Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχ.έτος 2024-25

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου 2023-24

Σελίδες

Διαχείριση καιρικών φαινομένων-Σεισμός

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου 2022-23

ΙΕΠ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

etwinning

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) -(ΔΕΠΠΣ) Νηπιαγωγείου

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

" Αποχαιρετιστήρια γιορτή του κλήδονα"

Με ιδιαίτερη συγκίνηση πραγματοποιήσαμε την καλοκαιρινή μας γιορτή με θέμα το έθιμο του κλήδονα και το κάψιμο του Μάη! Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε τόσο κόσμο και τους ευχαριστούμε πολύ, αλλά πάνω απ'όλα τα παιδάκια μας που εδώ που τα λέμε ταλαιπωρούνται λίγο με τις γιορτές...το αποτέλεσμα δεν μας ενδιέφερε και τόσο γιατί ο στόχος μας ήταν να το ευχαριστηθούν και προπάντων να το βιώσουν...και αυτό έγινε..όπως κάθε γιορτή είχε και τα ευτράπελά της αλλά αυτό είναι και το ωραίο της υπόθεσης..η αυθεντικότητα και η αθωότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας!
 Ήρθε η ώρα για το κλείδωμα του κλήδονα..θα μείνει ένα βράδυ κάτω από το φεγγάρι...ωστόσο θα κάψουμε και τους μάηδες για να διώξουμε την κακή τύχη από τα σπίτια...
 Και όταν ξημερώσει ανοίγουμε τον κλήδονα και παίρνοντας τα ριζικάρια λέμε τις μαντινάδες μας και ακολουθεί μεγάλο γλέντι.... ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ...ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Ο Μίμης, η Άννα, η Λόλα ..αλλά και φιγούρες του Μίκυ στο σχολείο μας!

Το σχολείο μας πραγματικά έγινε μια ζωγραφιά...Η κ.Πέρη Καμαρίτη(ζωγράφος) από τη μια και ο κ.Γιώργος Φραγκιαδάκης(ελαιοχρωματιστής) από την άλλη του άλλαξαν όψη..δείτε το γιατί τα λόγια είναι περιττά...και όλα αυτά αφιλοκερδώς!! Απίστευτο!!.......
Οι ετοιμασίες μας σχεδόν τελειώνουν για την γιορτούλα μας...φτιάξαμε πρώτα απ΄όλα το σκηνικό μας..οι πρώτες πρόβες ήταν λίγο βαρετές μέχρι να μάθουν τα παιδιά το ανάλογο στήσιμο...αλλά τώρα που έμαθαν και τις μαντινάδες τους όλα είναι πιο εύκολα και πιο γρήγορα...

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

"Ιούνιος και το έθιμο του κλήδονα"

