Γνωριμία με την πόλη μου...

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2015

Γνωρίζοντας τα επαγγέλματα του μπαμπά ,της μαμάς ,του παππού και της γιαγιάς!!

Αφορμή δόθηκε από τον Γιώργο που έφερε στην τάξη μας δόντια από αγριογούρουνο που είχε βρει ο μπαμπάς του στο κυνήγι...τα παιδιά άρχισαν τις ερωτήσεις.."πως κυνηγάει;είναι επικίνδυνο;και ο δικός μου μπαμπάς κυνηγά...ο δικός μου πιάνει ψάρια...ο δικός μου είναι γιατρός...".
Αποφασίσαμε λοιπόν να εξετάσουμε και να γνωρίσουμε τα επαγγέλματα των γονιών μας και όχι μόνο...
Στόχος μας είναι η γνωριμία  των παιδιών με τα επαγγέλματα του μπαμπά και της μαμάς,με επαγγέλματα   που χάθηκαν στο χρόνο και αποτελούν την πολιτιστική μας κληρονομιά  και με επαγγέλματα που άντεξαν στο χρόνο.
Το πρώτο λοιπόν θα ήταν του ΚΥΝΗΓΟΥ.... καλώντας τον στην τάξη μας....

Ετοιμάσαμε το δικό μας ερωτηματολόγιο..καλωσορίζοντάς τον!!

Μας έδειξε φωτογραφίες από διάφορες περιοχές που έχει κυνηγήσει και μας απάντησε στα ερωτήματά μας..."αγριογούρουνα υπάρχουν στα δάση..."δεν είναι επικίνδυνο αν είσαι προσεκτικός και τηρείς κανόνες", "οφελεί το κυνήγι στις καλλιέργειες γιατί τις καταστρέφουν αγέλες άγριων ζώων"..."δεν κυνηγάς κάθε μέρα παρά μόνο την κυνηγετική περίοδο"...

 Είδαμε σχετικά βίντεο με κυνήγι αγριογούρουνων αλλά και με την ανατροφή των μικρών τους...
           


Μάθαμε και από το Internet ότι το κυνήγι είναι τόσο παλιό όσο η ανθρωπότητα. Από λιγότερο από 1% έως 8% περίπου του πληθυσμού στην Ευρώπή είναι κυνηγοί, ως επί το πλείστον με κυνηγητικά όπλα, αλλά παραδοσιακά και με κυνηγόσκυλα, εκπαιδευμένα αρπακτικά, νυφίτσες και τόξα. Στις χώρες με τους περισσότερους κυνηγούς και αλιείες,η διατήρηση των πληθυσμών είναι καλύτερη για όλα τα είδη. Οι κυνηγοί είναι περισσότεροι όπου η πληθυσμιακή πυκνότητα είναι χαμηλή και η ύπαρξη πολλών ημι-φυσικών εκτάσεων προσφέρει καλές συνθήκες για την άγρια ζωή. Μελέτες δείχνουν ότι οι κυνηγοί δημιουργούν οικολογικά οφέλη στον τομέα της διαχείρισης των οικοτόπων, κοινωνικά οφέλη από την άποψη της περιβαλλοντικής ευθύνης, και οικονομικά οφέλη ξοδεύοντας περίπου €16δις ετήσια σε όλη την Ευρώπη για το πάθος τους. Συνδυάζοντας καλή οργάνωση και υψηλές ατομικές δαπάνες, οι κυνηγοί έχουν μεγαλύτερη επιρροή από όλες τις άλλες μορφές αναψυχής που εξαρτώνται από τους άγριους φυσικούς πόρους.
Ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση από την επίσκεψη του κυνηγού στο σχολείο μας!

και μάθαμε τελικά ότι......
Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Δημήτρη και την κ.Κατερίνα για τις σημαντικές πληροφορίες τους όσον αφορά το επάγγελμα του κυνηγού!

Το επόμενο επάγγελμα που έχει σειρά είναι αυτό του ταχυδρόμου αφού το είχαμε επεξεργαστεί και την ημέρα της αποταμίευσης...ένας παππούς ταχυδρόμος(του Γιάννη) καλέστηκε με ένα γράμμα από εμάς για να μας επισκεφτεί απαντώντας μας θετικά. 
Εμείς ετοιμάσαμε αφού θα ερχόταν ένα διαφορετικό  γράμμα με ζωγραφιές για να μας το ταχυδρομήσει...Μα τι άλλο φυσικά;(του Άη Βασίλη)...Αφού είπαμε ότι μένει πολύ μακριά ταξιδέψαμε και στο χωριό του για να βρούμε την διεύθυνσή του..



