Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

"Τσικνοπέμπτη-Αναβίωση κρητικού γάμου"

Στα σοκάκια της Αγ.Μαρίνας αναβιώσαμε την Τσικνοπέπμτη 20 Φεβρουαρίου,με πλήθος κόσμου το έθιμο του κρητικού γάμου όπως τα πολύ παλιά χρόνια…τον γαμπρό και τη νύφη πάνω σε άλογα....με κανίσκια….με στρώσιμο του κρεβατιού της νύφης…με κρητικό γλέντι και χορό…με κρητικό πιλάφι..κεράσματα με ρακί, κρασί και σουμάδα…με καλοψήκια και γαμοκούλουρα..φυσικά δεν έλειπαν  οι μαντινάδες και οι ευχές από τον πατέρα της νύφης!!
Την διοργάνωση είχε αναλάβει ο Σύλλογος Γυναικών Μαλβαζία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγ.Μαρίνας και τους Σύλλογους  Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημ.σχολείου και Νηπ/γείων Αγ.Μαρίνας και με  την ευγενική χορηγία του ΔΟΠΠΑΜαλεβιζίου και την υποστήριξη του Δήμου Μαλεβιζίου.
Στόχος μας να γνωρίσουμε και να διατηρήσουμε την παράδοσή μας αλλά και να μεταδώσουμε στους νεότερους τα ήθη και τα έθιμά μας!!
Λίγα λόγια για το έθιμο!
«Ο πατέρας και αρχηγός της οικογένειας είναι ο υπεύθυνος για την έγκριση του γάμου και το μελλόνυμφο ζευγάρι οφείλει, όχι μόνο να ακολουθήσει την συμβουλή του αλλά και να αποδεχτεί την πιθανή αντίθετη γνώμη του. Μετά την επίσημη έγκριση του πατέρα, με την παρουσία παπά, πραγματοποιείται η τελετή την μνηστείας και, αφού συνταχθεί το προικοσύμφωνο, που ορίζει τις οικονομικές λεπτομέρειες του γάμου, ορίζεται η ημερομηνία του μυστηρίου. Ακολουθεί το "κάλεσμα", όπου προσκαλούνται όλοι. Μέχρι την ημέρα του μυστηρίου οι συγγενείς και φίλοι στέλνουν δώρα, τα λεγόμενα "κανίσκια" που είναι ένα καλάθι με λάδι, τυρί, κρασί και πατάτες. Την παραμονή όλοι βοηθούν τους "προικαδόρους" στη μεταφορά των προικιών της νύφης στο σπίτι του γαμπρού. Τα φορτώνουν πάνω σε στολισμένα άλογα που ακολουθούνται από την πομπή συγγενών και φίλων, ενώ ακούγονται πυροβολισμοί και κρητικές μαντινάδες. Σε όσους συμμετέχουν στη προετοιμασία του γάμου προσφέρονται νόστιμες σπιτικές δίπλες με μέλι και η