Από την ώρα που κατασκευάσαμε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι στο σχολείο μας και το κρεμάσαμε στην εξώπορτα τα παιδιά αναρωτιόνταν τι θα το κάνουμε....τους εξηγήσαμε ότι αυτό το στεφάνι αλλά και αυτά που έφτιαξαν στα σπίτια τους με τους γονείς τους θα τα κάψουμε την παραμονή του Αη Γιαννιού για να διώξουμε "την κακή τύχη"....
Στις 24 του μήνα έχουμε την γενέθλια εορτή του Αϊ-Γιάννη του Πρόδρομου: «Τ’ Αϊ-Γιαννιού του Λαμπαδάρη», εξ ου και το όνομα που δίνεται στον Ιούνιο «Αϊ-γιαννίτης» ή «Αγιογιαννίτης». Η γιορτή του είναι ταυτισμένη με δύο κύκλους εθίμων: με τον Κλήδονα αλλά και με τις φωτιές που ανάβονται την παραμονή της εορτής, απ' όπου προέρχονται και οι προσωνυμίες «Φανιστής» και «Ριζικάρης», αλλά και «Ριγανάς» επειδή εκείνη την ημέρα μάζευαν ρίγανη. Αν και τα έθιμα αυτά της υπαίθρου, που τα κρατούσε ζωντανά στην πόλη η «γειτονιά», σιγά-σιγά λησμονιούνται, οι παλαιότεροι δεν μπορούν να ξεχάσουν τις παιδικές αναμνήσεις και τα πηδήματα πάνω από τις φωτιές τ’ Αϊ-Γιάννη.
Έτσι αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα γι' αυτό το έθιμο για να προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε και εμείς με την σειρά μας ζωντανό και να το μεταδώσουμε σ' αυτή την γενιά και με την σειρά τους στις επόμενες γενιές!! θα το αναπαραστήσουμε λοιπόν και θα το παρουσιάσουμε στους γονείς...για να αναπολήσουν λίγο στα παλιά... ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ Πρόκειται για ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και του οποίου η πρώτη γραπτή περιγραφή ανέρχεται στους βυζαντινούς χρόνους. Ο «Κλήδονας» είναι μια λαϊκή μαντική διαδικασία, από τις πιο τελετουργικές όλων των παραδόσεων του τόπου μας, σύμφωνα με τον οποίο αποκαλύπτεται στις άγαμες κοπέλες η ταυτότητα του μελλοντικού τους συζύγου. Την παραμονή του Αη-Γιαννιού, οι ανύπανδρες κοπέλες μαζεύονται σε ένα από τα σπίτια του χωριού, όπου αναθέτουν σε κάποιο μέλος της συντροφιάς, συνήθως σε μια «Μαρία» , της οποίας και οι δύο γονείς είναι εν ζωή, να φέρει από το πηγάδι ή την πηγή το «αμίλητο νερό».
Η ονομασία αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η εν λόγω κοπέλα και η συνοδεία της πρέπει να ολοκληρώσουν την αποστολή αυτή, τηρώντας απόλυτη σιωπή. Επιστρέφοντας στο σπίτι όπου τελείται ο κλήδονας, το νερό αδειάζετε σε πήλινο -ως επί το πλείστον- δοχείο, στο οποίο η κάθε κοπέλα ρίχνει ένα αντικείμενο, το λεγόμενο ριζικάρι. Συνήθως, πρόκειται για κάποιο προσωπικό αντικείμενο, συχνά μάλιστα πολύτιμο. Στη συνέχεια, το δοχείο σκεπάζεται με κόκκινο ύφασμα «κλειδώνεται» και τοποθετείται σε ανοιχτό χώρο. «Κλειδώνουμε τον κλήδονα με τ' Αγιαννιού τη χάρη, κι όποια 'χει καλό ριζικό να δώσει να τον πάρει». Εκεί παραμένει όλη τη νύχτα υπό το φως των άστρων, για να «ξαστριστεί». Οι κοπέλες επιστρέφουν ύστερα στα σπίτια τους. Λέγεται ότι τη νύχτα αυτή θα δουν στα όνειρα τους το μελλοντικό τους σύζυγο. Την παραμονή της γιορτής των γενεθλίων του Αγίου Ιωάννη, εκτός από την τέλεση του κλήδονα, οι κάτοικοι του χωριού ανάβουν φωτιές, τις λεγόμενες «μπουμπούνες». Μια μεγάλη φωτιά στήνεται στην πλατεία του χωριού ή σ' ένα μέρος ανοιχτό, ώστε να φαίνεται από παντού. Άλλες μικρότερες φωτιές ανάβουν σε όλους τους μαχαλάδες προσπαθώντας ο κάθε ένας να ανάψει την μεγαλύτερη φωτιά, πάνω από τις οποίες πηδάνε όλοι οι κάτοικοι του χωριού. Έλεγαν ότι αν πηδούσαν 3 φορές θα έφευγαν οι ψύλλοι και οι κοριοί. Ανήμερα του Αϊ-Γιαννιού, αλλά πριν βγει ο ήλιος - ώστε να μην εξουδετερωθεί η μαγική επιρροή των άστρων-, η νεαρή της προηγουμένης φέρνει μέσα στο σπίτι το αγγείο. Το μεσημέρι, ή το απόγευμα, συναθροίζονται πάλι οι ανύπανδρες κοπέλες. Αυτήν τη φορά όμως μπορούν να συμμετέχουν και παντρεμένες γυναίκες, συγγενείς και γείτονες και των δύο φύλων, καλεσμένοι για να παίξουν το ρόλο μαρτύρων της μαντικής διαδικασίας. Καθισμένη στο κέντρο της συντροφιάς, η «Μαρία» ανοίγει τον κλήδονα. «Ανοίγουμε τον κλήδονα με τ' Αγιαννιού την χάρη, και όποια έχει καλό ριζικό σήμερα ναν το πάρει». Και ανασύρει ένα-ένα από το αγγείο τα αντικείμενα, που αντιστοιχούν στο «ριζικό» κάθε κοπέλας, απαγγέλλοντας ταυτόχρονα δίστιχα, είτε όπως τα θυμάται, είτε από συλλογή τραγουδιών ή ακόμη από ημεροδείκτες.
Το δίστιχο που αντιστοιχεί στο αντικείμενο της κάθε κοπέλας θεωρείται ότι προμηνύει το μέλλον της και σχολιάζεται από τους υπόλοιπους, που προτείνουν τη δική τους ερμηνεία σε σχέση με την ενδιαφερόμενη. Προς το σούρουπο, όταν τελειώσει η μαντική διαδικασία, η κάθε κοπέλα γεμίζει το στόμα της με μια γουλιά αμίλητο νερό και στέκεται μπροστά σε ανοιχτό παράθυρο, έως ότου ακούσει το πρώτο ανδρικό όνομα. Λυτό πιστεύεται ότι θα είναι και το όνομα του άνδρα που θα παντρευτεί. Μετά το τέλος όλης αυτής της διαδικασίας στήνεται μεγάλο γλέντι στο οποίο συμμετέχει όλο το χωριό.

Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

"Οι Δεινόσαυροι της Παταγονίας"Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσ.Ιστορίας

Εφτασε επιτέλους η μέρα που επισκεφτήκαμε τους δεινόσαυρους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που φιλοξενούνταν...τα παιδάκια μας το περίμεναν τόσο πολύ που ήταν απίστευτα ήσυχα και άκουγαν με πολύ μεγάλη προσοχή..μάλιστα πήραν συγχαρητήρια για την υπακοή τους...Εντυπωσιακοί όπως πάντα οι δεινόσαυροι...Όλα φυσικά πολύ πιστά αντίγραφα..καταπληκτική δουλειά...
Μια μέρα που πέρασε πολύ ευχάριστα και πολύ δημιουργικά!Ξέραμε αρκετά αλλά μάθαμε πολύ περισσότερα..μπορέσαμε και συγκρίναμε το ύψος τους και το μέγεθός τους με το δικό μας..μάθαμε για την εξέλιξή τους...δεν ήταν πάντα τόσο μεγάλοι..."οι φυτοφάγοι περπατούσαν στα τέσσερα.." Πραγματοποιήσαμε και την άσκηση για το σεισμό που τους άρεσε πολύ!Αχρείαστη να είναι αλλά πρέπει να γνωρίζουμε για να μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε καλύτερα... Στο τέλος ζωγραφίσαμε..γίναμε παλαιοντολόγοι..φωτογραφηθήκαμε...πραγματικά πέρασε η ώρα χωρίς να το καταλάβουμε!!