Αποτέλεσμα εικόνας για λαπωνια χωριο αη βασιλη

Με μεγάλη χαρά εμφανίστηκε στο σχολείο μας κρατώντας την ανάλογη τσάντα ....πολλά γραμματόσημα...βιβλία με ταχυδρομικούς κώδικες....και τον κουμπαρά του ταχυδρομείου....
Οι ερωτήσεις μας πολλές...."πως πηγαίνει τα γράμματα στα διάφορα μέρη,αν κουράζεται,πως θα πάει το γράμμα μας στον Βόρειο Πόλο,τι άλλο μεταφέρει εκτός γράμματα..."κ.α










Αφού του κάναμε ανάλογες ερωτήσεις,μας είπε ότι παλιά δεν ήταν πολύ εύκολο το επάγγελμα αυτό γιατί υπήρχαν πολλές δυσκολίες(πήγαιναν με τα πόδια ,με ποδήλατα ή με γαϊδουράκια, είχαν μια μουζούκα όπου μάζευαν τον κόσμο για να παραλάβει τα γράμματα)...αλλά περνούσαν και ωραία γιατί ο κόσμος τους περίμενε με λαχτάρα και τους περιποιόταν με κεράσματα.

Είδαμε στο Inernet ταχυδρόμους διαφορετικούς ανάλογα με τις συνθήκες και διάφορα εντυπωσιακά και ιστορικά κτίρια ταχυδρομείου ανά τον κόσμο και φυσικά το ταχυδρομείο στον βυθό (!!) και του Αη Βασίλη !
http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/taxidromeio/taxidromos/



                                   
Μάθαμε ότι πολλοί γνωστοί όπως ο Γουόλτ Ντίσνεϊ, ο Τσαρλς Μπουκόφσκι, ο Γουίλιαμ Φόκνερ, ο Αβραάμ Λίνκολν, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, τίμησαν το επάγγελμα του ταχυδρόμου!
Ακούσαμε τραγούδια όπως "τι θα γίνω όταν μεγαλώσω!",παίξαμε με εικόνες και αντιστοιχίζαμε τις λέξεις με τα επαγγέλματα...

                  

  
Στο τέλος μας έκανε δώρο διάφορες κάρτες αλλά και από έναν κουμπαρά σε κάθε τμήμα!
Και εμείς τον ευχαριστήσαμε με  ζωγραφιές και ένα καδράκι....με το σήμα των ΕΛ.ΤΑ
Ένα ενδιαφέρον επάγγελμα που γνωρίσαμε είναι του κτηνοτρόφου.
Ο μπαμπάς του Μανόλη ήρθε σήμερα στο σχολείο μας ...όχι μόνος του!!Παρέα με ένα μικρό "ριφάκι"...έτσι μας ανέφερε το κατσικάκι....ταίριαζε με το στόλισμα της τάξης μας και ιδιαίτερα με την φάτνη μας....αφού ήταν από τα ζώα που συντρόφευαν τον Μικρό Χριστούλη.....