περίφημη κρητική κουλούρα με τον υπέροχο στολισμό, που φτιάχνεται μόνο σ? αυτές τις περιπτώσεις. Η τελετή ξεκινά με πομπή από το σπίτι του γαμπρού που συνοδεύεται από μαντινάδες και ντουφεκιές και καταλήγει στο σπίτι της νύφης. Εκεί μια μαντινάδα τραγουδισμένη από γλυκιά γυναικεία φωνή πείθει την οικογένεια της νύφης να ανοίξει την πόρτα που μέχρι τότε παραμένει κλειστή. Αφού ανταλλάσονται φιλιά και ευχές, το χτύπημα της καμπάνας ειδοποιεί τους μελλόνυμφους πως πρέπει να κατευθυνθούν προς την εκκλησία. Μετά τη τελετή, το ζευγάρι φτάνει στο σπίτι του γαμπρού, όπου η μητέρα του ταϊζει τη νύφη μελοκάρυδο και χαράζει σταυρό στη πόρτα, ενώ η νύφη χύνει μέλι στην είσοδο και σπάει ένα ρόδι, για να γίνει ο γάμος γλυκός σαν το μέλι και καρπερός σαν το ρόδι. Το γλέντι ξεκινά με τραγούδια που λέει πρώτο το ζευγάρι και συνεχίζεται με χορό και φαγοπότι που φτάνουν μέχρι το πρωί.»
Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν για να στηθεί το σκηνικό ενός κρητικού παραδοσιακού σπιτιού, όλους όσους παρευρέθηκαν και στήριξαν αυτή την εκδήλωση και τους χορηγούς:
Μουσικό Συγκρότημα: Σκουτέλης Γιώργος(λύρα),Σκουτέλης Κώστας (λαούτο),
Αποστολάκης Δημήτρης (Λαούτο-τραγούδι),Αστυρακάκης Γιώργος(κιθάρα)
Κρητικοί χοροί από τα παιδιά του Πολιτιστικού Συλλόγου  Αγ.Μαρίνας
με την χοροδιδάσκαλο Μαρία Δαφνομήλη.
Συγκρότημα παραδοσιακών χορών Βασίλης Πιλάλης
Ζαχ/στείο Αρτοποιείο Κρυοβρυσανάκης Ιωάννης-Στυλιανός(Τσαλικάκι)
Φούρνος Βοριζανάκης (Τσαλικάκι)
Αρτοπωλείο (Ελ.Βενιζέλου και Γ.Γεννηματά 1)Tσαλικάκι
Κατάστημα ξηρών καρπών ΑΦΟΙ Κοντογιάννη-Αμμουδάρα
Οινοποιείο Παρασκευάς Νίκος(Σάρχος Κρουσώνα)
Παραδοσιακές στολές Αργυρώ Τριγώνη Πατακιούτη(επιμορφώτρια κοπτικής&παραδοσιακών στολών)
Μελαμπτιώτη Γάμος Βάπτιση Κόσμημα Ελ.Βενιζέλου Γάζι
Εκπαιδευτήρια Ιππασίας Μακατούνης Γιώργος Άνω Καλέσσα-Ιππικός όμιλος Κρήτης
Πυροτεχνήματα Θαλασσινός
Asterion securita’s Ελευθερίου Βενιζέλου Γάζι
Ρερράκης Γιώργος-Διοργάνωση μπουφέ και κάθε είδους εκδηλώσεις











Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Αν όλα τα παιδιά της γης...

Αφού παρατηρήσαμε τα παιδιά απ'όλες τις χώρες του κόσμου που είχαμε αναρτήσει σε εποπτικό υλικό,
συζητήσαμε για τις χώρες που ανήκουν και θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τον τρόπο ζωής τους ,για την κατοικία τους και τις συνήθειές τους!!
Μιλήσαμε πρώτα για την Κίνα και στην υδρόγειο σφαίρα σημειώσαμε σε ποια ήπειρο βρίσκεται...μετρήσαμε πόσες ηπείρους έχουμε και κάναμε περιήγηση στο Google Earth για να γνωρίσουμε και τις υπόλοιπες(Γεωγραφία)...Έξι στο σύνολο!!(Μαθηματικές έννοιες)







Γνωρίσαμε τα σπίτια τους...μάθαμε για τις γιορτές τους...


                              Διαβάσαμε τα γράμματά τους και προσπαθήσαμε να τα γράψουμε....

                                       Γνωρίσαμε την σημαία τους και συγκρίναμε με την δική μας....(στα χρώματα..στα σχήματα που έχει πάνω..)
Ντυθήκαμε με στολή κινέζου και κατασκευάσαμε το καπελάκι τους όπου τους μιμηθήκαμε ...χορέψαμε..περπατήσαμε...κουβεντιάσαμε στα κινέζικα...
Σειρά είχαν έπειτα οι Ινδιάνοι....Μάθαμε ότι...
Με την ονομασία Ινδιάνοι συνηθίζεται να αποκαλούνται γενικά οι ιθαγενείς πληθυσμοί της Αμερικής πριν την ανακάλυψή της από τους Ευρωπαίους στα τέλη του 15ου αιώνα. Με την ίδια ονομασία αποκαλούνται μέχρι και σήμερα ορισμένες εθνικές μειονότητες, των οποίων οι ρίζες προέρχονται από τους ιστορικούς αυτούς λαούς. Ορισμένοι από αυτούς τους ιθαγενείς διατηρούν μέχρι σήμερα ένα νομαδικό τρόπο ζωής, ενώ κάποιοι άλλοι αναζήτησαν μόνιμη διαμονή δημιουργώντας μικρές κοινότητες και χωριά, ενώ σε κάποιες περιοχές κατάφεραν να οργανωθούν σε μεγαλύτερες κοινότητες, ακόμα και πόλεις, με πολιτική οργάνωση. Η ονομασία προέρχεται από την πεποίθηση του Κολόμβου ότι έφτασε στην Ινδία, ενώ στην πραγματικότητα είχε φτάσει στην Αμερική και ότι οι κάτοικοι που συνάντησε είναι Ινδοί.
Αφού είδαμε αρκετές εικόνες από το Διαδίκτυο...σχολιάσαμε την ενδυμασία τους...
                  τα σπίτια τους.....
την σημαία τους....
Χορέψαμε χορούς ινδιάνικους που είδαμε από το Ιντερνετ...και ντυθήκαμε όλοι ινδιάνοι!!

Μιμηθήκαμε στην συνέχεια τους Άραβες και παρατηρήσαμε στον χάρτη ότι ζουν στην Αραβία.
Λαός σημιτικής καταγωγής, που ανήκει στη λεγόμενη αραβική γλωσσική οικογένεια και κατοικεί στη Μέση Ανατολή και στη βόρεια Αφρική. Το σύνολο του αραβικού πληθυσμού ξεπερνά τα 90.000.000 και κατοικεί σε μια έκταση 14.000.000 τ.χλμ.

Τα κυριότερα ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά των Αράβων είναι το δολιχοκέφαλο κρανίο, το μέτριο μέχρι ψηλό ανάστημα, τα μαύρα ή, πιο σπάνια, καστανά μαλλιά και μάτια, η κυρτή και λεπτή μύτη, το μικρό στόμα, τα σαρκώδη χείλη και το μελαψό δέρμα.

Οι Άραβες είναι νομαδικοί - ημινομαδικοί σημιτικοί λαοί της αραβικής χερσονήσου και του δυτικού τμήματος της υπόλοιπης Μέσης Ανατολής, στα σύνορα με άλλους πολιτισμούς. Στο μεγαλύτερο μέρος της 1ης χιλιετίας π.Χ. εμφανίζονται ως επιδρομείς με συνεχείς διαρροές ομάδων σε μόνιμη εγκατάσταση κατοικημένων περιοχών (δηλ. σε βασίλεια).

Γνωρίσαμε επίσης τους αφρικάνους...τα σπίτια τους...την ενδυμασία τους...
Μάθαμε ότι η  Αφρική είναι η τρίτη σε μέγεθος ήπειρος του πλανήτη μας, μετά την Ασία και την Αμερική.ς. Ο πληθυσμός της είναι 900 εκατομμύρια (υπολογ. 2005) και αποτελεί περίπου το 14% του συνολικού ανθρώπινου πληθυσμού της Γης. Η ήπειρος περιβάλλεται από τη Μεσόγειο Θάλασσα στα βόρεια, τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα στα βορειοανατολικά, τον Ινδικό Ωκεανό στα νοτιοανατολικά και τον Ατλαντικό Ωκεανό στα δυτικά. Η Αφρική μαζί με την Ασία και την Ευρώπη αποτελεί τον λεγόμενο Παλιό Κόσμο. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η Αφρική ήταν η πρώτη περιοχή στην οποία έζησε ο άνθρωπος. (περισσότερα για την Αφρική).
Συζητήσαμε για τη Σαχάρα είναι η αμμώδης έκταση ερήμου που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Αφρικής. Πρόκειται για περιοχή ακαλλιέργητη και με δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. 
Γνωρίσαμε την σημαία τους....
Ντυθήκαμε και τους μιμηθήκαμε....

