροντας την σε μια άλλη εποχή. Προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τους τρόπους και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για να τρυγήσουνν τα παλιά χρόνια και να τα συγκρίνουμε με το σήμερα...


Λίγες οι πληροφορίες αφού τα παιδιά δεν γνωρίζουν την διαδικασία του τρύγου...
Έτσι ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε το αμπέλι ,τα κλήματα και τα σταφύλια...έχοντας μια κληματαριά στην γειτονιά μας δόθηκε η ευκαιρία να την περιεργαστούμε και να την παρατηρήσουμε..
Με την βοήθεια των γονιών γνωρίσαμε όλα τα παράγωγα του σταφυλιού φτιάχνοντας ένα μπακάλικο...(με πετιμέζι...ρακί...κρασί...μουστοκούλουρα....σταφίδες...σταφύλια...κ.α).

 τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα τις κατηγορίες....Γράψαμε τις ονομασίες τους..τα αντιστοιχίσαμε και μετρήσαμε πόσα ήταν σε κάθε ομάδα...



 Παίξαμε με τις αισθήσεις μας...με την αφή αγγίξαμε τα σταφύλια και συγκρίναμε με τις σταφίδες...(μαλακό...ξηρό..),με την γεύση(δοκιμάσαμε γλυκό σταφύλι..πετιμέζι...σταφύλι ξινό...σταφύλι γλυκό...),με την όσφρηση(μυρίσαμε την ρακί,το κρασί,το πετιμέζι...) και παίξαμε παιχνίδια μνήμης και  παρατηρητικότητας...
 Παρατηρήσαμε το χρώμα τους και διαπιστώσαμε ότι το νερό και η ρακί είναι άχρωμα....
 Τρύγος χωρίς πάτημα σταφυλιών δεν γίνεται....


 έτοιμος ο μούστος..
 και από την πράξη στο χαρτί.....
 αλλά και στο ζύμωμα...μουσταλευριά από την γλυκύτατη γιαγιά της Δανάης..και μουστοκούλουρα από  την μαμά του Ζαχαρία και της Δανάης


  



....και σουτζούκι που μας το έδειξε η κ.Μαρία(καρύδια καθαρισμένα και περασμένα σε κλωστή,τα βουτάμε στην μουσταλευριά...και αυτό ήταν παλιότερα το γλυκό που κερνούσαν...)
τραγουδήσαμε πολλά σχετικά τραγούδια...




Παρακολουθήσαμε τρύγο και  πάτημα σταφυλιών....


Διαβάσαμε μύθους του Αισώπου και ειδαμε σχετικά βιντεάκια..
Μιμηθήκαμε την αλεπού που προσπαθεί να πιάσει τα σταφύλια και συζητήσαμε για το δίδαγμα του παραμυθιού...
Φτιάξαμε μάσκες.....




Αφού διηγηθήκαμε την ιστορία,τοποθετήσαμε τις καρτέλες  στην σωστή σειρά....
Και συζητήσαμε για τον Θεό Διόνυσο...