Μας μίλησε για το επάγγελμά του....και μας είπε ότι:
Κτηνοτρόφος είναι εκείνος που φροντίζει ζώα(πρόβατα,κατσίκες,αγελάδες,κότες...), έχοντας σκοπό να εκμεταλλευτεί εμπορικά είτε τα ίδια, είτε τα προϊόντα που προέρχονται από αυτά.
Οι ασχολίες ενός κτηνοτρόφου είναι καθημερινές : η φύλαξη του κοπαδιού στα βοσκοτόπια, το άρμεγμα , ο καθαρισμός των χώρων που ζουν τα ζώα και τις στάνες, το πότισμα των ζώων, η περιποίηση των ζώων από αρρώστιες ή μικροτραυματισμούς κτλ, αλλά και εποχιακές (π.χ. το κούρεμα, η συγκέντρωση και η εμπορία του μαλλιού των ζώων, η παραγωγή τυριού, αλλαντικών, καπνιστών ή άλλων προϊόντων κτλ). Σήμερα σε μεγάλες  μονάδες, κάποιες από τις παραπάνω εργασίες (π.χ. το τάισμα ή το άρμεγμα των ζώων), γίνονται με τη βοήθεια μηχανημάτων, ωστόσο η συμμετοχή του κτηνοτρόφου για την τήρηση του καθημερινού ή εποχιακού προγράμματος, είναι πάντα απαραίτητη.
Ένας κτηνοτρόφος θα πρέπει να αγαπά την φύση και τα ζώα, να έχει υπομονή και  ευαισθησία για τη φροντίδα τους, αλλά και η σωματική αντοχή. Παράλληλα, ένας κτηνοτρόφος θα πρέπει να διαθέτει συνέπεια, υπευθυνότητα αλλά και  ευσυνειδησία, προκειμένου να διασφαλίζεται εκτός της υγιεινής των ζώων και η προστασία της υγείας των καταναλωτών.
Το επάγγελμα του κτηνοτρόφου θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα επαγγέλματα, αφού απαιτεί ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας με εισπνοή δυσάρεστων οσμών, απασχόληση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, καθημερινή απασχόληση και για πολλές ώρες (τα ζώα χρειάζονται καθημερινή φροντίδα σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, επομένως δεν υπάρχουν αργίες ή εορτές, ενώ οι εργασίες ξεκινούν πολύ νωρίς το πρωί και τελειώνουν αργά το βράδυ) κ.α.
Μας ενημέρωσε τι είναι το μιτάτο(βρίσκεται στα όρη και είναι φτιαγμένο από πέτρα.Είναι το κατάλυμα του βοσκού και παλιότερα ήταν  ο χώρος που τυροκομούσαν).
Και για να καταλάβουμε τι σημαίνει "τυροκομώ" το είδαμε στην πράξη......και το δοκιμάσαμε.....με φρέσκο ψωμάκι!
Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Δημήτρη.
Μια παράξενη έκπληξη περίμενε σήμερα τα παιδιά τα οποία στην αρχή ήταν λίγο διστακτικά ίσως και τρομαγμένα!
Ο κ.Γιάννης γιατρός στο επάγγελμα και γονέας,μας επισκέφτηκε για να μας ενημερώσει και να μας συμβουλεύσει τι πρέπει να γνωρίζουμε για να μην αρρωσταίνουμε εύκολα(πως δηλ. προλαμβάνουμε μια αρρώστια),αλλά και τι πρέπει να κάνουμε αν αρρωστήσουμε(αντιμετώπιση)!!
Η επίσκεψη φυσικά ταίριαξε με το κλίμα των ημερών αφού όλοι έχουμε τρομοκρατηθεί με τις διάφορες ιώσεις.
        Μας συμβούλευσε λοιπόν:
  • να πίνουμε πολλούς χυμούς
  • να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά
  • να κάνουμε τα εμβόλια
  • να αθλούμαστε
  • να προστατευόμαστε από άλλους ασθενείς(να μην φταρνιζόμαστε και να μη βήχουμε μπροστά σε άλλους ...να μην πηγαίνουμε στο σχολείο με πυρετό..να μένουμε σπίτι μέχρι να αναρρώσουμε εντελώς...) 
  • να πλένουμε συχνά τα χέρια μα
Με διαφάνειες μας έδειξε με ευχάριστο τρόπο  ποιες τροφές μας βοηθάνε να προστατεύουμε τον οργανισμό μας από διάφορους εισβολείς!!
Συζητήσαμε για τις διάφορες κατηγορίες γιατρών και με τι ασχολείται ο καθένας...ο καρδιολόγος με την καρδιά,ο οφθαλμίατρος με τα μάτια,ο παιδίατρος με τα παιδιά.....
Αφού συζήτησαν τα παιδιά και τους φόβους τους (όλα φοβόταν τα εμβόλια)μας εξήγησε γιατί είναι απαραίτητα για την υγεία μας.


Όλοι ακουμπήσαμε με τα χέρια μας στο σημείο που βρίσκεται η καρδούλα μας και  αισθανθήκαμε για λίγο τον χτύπο της...αλλά και με τα ακουστικά όπως το κάνουν οι γιατροί!!
Σχολιάσαμε την παροιμία: "ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα" και με την ευκαιρία καθαρίσαμε το τεράστιο πορτοκάλι(χωρίς φάρμακα) που μας έφερε μια μητέρα και το μοιραστήκαμε όλοι!!
Ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από την επίσκεψη αυτή και τα παιδιά μας υποσχέθηκαν ότι θα φροντίζουν τον εαυτό τους για να μην αρρωσταίνουν και δεν θα φοβούνται πια  τα εμβόλια!!