μάθαμε για την γραφή τους...
Ταξιδέψαμε στην Γροιλανδία.....και γνωρίσαμε τους Εσκιμώους...τα σπίτια τους(ιγκλού)..την ενδυμασία τους...χορέψαμε στους ρυθμούς τους!



Μάθαμε για την γλώσσα τους....
Η γροιλανδική είναι μια γλώσσα που ανήκει στις λεγόμενες Εσκιμώ-αλεουτικές οι οποίες μιλιούνται στον αρκτικό κύκλο,στη Γροιλανδία,Καναδά και Αλάσκα.Μιλιέται από περίπου 58 χιλιάδες άτομα,τα περισσότερα ιθαγενείς Εσκιμώοι ενώ κάποιοι είναι δανέζικης καταγωγής.Επιπλέον στην Δανία την μιλούν περίπου 7 χιλιάδες άτομα.Οι ομιλητές της την ονομάζουν Kaallit Nunaat.

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας Εσκιμώους....
Στο τέλος συζητήσαμε για την Ευρώπη και φυσικά επικεντρωθήκαμε στην Ελλάδα μας!


Γράψαμε τις λέξεις ....ΙΝΔΙΑΝΟΙ,ΕΛΛΗΝΕΣ,ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ,ΚΙΝΕΖΟΙ ,ΕΣΚΙΜΩΟΙ...και κάναμε αντιστοιχίσεις και ταυτίσεις...βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από τα ίδια γράμματα...αντιστοιχίσαμε κάθε ήπειρο με την σωστή ονομασία της....
Ζωγραφίσαμε όλες τις φυλές μαζί!

                                           και κατασκευάσαμε τΙς καλύβες των Αφρικανών...
                                                                 τις σκηνές των Ινδιάνων
                                                             τα ιγκλού των Εσκιμώων
                           Τοποθετήσαμε πάνω στη γη μας την κάθε φυλή που αντιστοιχούσε!
Και για εμπέδωση.....



Εξασκηθήκαμε στον αριθμό έξι_6-!



 Επίσης μας δόθηκε η ευκαιρία να ξανασυζητήσουμε για τα διακαιώματα των παιδών και για τη UNICEF....
 Η UNICEF (προφέρεται Γιούνισεφ, προέρχεται από τους αρχικούς χαρακτήρες των αγγλικών λέξεων: United Nations Children's Fund, Ταμείο Παιδιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών), δημιουργήθηκε από την γενική συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, στις 11 Δεκεμβρίου 1946. Γενικός στόχος της είναι η παροχή μακροπρόθεσμης ανθρωπιστικής βοήθειας σε παιδιά και μητέρες που ζουν σε αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς και η στήριξη σχετικών αναπτυξιακών προγραμμάτων. Το 1953 η UNICEF έγινε μόνιμο μέλος του συστήματος του Ο.Η.Ε. και έχει την έδρα της στην Νέα Υόρκη.
Τα κύρια έσοδα της UNICEF προέρχονται από κυβερνήσεις κρατών, καθώς και ιδιώτες και ανέρχονταν για το 2006 στα 2.781.000.000δολάρια Η.Π.Α.. Το 1965 της απονεμήθηκε το Νόμπελ ειρήνης.
Συζητήσαμε για την Ειρήνη.... για τον Πόλεμο.....και τις αρνητικές επιπτώσεις του!!   Aκούσαμε το τραγούδι.."αν όλα τα παιδιά της γης", το τραγουδήσαμε...το χορέψαμε και καταλήξαμε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι ανεξάρτητα από το χρώμα τους απλά διαφέρουν ως προς τις συνήθειες ανάλογα με τον πολιτισμό της κάθε χώρας!!

                                             Ζωγραφίσαμε την γη μας και όλα τα παιδιά μαζί!!