            Σειρά είχε  το επάγγελμα του τεχνικού των υπολογιστών.
Ο κ.Στέλιος μας ενημέρωσε καταρχήν για τον υπολογιστή και για τα βασικά του εξαρτήματα(ποντίκι,πληκτρολόγιο,επεξεργαστής,ηχεία,εκτυπωτής,σκάνερ,βιντεοκάμερα...).Μας εξήγησε δείχνοντάς μας την κεντρική μονάδα, τα στοιχεία  απομνημόνευσης του...  την μνήμη του,τον τοπικό δίσκο και μας τα παρομοίωσε με τον δικό μας εγκέφαλο!


Μας μίλησε για τα οφέλη του υπολογιστή(πληροφορίες,γνώσεις,άμεση επικοινωνία,επαφή με άλλους πολιτισμούς,...) αλλά και για τις αρνητικές επιδράσεις που μπορεί να επιφέρει(εξάρτηση,απομόνωση,έκθεση σε άγνωστα άτομα,προβλήματα σωματικής υγείας...).
Μας συμβούλευσε ότι πρέπει να τον χειριζόμαστε με σύνεση και σε συνεργασία πάντα με τους γονείς μας..... 
Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι  ...με τον Πέρη και Κάτια

                                
                                           αλλά  και την Πέππα ......
              





Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2015

Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία!!

Aπό την αρχή του μήνα παρατηρήσαμε στο ημερολόγιό  μας ένα μπουκετάκι γαρύφαλλα στην συγκεκριμένη ημερομηνία(17 Νοεμβρίου).
Συλλέξαμε λοιπόν αρκετό υλικό είτε από φωτογραφίες είτε από εφημερίδες είτε από βιβλία και οπτικοακουστικό υλικό αρκετές πληροφορίες όπου θα μας βοηθούσαν ώστε να προσεγγίσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από έγκυρες πηγές.
Έτσι αντλήσαμε πληροφορίες με ερωτοαπαντήσεις και υποθέσεις.Καταρχήν  συζητήσαμε τι είναι Πολυτεχνείο(είναι σύνθετη λέξη:πολλές τέχνες) και τι σπουδάζουν εκεί οι φοιτητές;
Ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές των γεγονότων; Γιατί ήταν μαζεμένοι εκεί; Τι πιστεύουμε ότι ζητούσαν τα παιδιά;Τι σημαίνουν τα συνθήματα"ψωμί παιδεία,ελευθερία;"Πως αντιμετωπίστηκαν τα αιτήματα των φοιτητών;Εμείς τι θα κάναμε σήμερα; Τι σημαίνει χώνω την ελευθερία μου;
Αφού διαβάσαμε την γνωστή σε όλους μας ιστορία της "Ντενεκεδούπολης"προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τα γεγονότα και τους ήρωες με το Πολυτεχνείο.'Επειτα παίξαμε ουκλοθέατρο αι τα παιδιά το απόλαυσαν!!




Συζητήσαμε για το υλικό που είναι φτιαγμένα τα ντενεκεδάκια και πειραματιστήκαμε με μαγνήτες.....
Συητήσαμε για το ποιος αποφασίζει να είναι ο αρχηγός μιας χώρας και τι σημαίνει ψηφίζω(είχαμε συζητήσει σε προηγούμενα μαθήματα για τις εκλογές)!
Αφού παρατηρήσαμε από το εποπτικό υλικό γραμμένα συνθήματα προσπαθήσαμε να τα διαβάσουμε και γράψαμε τα δικά μας και τα φωνάξαμε στο διπλανό τμήμα!

Ζωγραφίσαμε μια ομαδική ζωγραφιά για το Πολυτεχνείο γράφοντας συνθήματα!!

Ακούσαμε διάφορα τραγούδια από το youtube...




   Κατασκευάσαμε το σήμα της Ειρήνης με όσπρια(πρόσφατο θέμα με σποράκια)

Διαβάσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου για τι είναι Ειρήνη 
"Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη. 
Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη. 
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα 
είναι η ειρήνη.

Ο πατέρας που γυρνάει τ' απόβραδο μ' ένα φαρδύ χαμόγελο στα μάτια 
μ' ένα ζεμπίλι* στα χέρια του γεμάτο φρούτα 
κι οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπο του 
είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό στο παράθυρο, 
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κι ένα βιβλίο μπροστά στο 
παιδί που ξυπνάει.


Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων 
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου 
είναι το χαμόγελο της μάνας. 
Μονάχα αυτό. 
Τίποτ' άλλο δεν είναι η ειρήνη".

Και εμείς γράψαμε το δικό μας!


  video